Hjelp til valg av surround annlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surround annlegg

Skal kjøpe mitt første surround annlegg, men trenger hjelp.
    Har ikke mye peiling på hifi:P

Skal vel mest bruke pcen min og muligens dreambox 7000S (Parabol tuner) og en fremtidig HD-DVD spiller.

PCen min skal støtte 8-kanaler audio og har itillegg en SPDIF (optisk?) ut.
    Dreamboxen har optisk ut og HD-DVD spilleren jeg antageligvis kjøper skal iallefall ha optisk ut.

Skal bruke dette annlegget på soverommet mitt hvor jeg har ett Samsung LE26M51B LCD-HDTV.
    Rommet er ikke stort så holder nok med 5.1 høyttalere.

Da trenger jeg ett annlegg med støtte for analog 5.1 input og optisk ?
    Ellers er det vel kjekt med DTS?

Tenkte å bruke en 2000-2500kr.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tja, i den prisklassen kan du forsåvidt glemme å kjøpe separate komponenter.
    Bare en ålreit surround-forsterker koster jo minst det dobbelte av det du har å rutte med. Men fortvil ikke: Det smarteste du kan gjøre for den summen er å kjøpe en pakke a la denne: Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX. Den koster 2400 på netshop.no (og mange andre nettsjapper) og gir knallyd. Du plugger den rett inn i tv-en. Broren min er hi-fi-freak med et anlegg til 100.000, men bruker denne til surrounden på pc-en sin og sier den er knallgod på film.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på gutterommet enda ja.
    Var noe sånt jeg var på jakt etter egentlig. Denne har jo både SPDIF innganger og 5.1 inngang.

Tror jeg skal se litt nærmere på denne ja

Takk for hjelpen.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verity
    Hei!

Tja, i den prisklassen kan du forsåvidt glemme å kjøpe separate komponenter.
    Bare en ålreit surround-forsterker koster jo minst det dobbelte av det du har å rutte med. Men fortvil ikke: Det smarteste du kan gjøre for den summen er å kjøpe en pakke a la denne: Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX. Den koster 2400 på netshop.no (og mange andre nettsjapper) og gir knallyd. Du plugger den rett inn i tv-en. Broren min er hi-fi-freak med et anlegg til 100.000, men bruker denne til surrounden på pc-en sin og sier den er knallgod på film.
    Lykke til!
    Helt enig. Det beste du kan gjøre er å kjøpe den Logitech pakka. Har høstet god kritikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for Logitech Z-5400 istedet. Denne har hele 2x optiske innganger samt 1 coaxial inngang og 5.1 minijacks..
    Denne koster også 1000kr mindre enn det 5500'en gjør. Tror ikke jeg trenger bedre lyd enn 5400 på mitt knøttlille rom med dårlig isolasjon :neutral:

Bor forresten i Spania og har handlet mye på Pixmania (leverest på døra etter 48 -72timer). Der fant jeg Z-5400 til underkant av 1600kr inkl frakt.

Så visst ingen har noe negativt om Z-5400 så blir det nok bestillt i neste uke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •