AV-receiver med 2 el 3 HDMI inn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AV-receiver med 2 el 3 HDMI inn?

Er det noen av receiverene opp til ca. 10.000 kroner som har 2 el 3 HDMI inn? Og hva med denne HDMI-standarden. Noen sier at den vi bruker nå ikke er god nok til 1080p. Er det så? I så fall vil jeg heller vente med handel til receiverene kommer med neste standard...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser etter samme. Min nettbutikk "har" et par aktuelle, dvs at 2 ikke er ankommet. Pioneer receiver koster ca 5,5k. Sony kommer med 2 som koster hhv 4,5k og 2,7k. Sony.no omtaler ikke disse ennå på sine hjemmesider, så det kan være at de ikke kommer med det aller første? Les mer på sonys hjemmesider i USA:-)

iflg sony.usa er hdmi så langt den eneste løsningen for fullstendig transport av digitalt signal fra/til alle kilder, og sonys nye receivere er skalert for blue ray og 1080p (og høyere).

forbehold: jeg er totalt amatør på dette området, men kan ikke skjønne annet enn at man -må- kjøpe receiver med hdmi om man skal tenke litt fremover. EISA har likevel gitt 1. premie til en yamaha receiver for 2006/2007 til tross for at den ikke har hdmi....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Str-da5200es

Sitat Opprinnelig postet av AV-slave
    Er det noen av receiverene opp til ca. 10.000 kroner som har 2 el 3 HDMI inn? Og hva med denne HDMI-standarden. Noen sier at den vi bruker nå ikke er god nok til 1080p. Er det så? I så fall vil jeg heller vente med handel til receiverene kommer med neste standard...
    Sony STR-DA5200ES som kommer i Oktober/November har 3 HDMI inn og oppkonvertering til 1080p fra alle videokilder. Sony har opplyst en veiledende pris på 14800,- men Komplett forhåndsselger denne nå for 8995,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer med 3 nye: 5200, 3200 og 1200. studerer internettsidene om disse, men klarer ikke helt å se de vesentlige forskjellene som skal forklare prisforskjellene. eneste jeg ser er at 5200 kommer med grafiske ikoner på displayet som skal gjøre det lettere å skjønne oppsett mv. og litt mer watt for den som måtte trenge det...
    hva er det jeg ikke ser?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    Sony kommer med 3 nye: 5200, 3200 og 1200. studerer internettsidene om disse, men klarer ikke helt å se de vesentlige forskjellene som skal forklare prisforskjellene. eneste jeg ser er at 5200 kommer med grafiske ikoner på displayet som skal gjøre det lettere å skjønne oppsett mv. og litt mer watt for den som måtte trenge det...
    hva er det jeg ikke ser?
    5200 er den eneste av de 3 som har oppkonvertering av video (til 1080p) + at den har et bedre auto-opsett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •