Ny stereoforsterker max 20k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Brukt er interessant, absolutt.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med låne hjem og prøve denne? Hegel H200 har jo fått gode kritikker..

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,43,80&id=1499

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Her er jeg helt uenig Einis. Skikkelig god elektronikk, ikke bare forsterker, men også kilde, kan gjøre underverker med selv små høyttalere.
    Så jeg mener det bør være motsatt:-D
    Jeg stiller på samme lag som Vetteman :-D Det er jo lite som suger så mye som å kjøpe dyre høyttalere uten å kunne makse potensialet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig sugen på den McIntoshen, men er redd den blir litt for spesiell for meg.
    Hadde vært digg å hørt den da.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suitene er da heller ikke billige høytalere, må ikke undervurderes sier jeg. di spiller meget engasjerende med flott dynamikk. det du eventuelt måtte mangle i bunn, fixer en god musikals sub.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring har ikke Vincent noen gjennomgående klang i det hele tatt, produktene deres låter vidt forskjellig.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warwick
    Er veldig sugen på den McIntoshen, men er redd den blir litt for spesiell for meg.
    Hadde vært digg å hørt den da.
    Den er utrolig pen! Også har du noe som ikke alle andre har

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    duell? du med amp til 20k og 6k høyttalere. jeg omvendt. skulla nok vedda noen lapper på at jeg grisespilte deg da.
    Hehehe, ja hadde tatt den utfordringa på strak arm
    Skal ikke garantere at jeg hadde gått seirende ut, men det skulle ikke vært langt ifra:-D
    Bare for å oppklare litt, slik at ikke dette ender opp i nok en krangletråd:twisted:
    Poenget mitt er at har du dårlig kilde og dårlig forsterker, så nytter det ikke hvor gode høyttalere du har, de vil spille crap da uansett

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Musical Fidelity?

http://www.audioart.no/musicalint.php

A3.5 eller A5 bør jo være interessante kandidater. Har selv lyst til å sjekke de ut nærmere..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent 236 og Dali vil spille meget bra.

Dersom du har råd til den McIntosh MC275 er det ikke noe å lure på. Den vil få deg til å sitte å gape over hvor mye som bor i høyttalerne dine.

Rimelige høyttalere og grisedyr forsterker = God lyd, Motsatt kan man havne med alt mellom himmel og jord.

Mvh

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hehehe, ja hadde tatt den utfordringa på strak arm
    Skal ikke garantere at jeg hadde gått seirende ut, men det skulle ikke vært langt ifra:-D
    Bare for å oppklare litt, slik at ikke dette ender opp i nok en krangletråd:twisted:
    Poenget mitt er at har du dårlig kilde og dårlig forsterker, så nytter det ikke hvor gode høyttalere du har, de vil spille crap da uansett
    Må bare helle litt bensin på bålet her

Jeg er helt enig at forsterker og elektronikk er viktigst, man får helt klart mest igjen ved å legge ekstra penger/kvalitet i dette leddet.
    Du får jo seff ikke noen eltax høyttalere til noen hundrelapper til å spille fantastisk med en stor og god amp men som Vette sier her har du dårlig/svak forsterker så hjelper det fint lite med bra høyttalere.

Etter å ha ruslet litt rundt på minHjemmekino og minHifi så har jeg også sett sjokkerende mange som har bittesmå forsterkere på store, dyre høyttalere. Så det er mange her som ikke har forstått verdien i en ordentlig forsterker.
    Selv fortrekker jeg overdimensjonerte forsterkere, selv på stativhøyttalere så har det virkelig noe for seg å passere 200wpc, testet selv forskjellen fra en 100watts effektforsterker til en som leverer over 250watt på stativhøyttalere. Og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til lav effekt noensinne (les: under 200w ved 8ohm). Forskjellen var enorm, forskjeller i kvalitet og lydsignaturer satt til side så er det så enorm mye morsommere så spille når man har nok effekt til å drive en høyttaler fullt ut, det er nesten litt merkelig at man kan bruke opp 100watt pr kanal så fort, men ved litt volum så passerer peakene fort 100watt uansett hva slags høyttaler man bruker.

Så trådstarter her gjør svært klokt i å se seg om etter en stor og god forsterker nå med en gang, også kan han heller se etter høyttalere når han vet at han har nok effekt til å utnytte selv store konstruksjoner ;-)

A

Edit: Jeg hadde satt pengene mine på deg i den utfordringen Vetteman!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. siden dere prater om store og overdimensjonert forsterkere sier det litt om erfaringsnivået her da. dette har nødvendigvis ikke noe som helst med kvalitet og lyd å gjøre.

har hørt 3watts rørkit til et par tusen grisespille tung såkalt bra 1-200wattere til godt over 15k.

å legge over 3 ganger så mye i amp som høyttaler er bare latterlig. særlig i slike prisklasser under 10k. gjør tusen feil og har forvrengning i utallige prosent. en høyttaler omdanner strøm til lydbølger og er den viktigeste delen i et anlegg uansett !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal innom f.eks JFS sound systems og høre litt snart jeg.

Dette var en meget lekker sak: Advance Acoustic MAP 407: http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=4

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Må bare helle litt bensin på bålet her

Etter å ha ruslet litt rundt på minHjemmekino og minHifi så har jeg også sett sjokkerende mange som har bittesmå forsterkere på store, dyre høyttalere. Så det er mange her som ikke har forstått verdien i en ordentlig forsterker.
    Selv fortrekker jeg overdimensjonerte forsterkere, selv på stativhøyttalere så har det virkelig noe for seg å passere 200wpc, testet selv forskjellen fra en 100watts effektforsterker til en som leverer over 250watt på stativhøyttalere. Og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til lav effekt noensinne
    utrolig hvor mange på dette forumet som ikke ser forskjell på KVALITET og kvantitet. hva kostet denne store saken sammenlignet med den lille du hadde før??
    en forsterker på 10watt kan ha langt bedre bass enn en på 300 f.eks

en forsterker blir ikke bedre om den har 1000watt istedenfor 50watt når kretsen suger.
    det som selges av laveffekt greier på hifiklubben og hificenteret er billig og duger ikke pga dårlige kretser. de dyre i desse butikkene er nesten alltid langt kraftigere tyngre osv. og dere blir automatisk lurt av at dette skyldes watten...
    når en høyttaler spiller 90db med 1watt spiller den 90db med 1watt. bassen i noen høyttalere kan kreve mer strøm, men 200watt kommer dere ikke til å bruke... snittet ligger på under 10watt ved vanlig lytting

no har jeg faktisk stativhøyttalere og 200watt før. med en vincent 233, joda bassen var grei, men rørampen jeg har nå med 30watt spiller langt bedre...og den koster mindre.
    betaler i dyre dommer for trafo som kunne gått til gode komponenter isteden.... lurt!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig hvor mange på dette forumet som ikke ser forskjell på KVALITET og kvantitet. hva kostet denne store saken sammenlignet med den lille du hadde før??

en forsterker blir ikke bedre om den har 1000watt istedenfor 50watt når kretsen suger.
    det som selges av laveffekt greier på hifiklubben og hificenteret er billig og duger ikke pga dårlige kretser. de dyre i desse butikkene er nesten alltid langt kraftigere tyngre osv. og dere blir automatisk lurt av at dette skyldes watten...
    når en høyttaler spiller 90db med 1watt spiller den 90db med 1watt. bassen i noen høyttalere kan kreve mer strøm, men 200watt kommer dere ikke til å bruke... snittet ligger på under 10watt ved vanlig lytting

no har jeg faktisk stativhøyttalere og 200watt før. med en vincent 233, joda bassen var grei, men rørampen jeg har nå med 30watt spiller langt bedre...og den koster mindre.
    betaler i dyre dommer for trafo som kunne gått til gode komponenter isteden.... lurt!
    Blir vel litt feil å sammenligne røramp og vanlig transistor sånn direkte?

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Man betaler jo med de samme pengene uansett hva man kjøper..

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der kom det et sånt svar ja... :razz:
    Fint at noen liker små forsterkere, jeg forsøkte å si at det er en fordel med nok effekt slik at forsterkeren alltid har nok headroom.
    Og det er null problem å ha peak'er på rund 200watt ved 8ohm på relativt små gulvstående. Men det kommer jo seff an på hva høyttaleren klarer også ;-) Kontinuerlig forbruk forekommer jo aldri siden jeg aldri sitter å hører på jevne basstoner eller denslags..
    Jeg sa heller ikke at en forsterker blir bedre med flere watt, men hvis man ser bort i fra kvalitet og lydsignatur (som jeg prøvde å forklare) så er det seff morsommere med mere watt.
    Skal du sitte å puselytte uten realistiske lydtrykk så finnes det sikkert en drøss av små forsterkere å velge iblandt.
    Jeg for min del foretrekker muskler, jeg mener at dette er den eneste måten å kunne gjengi lyd realistisk på.
    I det tilfellet hvor jeg fant ut at mere watt var påkrevet så hadde jeg en 100watter til ca 10k, testet med en eldre og ikke like bra forsterker som hadde MYE mer watt og fant ut at dette var mye morsommere, gikk derfor til innkjøp av en langt større forsterker ganske kjapt og den hadde både mye bedre lyd og langt mere effekt enn den originale 100watteren. Så 100watteren ble utklasset på alle områder, men bare ikke i den første testen
    Poenget med å bruke mye penger på forsterker er jo at da kan man få nettopp mye effekt og bra kvalitet samtidig, bare en av delene blir litt kjedelig
    Mulig at du følte deg litt truffet når jeg sa at det er mange som kjører store høyttalere på små forsterkere, men når det gjelder rør så er jo saken en annen; pluss at rør-folket vet hva de driver med :-D
    Jeg har ikke lyst til å henge ut noen i det hele tatt, men de jeg hadde i tankene er folk som har en reciever på la oss si 100wpc i stereo og svære høyttalere med ganske mye membran-areale og litt lav effektivitet, mange av disse har nok aldri hørt hva en økning i tilført effekt kan gjøre med en høyttaler ;-)

A

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til lav effekt noensinne (les: under 200w ved 8ohm).

Edit: Jeg hadde satt pengene mine på deg i den utfordringen Vetteman!
    Jeg er helt enig i mye av det du skriver, men her tror jeg du er litt på bærtur:-D Watt er ikke watt BASTA!
    Jeg har fullstendig sluttet å se meg blind på hvor mye watt en forsterker er oppgitt til. Det er så mye mer som spiller inn, kondensatorbanker, strømforsyning osv.
    Det finnes drøssevis av forsterkere oppgitt i 50 watt, som spiller mye penere og gir mye mer trykk, enn en som kanskje er oppgitt til 150 watt.
    Og du skal ALDRI si ALDRI Kanskje du sitter og grisekoser deg med en 2 x 50 watter om ett år.

Så akkurat på dette punktet er jeg enig med Einis, når det gjelder kvalitet kontra kvalitet;-)
    Og der var diskusjonen igang:twisted:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde unektelig vært interessant med en sånn duell, men jeg tror jeg ville satt pengene på einis.

On topic: Arcam spiller bra med Suite. Ville vurdert A90.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •