Onkyo TX-SR674E, noen som har denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR674E, noen som har denne?

Vurderer å kjøpe en av disse forsterkerne og lurer på om noen har en av disse, særlig Onkyoen sin.

1. Onkyo TX-SR674E (ingen kritikker ute enda, fant en på en polsk side,men jeg skjønner jo ikke polsk

2. Yamaha RX-V2700 (også denne helt ny, ingen kritikker enda?)

3. Pioneer VSX-1016V-S ELLER Pioneer VSX-2016AV-S (Forskjellen er 3000, men visstnok bare ipod stasjon på den dyreste som er forskjellen)

Noen som har disse og kan anbefale dem? Fikk svar fra Onkyo idag ang mitt spørsmål til dem om 674 støttet 1080p signaler, og det gjorde den, selv om det kun står 1080i i de fleste manualer/fakta om den. Håper noen kan hjelpe meg litt, og hvis noen skulle lure, har jeg lest meg grønn på over 20 mulige forsterkere. Dette er de resultatene jeg er interessert i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen råd?

Har noen av dere der ute denne nye Onkyo, er svært nyskjerrig på den, og hvordan den presterer lydmessig, også i ren stereo. Har ikke mulighet her jeg bor å høre demo selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten dab sparer du 500kr. 604

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett meg ut den onkyo forsterkeren, siden det er den billigste av de som har HDMI. Men har ingen erfaring med denne...
    Det hadde vært greit å fått noen svar i denne tråden da!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 604 hjemme for testing nå. Kommer i novemberutgaven. Kan si så mye at det lover godt. Prisen er også fastsatt til 5995 (står feil på mono sine sider). highlights er HDMI switching MED lydoverføring og Audyssey EQ (en enklere variant enn den som sitter på de dyrere Denonmodellene)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men på 674 så slipper du vel den switchingen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slipper? Har ikke satt emg helt inn i forskjellene på 604 og 674, men trodde man måtte opp på 804 for å få hele sulamitten med bildekonvertering.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reso

Onkyo TX-SR674E har 2 HDMI inn og 1 ut som støtter 1080p ja, men oppkonverteringen skjer til 1080i. Såvidt jeg har forstått så har den også 7 seperate strømforsyninger, en til hver kanal, itillegg til hovedstrømforsyningen. Den har ikke DAB, det er feil i markedsføringen.. TX-SR653 som er på vei ut nå har DAB..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reso

PS! itillegg så ser jeg at mono har feilaktig oppgitt effekten til 7x125w (6 Ohm Din), for på receiveren står det 7x150w (6 Ohm DIN). Mer reellt er den målt til 7x95w RMS kontinuerlig i 8 Ohm.

Mvh
    Reso

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiste til Oslo idag og fikk høre på Onkyo 674e, samt Harman/Kardon AVR 435 og Arcam AVR250. De to siste er jo en annen butikk, men var heldig å høre med ca samme oppsett, JBL surround sett og dvd spillere i prisklasse rundt 2500.
    En ting kan jeg bare si: Arcam og Hk virket totalt overlegen Onkyo, men dette må tas med en klype salt ettersom rommene var en del forskjellig, pluss at de har mye større strømforsyning.
    Men Onkyo slet litt synes jeg i virkelig intense scener, Ringenes Herre3, der Arcam og HK hadde stålkontroll. Onkyo "smalt" litt mere til til tider, men hadde et mye smalere lydbilde, samt ikke samme tyngde på sub, der briljerte HK med en god tyngde. Onkyoen virket også å ha litt mer detaljer på bakhøytalerne, men det kan være innbilning. Var også en del problemer med Hdmi på Onkyoen som ikke fungerte helt bra til tider. Automatisk lydoppsett var derimot svært bra på Onkyoen.
    Men tror jeg heller mot HK, like billig, og virket mye bedre, samt strømforsyningen er nesten dobbel så stor. Arcam fungerte btw utrolig bra i ren stereo, den spilte helt sykt bra der til hjemmekinoreciver å være. Nå er jeg ganske ny i dette, men dette var noen av tankene mine iallefall, sikkert mange som er uenig.
    Men er nok uansett et godt kjøp alle tre.
    Men når det er sagt hørte jeg også Pioneer VSX ax4avi-s til 14990, og synes Onkyo spilte like bra. Ble skuffet over Pioneer, til den prisen ventet jeg langt mere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjitle
    Har også sett meg ut den onkyo forsterkeren, siden det er den billigste av de som har HDMI. Men har ingen erfaring med denne...
    Det hadde vært greit å fått noen svar i denne tråden da!

Her er en kjøpers forklaring/review:

http://reviews.cnet.com/Onkyo_TX_SR6...4025&tag=uolst

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. det virket jo ikke akkurat lovende

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gud for en idiot som har skrevet den testen da...
    han skriver den låter bedre enn sonyn han byttet den ut med. men får ikke hdmi til å fungere og syns menyen var rar, så han stryker den lol...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Her er en kjøpers forklaring/review:

http://reviews.cnet.com/Onkyo_TX_SR6...4025&tag=uolst
    Tulling som har skrevet det der!
    Vent heller på testen i Hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Onkyo TX-SR674E. Jeg bruker hdmi-utgangen uten noen form for problemer, og har aldri hørt den slite med noe som helst. Jeg er bra fornøyd med den. Kjekt at det var bare å sette en mikrofon i godstolen, så stilte den inn alt selv. Da jeg sjekket innstillingene etterpå stemte avstanden til alle høyttalerne, og nivåjusteringene virket fornuftig, ut i fra høyttalernes plassering. Tyngden i suben stiller man jo bare inn sånn som man vil ha den.

Se for øvrig også:
    Onkyo TX-SR674E receiver - Dingz : Dingz Test

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV2700 vil nok være en god del bedre enn TXSR674, både med tanke på Faroujda (sikkert stavet det feil :P )bildekretser og at den er kraftigere. Har lekt med begge to, personling liker jeg lydbildet på Onkyo'n bedre, men Yamaha 2700 er overlegen når det kommer til ren effekt og funksjoner. 3-1 HDMI, nettverkstilkobling (streame nettradio direkte eller streame musikk fra pc) , oppskalering fra component til HDMI, den har det meste.

Yamaha'n er meget god til hjemmekino, litt i overkant "varmt" lydbilde til musikk i mine ører, men det er nå en smakssak.

Mest valuta for pengene? TXSR674 eller RXV1700 (dog denne ikke har oppskalering)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •