Forsterker til Concept 8? (AVR-2106)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Concept 8? (AVR-2106)

Lurer på å kjøpe meg et sett Concept 8 som fronthøytalere, men har et lite spm i den forbindelse. Vil AVR-2106 kunne levert nok effekt til disse? Kommer til å stå i et 5.1 system.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir for lite gitt.. Må nok opp på en effektforsterker ala NAD 272 iallefall. En surround reciver er generelt temmelig strømsvak. NAD, Rotel, Arcam og Harman Kardon er vel untakene (og litt yamaha)..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje hvis man spiller litt lavt da, men vil sikkert bli litt forvrengning ved høyere nivå.
    Du kan jo gjøre som mange andre her.. Oppgrader med effekt senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv conesept 8 og denon 2106, men bytta denonen ut med nad T753, og det ble mye bedre! Men nå har jeg effektforsterker, og det er enda bedre igjen!:-) Vil anbefale deg å kjøpe effektforsterker til de uansett hvilken hjemmekino forsterker du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hadde selv conesept 8 og denon 2106, men bytta denonen ut med nad T753, og det ble mye bedre! Men nå har jeg effektforsterker, og det er enda bedre igjen!:-) Vil anbefale deg å kjøpe effektforsterker til de uansett hvilken hjemmekino forsterker du kjøper.
    Må bare si meg enig i dette. Startet selv med Concept 8 og T753 for et drøyt år siden. Til film fungerer det helt utmerket, men til musikk, og særlig i festmodus, blir T753 rett og slett litt svak. Kjøpte C272 til å drive frontene, og det var ganske enkelt en helt ny verden. For all del, det spilte bra med kun T753 også, men forskjellen ble tydelig med mer effekt. Kunne spille mye høyere uten at det ble ubehagelig, og bassen ble mye mer kontrollert. Min erfaring er altså at Concept 8 gjør en bra jobb selv med en moderat forsterker, men når de får litt mer effekt blir det virkelig morsomt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Trodde jeg inne å la inn et innlegg tidligere en dag, men det kom visst ikke helt frem.

Jens123: Bi-ampet du da slik at du fikk mer effekt på fronthøytalerne?

Har kommet til samme konklusjon som dere når det gjelder effektforsterker. Den kommer nok når jeg flytter og får litt større stue.

Problemet mitt nå er at jeg har vært å hørt på IKON 7 høytalerne. Har hørt mye bra om de, og ble ikke akkurat skuffet. Regner med det havner i akkurat samme kategori som Concept 8 når det gjelder forsterker.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av et0n
    Hmm. Trodde jeg inne å la inn et innlegg tidligere en dag, men det kom visst ikke helt frem.

Jens123: Bi-ampet du da slik at du fikk mer effekt på fronthøytalerne?

Har kommet til samme konklusjon som dere når det gjelder effektforsterker. Den kommer nok når jeg flytter og får litt større stue.

Problemet mitt nå er at jeg har vært å hørt på IKON 7 høytalerne. Har hørt mye bra om de, og ble ikke akkurat skuffet. Regner med det havner i akkurat samme kategori som Concept 8 når det gjelder forsterker.
    det går ikkje ann å bi-ampe concept 8.
    men du vil nok trenge effekt forsterker. eg har selv nad c272, og det var forskjell for å si det sånn. du kan jo kjøpe ein brukt nad THX 216, den er kraftig nok, og den får du til 1800 og oppover, til 2500kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •