Trenger forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forsterker

Hellu

Jeg har ingen peil på det med forsterkere kontra høyttalere, så jeg tenkte jeg skulle legge inn en liten post her med et par spørsmål

Jeg har et par høyttalere av merket Ultimate, modell T-1200. Kan ikke finne noe specs på dem på internett (utrolig jalla sikkert), men da jeg ser bakpå dem, så står det "Max 360W" og "4-8 OHM".

Er forsåvidt to tolvtommere i hver høyttaler + mellomtone + diskant. Kan evt. legge ut bilder av høyttalerene om det blir nødvendig.

Det jeg da trenger er en forsterker til å drive disse. Er det noen som har tips om et rimelig kjøp av forsterker til disse høyttalerene?

Jeg har som sagt minimal peil, så jeg trenger litt veiledning ut i den store verden av lyd

Mvh.

Ola

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er du villig til å betale? Hva med NAD C372 + NAD C272? Brokoblet får du 2 x 350 watt i 8 ohm. Du vil nok få bruk for såpass hvis det er hele 4 12 tommere det skal holdes stålkontroll på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger har jeg ikke tenkt på enda, da jeg ikke vet hva som er normalt i dette tilfelle. Så om du kommer med slik ca. pris på NAD C372 + NAD C272 evt. så kan jeg jo ta det fra der?

Edit: Sjekka det selv, og det kom på ca 11k. Kanskje i dyreste laget for min del. Noen billigere alternativ?

Skal få sjekka følsomhet på høyttalerne når jeg kommer hjem, men jeg har hørt at de skal være lettdrevne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg selger ikke om det var det du trodde. Tenker på disse: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm + http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm Hvis du ikke vil bruke så mye, får du alltids lyd med "bare" C352 også.. Finnes jo et fjell av andre alternativer også da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hehe, jeg selger ikke om det var det du trodde.
    Hehe, neida, trodde ikke det nei =) Jeg fant de på Hi-Fi jeg også, men hadde du klart å funnet noe til.. tja.. 6-7000?

Veldig takknemmelig for hjelp her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hvis du ikke vil bruke så mye, får du alltids lyd med "bare" C352 også.. Finnes jo et fjell av andre alternativer også da...

Oi, ja, C352 virker jo grei nok til mitt bruk da? Jeg er ikke så kresen ;P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fikk intrykket av det pga.:

Sitat Opprinnelig postet av OlaHL
    Så om du kommer med slik ca. pris på NAD C372 + NAD C272 evt. så kan jeg jo ta det fra der?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeh, mente at jeg ville skulle vurdere prisnivået hvis du kom med en pris

Men huff, jeg fikk nå kobla høyttalerene til en gammel forsterker jeg hadde stående, og lyden var grei helt til det begynte å bli litt "for" høyt, hvis du skjønner ;P

Forsterkeren er en gammel Pioneer, lur som jeg var så skreiv jeg ikke ned modell-navnet, men jeg husker at det stod "170W".

Tror jeg burde legge ut noen bilder, for jeg er så inni jungelen dårlig til å forklare ting jeg ikke har greie på.

Ja, jeg tar noen bilder i kveld, så er det fint om noen vil se på det =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •