Hvor mye får jeg for effektforsterkeren...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mye får jeg for effektforsterkeren...

Hei.

Lurer på hva jeg kan forvente å få for effektforsterkeren min, Optimal Acoustic Labratory A 30.0?

Link til bilde:

http://avforum.no/minhjemmekino/user...3eb5f17bee.JPG

Dette er en norsk forsterker på ca 45 kg, 2*800 VA, over 100 watt i 8 ohm og effektlineær ned til 2 ohm.

Fikk i sin tid god kritikk i hifi pressen.

Nypris i 1996/97 var 33 000;- som jeg gav. Alt av kvitteringer og original manual medfølger, i tillegg til original embalasje som er en STOR flott trekasse.

Kan jeg forvente 10 000, som er under 1/3 av nypris?

Får jeg solgt den til en ok pris blir det ny effektforsterker Tenkt på Midgard Oberon 6.1 eller Doxa 140 Signature.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å legg den ut her på avtorget til 10k, så ser du om den går for det;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo bare og prøve..Jeg ville tippe et sted mellom 8-10000 siden den tross alt er noen år..Men som Jens123 sier, bare og prøve det så ser du...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du selge den egentlig? Den ser jo meget bra ut og utifra specs så burde den også levere varene...
    Du taper jo ganske mye på å selge den mener jeg, og det er jo ikke sikkert du blir like lykkelig med feks. oberon som du kanskje har vært med denne :-D
    Men den er kanskje en dårlig match med øvrig utstyr du har?

Ellers så tror jeg som det blir sagt her at rundt 10k er mulig å få for denne.
    Lykke til med salget!

A

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hvorfor vil du selge den egentlig? Den ser jo meget bra ut og utifra specs så burde den også levere varene...
    Du taper jo ganske mye på å selge den mener jeg, og det er jo ikke sikkert du blir like lykkelig med feks. oberon som du kanskje har vært med denne :-D
    Men den er kanskje en dårlig match med øvrig utstyr du har?

Ellers så tror jeg som det blir sagt her at rundt 10k er mulig å få for denne.
    Lykke til med salget!

A
    Litt finansiell tenkning: Han taper ingenting på å selge den - verdifallet har funnet sted uansett. Det han må gjøre er å vurdere bruksverdien opp mot kostnaden ved å kjøpe noe nytt. Hvis han vil ha Oberon 6.1 til 14.000 og får 10.000 for sin, har han "tapt" 4.000, og må vurdere om Oberon gir en forbedring lik 4.000 kroner eller ei.

Verdifallet fra de 33.000 han i sin tid betalte er ikke relevant.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OAL'en var i sin tid en meget god forsterker som ofte ble sammenliknet med bla. EC og ADYTON pga. sin mørke klang. ettersom jeg forstår og husker så måtte den finjusteres? Bias?
    Hadde jeg hatt en litt dynamisk høyttaler som feks. JMLAB eller Klipsch så tror jeg at man har en bra match:-)
    Pris?
    Vanskelig.. Men, iallefall vil jeg tro rundt 10000 er en ok pris:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er matchen som er problemet ja. Det er noen frekvenser som stikker helt av i diskantområdet, ved høytspilling er det nesten så du får lyst å blunke pga den skjærende lyden (en tanke overdramatisert, men dere tar poenget).

Patos høyttalere er kjent for snill diskant, og det er rør i preampen i cd spilleren. Problemet kommer derfor ikke fra den kanten. Hvis det er som du sider bguarden at OAL var kjent for mørk klang, skjønner jeg ikke hvor problemet kommer fra...

Bguarden, du nevner noe om finjustering, bias? Vet du hva dette dreier seg om? Har vurdert å få noen med litt peiling (tweaker?) til å se på den, men kjenner ingen. Noen forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •