Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver

Hei.

Diskuterer med min bedre halvdel her, og jeg er hverken enig men henne eller meg selv.

Vi har per i dag en Grundig finearts v1 2x100 watt@8ohm sak. Ingen topp ting, men kostet da NOE for en 10 år siden (3k eller noe for forsterkeren tror jeg), og veier da noen kilo så den leverer da noe. Jeg vil ikke ha mindre effekt enn denne klarer å levere i et 2-kanals system.

Da har jeg noen spørsmål
    1) Er det noen som har en hk-7300 lar seg irritere av vifta den har? Mesteparten av tida kommer av-receiveren vår til å spille lav se-på-tv lyd. Noe vil være spilling av CD på endel høyere volum, og noe vil være film/dvd.

2) Vil en HK 635 klare å levere lignende effekt i stereo som min gamle grundig? (ikke anta at all HK leverer mer enn noe bare fordi det står Grundig på det)

3) Har en Yamaha 4600 en lignende vifte som hk 7300?

Ender snart opp som religiøs :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK 635 er en veldig kraftig forsterker, og den leverer masse strøm så ikke vær bekymret for det Min erfaring er at den driver "hva det skal være"

Problemet med H/K sin AVR serie er at de ikke er de beste til musiikk, her er feks Onkyo bedre. Dersom du ikke har veldig bruk for masse hjemmekinofinesser med bilde og automatiske romkalibreringer ++++ så kan du også sjekke Rotel RSX1056. Super forsterker!

Lykke til i jakten!

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viften bråker så og si ingenting i min avr 330 værtfall! Skulle vel ikke være så stor forskjell til 7300:???:

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha 2600 selv, den lager ikke en lyd. Så jeg regner med at 4600 er samme sak. Ville forøvrig heller vurdert 2600 enn 4600, nyere mer framtidsrettet med tanke på HDMI og video-upscaling

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså, jeg er rimelig sikker på at 635'en banker den gamle grundig'en i stereo !
    før hadde jeg en ca 9 år gammel Onkyo på 2x120 tror jeg det var (eller var det 2x140...?), og min AVR 330 (2x65 i stereo) kunser min gamle Onkyo !

jeg hører heller ikke et fnuss av vifta på 330'en, men har ikke peiling på hvordan 7300 er sammenliknet...

EDIT : Onkyo'en var forresten en stereoforsterker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •