Denon 2807 og Dolby True HD..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2807 og Dolby True HD..

Hei..

Har nettopp gått til anskaffelse av en Denon 2807 receiver. Vil denne kunne håndtere det fremtidige Dolby true HD lydformatet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra spec på hifiklubben så nei. Det er vel bare Pioneer VSXax2/4ASi som har støtte for Dolby Ture HD foreløpig...

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Utfra spec på hifiklubben så nei. Det er vel bare Pioneer VSXax2/4ASi som har støtte for Dolby Ture HD foreløpig...
    ax4asi har ikke støtte for dolby true hd. pioneer trakk det tilbake

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Hei..

Har nettopp gått til anskaffelse av en Denon 2807 receiver. Vil denne kunne håndtere det fremtidige Dolby true HD lydformatet?
    neim. men den har ein 7,1 ingang, så di kan koble ein dvd spiller inn på med signal kabler. for når HD DVD spillerene kommer for fult vil dei få HD lyd og vanligvis ein HD dekoder, og dermed vil du få den HD lyden dvd spilleren støtter på anlegget. dermed har du HD lyd.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2807 dekoder IKKE TrueHD og andre HD-lydformater.

MEN: den tar imot MPCM (multichannel PCM) over HDMI, hvilket i praksis er det samme. (Og den tar imot 7.1 analoge signaler, men det er ikke så interessant sålenge den tar MPCM).

Når avspilleren dekoder HD-lyd (f.eks. Toshiba HD-XE1), sender den dette ut som MPCM til receiveren, som behandler dette videre.

Dersom receiveren skulle dekodet HD-lyd, ville den gjort det om til MPCM og behandlet det videre.

En får altså full håndtering av HD-lyd i 2807 så lenge avspilleren står for dekoding!

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en 2807. Hva er den høyeste oppløsningen jeg kan sende til min infocus 4805 via komponent? 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg har også en 2807. Hva er den høyeste oppløsningen jeg kan sende til min infocus 4805 via komponent? 1080i?
    2807 har vel bare linjedobbler og ingen mulighet for oppskalering... hvilket betyr at den sender det signalet den får inn...

har du HDMI inn i 2807 med 1080p sender den det videre.
    Har du komponent med 1080i vil den konvertere til 1080p på HDMI ut(korriger meg om dette er feil for er ikke skråsikker

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Og det er interessant ettersom din projektor kan vise hva? 854x480 piksler?
    Gi projektoren din et signal tilsvarende paneloppløsningen, ekstra skalering av bildet er bare degraderende for kvaliteten.

Angående komponent og 1080i/1080p, er det intet i veien for at komponent kan sende 1080p, men i HD-formatene ligger det sperrer som gjør at du maksimalt får ut 1080i eller 720p ved bruk av komponent. For å hente ut full HD, 1080P, må du bruke digital overføring, altså HMDI.

Ikke at noe av dette blir interessant før du får en projektor med sådan oppløsning, men likevel

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar. Må også inn på kilde 4 på infocus for å få on screen meny som jeg har på monitor ut på 2807. Vil jo gjerne ha dette oppå filmen, Men det har jeg ikke fått til. Noen tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •