Arcam AVR 350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Arcam AVR 350

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR 350

Noen som har erfaringer med denne. Jeg har googlet den opp/ned og i mente. Vil gjerne at den som selv har hørt den evt avr 300, eller som sitter på kompetanse om denne til å svare.

Jeg ønsker en balanse mellom god hifi og god hjemmekino. LYD er viktigere enn bilde.

H/K avr 7300, Pioneer VSX ax4i, Denon 4306 er alternativene jeg vurderer.

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange omtaler jo Arcams receivere som en surround receiver for hifi folket.
    Altså de som ønsker hifi i stereo, men også ønsker mulighet til full 5.1/7.1 surround.
    Er du ute etter en receiver spekket med funksjoner og dippedutter er ikke Arcam noe for deg. De andre modellene du nevner har innebygget romkorreksjon og automatisk kalibrering ++. Dette må gjøres manuelt på Arcam, ved hjelp av db-måler og målebånd. Dette er jo noe du sjeldent gjør mer enn en gang med mindre du flytter utstyret.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBASS
    Noen som har erfaringer med denne. Jeg har googlet den opp/ned og i mente. Vil gjerne at den som selv har hørt den evt avr 300, eller som sitter på kompetanse om denne til å svare.

Jeg ønsker en balanse mellom god hifi og god hjemmekino. LYD er viktigere enn bilde.

Takk for svar
    Anfield har denne, send han en PM, ellers så svarer han sikkert her. Tar jeg ikke helt feil, så har han hatt AVR 300 også, og er nok en god mann å lytte til når det gjelder Arcam-produkter.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBASS

Takk for svar
    Har, som Vettemann sier, denne i mitt oppsett. Og er veldig fornøyd. Har tidligere hatt diverse Arcam-produkter, deriblant den integrerte stereoforsterkeren FMJ A32 og receiveren AVR200.

Når den nye 350 kom, ikke istedet for 300 men i tillegg, var det flere endringer som lokket meg over på denne. Først og fremst så har den samme "enorme" strømforsyning som AVR300 (1200 VA). I tillegg er den blitt oppgradert med samme prosessorkortet som sitter i den dedikerte prosessoren AVP700. I tillegg har de nå implementert HDMI-switching.

Lydsignaturen i AVR350 (i Pure Direct) er skremmende lik FMJ A32, og dette er toppmodellen til Arcam på den integrerte stereoforsterker-fronten. Dette har jeg selv AB-testet. Forskjellene var såpass små at jeg valgte å selge min A32 og gå for 350en standalone.

Arcam sine produkter vil nok fremstå som "ribbet" for funksjoner i forhold til flere andre modeller, og da også de du nevner ovenfor. Arcam har foreløpig valgt å holde seg på sidelinjen når det gjelder romkorreksjon, du må selv se om du har behovet for det. Her er det byggekvalitet og solide komponentvalg som teller. Jeg har selv valgt lydsignaturen fremfor både Pioneer og Denon, hva du blir best fornøyd med må du teste deg frem til selv. Darkfame omtaler Arcam som "surroundprodukter for HIFI-folket" og jeg er ikke så uenig i det. En forholdsvis nøytral klangsignatur med oppløst diskant og godt fundament i bunnen. Arcam, som Primare, leverer flerkanalsprodukter som leverer varene der en som oftest ikke trenger effektforsterkere i tillegg om ikke høyttalerne er spesielt tungdrevne.

Jeg benytter i dag min AVR350 koblet opp mot mine nye Martin Logan Vista, og den har enda ikke gått i protection under mine test-sessions. I følge importøren er AVR350 stabil ned i 2 ohm i stereomodus, ganske bra til receiver å være.

Edit: Regner med at du har fått med deg denne:

http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=avr350

og detaljert informasjon hos:

www.akustikk.no
    www.arcam.co.uk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •