Bør jeg bytte ut receiveren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør jeg bytte ut receiveren?

Jeg er helt ny på forumet her, så hvis jeg har postet på feil sted så si i fra.
    Det jeg trenger innspill på er om jeg bør bytte ut min nå seks år gamle Harman/Kardon AVR 7000 med en ny Yamaha RX-V659. Jeg er veldig fornøyd med AVR 7000, men har nå tenkt å kjøpe sub, og etterhvert en plasma-tv eller projektor, og da er det kanskje greit å ha en nyere receiver?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro det er kjekt med en nyere reciever hvis du skal koble den opp til proj eller tv. da tenker jeg spesielt på osd som er kjekt å ha og evt. hdmi som alle som kjøper ny reciever idag burde ha. da slipper du å oppgradere. selvom du ikke har noen planer om å ha hdmi, så kommer det nok etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk:-D . Nå har jo AVR7000 OSD, men den har ikke hdmi. Det har heller ikke rx-v659, og det er vel det jeg synes er litt dumt med den. Jeg har hørt på rx-v659 på samme høyttalere som mine, og syntes lyden var veldig bra. Bl.a. er den bedre når det gjelder å koble til sub enn det avr7000 er, og har og fått høre at lydprosesseringen er noe av det som virkelig trekker i retning av å kjøpe en ny receiver. Som alle vet har det skjedd mye på datafronten siden 2000. Kraftmessig er vel disse to relativt like også, men AVR7000 kostet 12500,- da jeg kjøpte den og rx-v659 koster "bare" 5000,-, så derfor er også tvilen der når det gjelder å bytte. Burde jeg eventuelt velge en annen receiver? Så at rx-v659 vant EISA-awards nå, og det tilsier vel at det ikke akkurat er noe drit?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er disse to nesten like på kraft også?? AVR7000 kommer jo med et eget kraftverk .

Jeg hadde også en slik, etter at jeg byttet den merket jeg STOR forskjell på film, men når det kom til "surround off " musikk så likte jeg veldig godt hk poweren..
    Den yamahaen har nok råere elektronikk men den har ikke den samme poweren som din gode gamle HK..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er mye krefter i AVR7000, og jeg synes den er suveren på musikk i to kanaler. Rx-v659 har oppgitt 7x100w mens AVR700 har 5x100w. Mulig dette er målt forskjellig, for avren veier rundt 10 kg mer. Men spørsmålet gjenstår ubesvart. Bør jeg bytte?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kjøpt en nå. jeg bytet fra denon 2105 til pioneer ax4asi og fikk mye bedre lyd i subben. det hele ble mer sømmløst. kjøp reciever med hdmi ihvertfall

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffe
    Joda, det er mye krefter i AVR7000, og jeg synes den er suveren på musikk i to kanaler. Rx-v659 har oppgitt 7x100w mens AVR700 har 5x100w. Mulig dette er målt forskjellig, for avren veier rundt 10 kg mer. Men spørsmålet gjenstår ubesvart. Bør jeg bytte?
    Jeg har også 659 og det er vel oppgitt effekt på 7 x 10-100W. På inntaket til trafoen står det derimot at maks effektbruk er 440W så det er en differanse der som ikke helt stemmer
    Det om kanskje kan gi 100W er vel i korte tidsrom hvor kondensatoren tømmes på et lydpeak, men det blir vel bare snakk om en kort eksplosjon eller noe sånt.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den yamahaen er nok mye svakere, garantert !! Men med ny surr forsterker får du mulighet for 7.1 og det må du bare oppleve. Du blir drdd mye mere inni filmen, helt konge. Hadde en HK avr 330 som var oppgjid til 7 X55w, denne spilte skjorta av min gammle Denon på 7X85w !! HK er non skikelige kraftverk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •