MA Oberon 6.1 eller CV A2.6KW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MA Oberon 6.1 eller CV A2.6KW

Jeg skal ha meg CV 215 høyttalere, men det med forsterkere ?
    MA Oberon 6.1 eller CV A2.6KW ????
    MA Oberon 6.1 er en del dyrere men vil jeg som vanlig dødlig høre forskjell ???

CW Seph
    Cable & Wire

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en hel del mer effekt i MA blokkene.... selv om 215 også kan ta mer effekt enn det, skaff deg 2x CV 2.6KW , da burde høytalerne knele

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Det er en hel del mer effekt i MA blokkene.... selv om 215 også kan ta mer effekt enn det, skaff deg 2x CV 2.6KW , da burde høytalerne knele
    hmmm men vil jeg høre efektforskjellen da. ? litt usikker nå

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror du vil merke forskjell, dessuten er MA'ene mye finere enn de CV PA forsterkerne

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x A2.6kw vil jo spille tøffere, men koste det samme..

ville nok heller valgt MA 6.1 selv pga utseende.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan ikke være et spørsmål en gang... Svaret sier seg selv!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette kan ikke være et spørsmål en gang... Svaret sier seg selv!
    sorry men jeg har ikke peiling, er jo liksom derfor jeg spør.
    Så istede for å ta alle her inne som super experter på hifi kan du heller komme med et litt mer relevant svar. og hvis ikke så drit i å komme med smakløse komentarer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon trekker nok det lengste strået når det gjelder WAF, lydkvalitet og videre bruks område. I rå kraft er nok CV sine noe kraftigere men WATT er ikke alt. Jeg ville nok valgt Oberon forsterkerene da de har en fremtid som ser litt lysere ut enn CV forsterkeren. Du må tenke litt forover også. Om 10 år er det ikke sikkert du vil ha 4stk 15" pumpende men heller ha et par pene "design" høyttalere laget for en helt annet lyd opplevelse og da er det litt kjipt og ha et par digre PA forsterkere som mest sannsynlig produserer vifte støy samt generell dårlig lydkvalitet (nå skal jeg ikke uttale meg for mye på dette området da jeg ikke har sett noen tester av de nye forsterkerene eller hørt dem selv)

Uansett så vet vi at Oberon leverer varene til de grader bare spør en av de titalls personene her som har et par. Og du kan med trygghet beholde de til å drive et mer sofistikert høyttaler par i fremtiden.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    sorry men jeg har ikke peiling, er jo liksom derfor jeg spør.
    Så istede for å ta alle her inne som super experter på hifi kan du heller komme med et litt mer relevant svar. og hvis ikke så drit i å komme med smakløse komentarer.
    Man trenger ikke være super expert for å skjønne at en billig pa forsterker ikke har så mye å stille opp mot noen fine hififorsterkere som mange mener har High-end ambisjoner! Hvis du hadde tatt et raskt søk her på forumet og lest litt om de forskjellige forsterkerne så hadde du skjønt hva jeg mener! Det er greit at du er ny her, men neste gang du har et spørsmål som angår CV så bør du bruke søkefuksjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt ingen her på forumet som kan ha hørt de nye CV-forsterkerne, så kan ikke skjønne at noen i det hele tatt tørr/vil si noe om disse. Blir egentlig litt fordomsprat.

Kan hverken si at A er bedre enn B i denne sammenhengen, utifra at jeg ikke har hørt CV-forsterkerne. Det finnes pr. dags dato et eksemplar av hver forsterker, tilgjengelig i norden. I disse dager går de gjennom en kvalitetskontroll for å sjekke at de duger. L&B har hatt disse en minimal periode som prøvesmaking før de skal teste de rundt månedsskifte okt/nov.

EDIT: Skriveleif

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    Jeg skal ha meg CV 215 høyttalere, men det med forsterkere ?
    MA Oberon 6.1 eller CV A2.6KW ????
    MA Oberon 6.1 er en del dyrere men vil jeg som vanlig dødlig høre forskjell ???

CW Seph
    Cable & Wire
    Tror ikke du vil merke store forskjellen. Selv har jeg testa MA 6.1 på AL1000, funker fett det. Men jeg syns MA er litt "tam" i bassen. Liker mer amerikansk lyd jeg . Men til prisen er MA knall. Men har ikke hørt CV forsterkerene da. HVem har det enda ?! .

EDIT: MA er mer framtidsrettet, om du noen gang kommer til å gå for mer "hifi" senere...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Man trenger ikke være super expert for å skjønne at en billig pa forsterker ikke har så mye å stille opp mot noen fine hififorsterkere som mange mener har High-end ambisjoner! Hvis du hadde tatt et raskt søk her på forumet og lest litt om de forskjellige forsterkerne så hadde du skjønt hva jeg mener! Det er greit at du er ny her, men neste gang du har et spørsmål som angår CV så bør du bruke søkefuksjonen!
    Vell.....jeg søker ganske mye her, men som du sier de er nye, og ut ifra spesifikasjonene, klarer sikker mange her og komme med en god nok konklusjon så tidlig. har også lest meg til at de er PA korsterkere, rart ikke hifi klubben bruker det ordet
    igjen jeg har søkt mye rundt og lest mye. problemet er at enda er det alt for mye jeg ikke forstår meg på, derfor spør jeg.

du må da også kjønne mitt mitt kritiske svar mot ditt innlegg.
    __
    cable & wire

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser CV-forsterkerne nevnes i samme setning som "PA", og når jeg tenker PA-forsterkere, så går tankene automatisk til vifter. CV-forsterkerne har vifter, og jeg ville ikke en gang vurdert dem til seriøs hifi. Det er lite i et hifi-anlegg som irriterer meg så mye som susende kjølevifter.

EDIT: Sjekket innom forhandlersidene, og ser jo nå at der ER vifter (har oppdatert innlegget over nå). Ser også at dette forsøkes bagatellisert, men faktum er at musikk er dynamisk - noen ganger høy og noen ganger lav. Viftene henger alltid etter, slik at de kjører på fullt en stund etter voldsomme musikkpeaker for å kjøle ned restvarmen. Og da ødelegges kontrastene i musikken av susende vifter. Et støygulv som ødelegger for stillheten i musikken!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På helt generelt grunnlag vil jeg presisere at til høyttalere som trenger strøm bør man i de fleste tilfeller styre unna brokoblede forsterkere.

Når det gjelder fart i bassen så trenger gjerne 703 litt LSD eller Speed, mens CV skal helst ha noe beroligende, men dog ikke bedøvelsesmiddel. En litt svak forsterker vil ofte gi mer bass på en høyttaler som 703, men på en høyttaler som 215 kan det fort gi mindre bass. Om man ønsker mer eller mindre bass er det også mulig å justere dette andre steder i signalveien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del ser ikke helt hva man skal med PA forsterker (som CV sine jo er. produsert av en europeisk PA forsterker produsent).

PA har aldri _BRA_ lyd, men MYE lyd...
    Klart, er igrunn akkurat det samme jeg mener om CV sine høyttalere.. *kremt*

-J

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville slått til på noe annet. Hva med en Parasound? Får dem ofte brukt for en fornuftig penge.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Jeg for min del ser ikke helt hva man skal med PA forsterker (som CV sine jo er. produsert av en europeisk PA forsterker produsent).

PA har aldri _BRA_ lyd, men MYE lyd...
    Klart, er igrunn akkurat det samme jeg mener om CV sine høyttalere.. *kremt*

-J
    PA kan gi minst like gode opplevelser som vanlig "hifi". Men det koster.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg tror jeg ville slått til på noe annet. Hva med en Parasound? Får dem ofte brukt for en fornuftig penge.
    Nja, selv er jeg veldig glad i Parasound A21 (effektforsterkern). Men tror den må gi tapt på muskler kontra MA 6.1. (spessielt på så svære høyttalere som CV lager).

Mitt valg hadde uansett vært MA, men nå koster den en god del mer enn hva "CV" forsterkerene koster da. Og man skal ha en god pre-amp også.. Som Snickers sier, forforsterkern har mye å si.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg nok valgt MA eller kikket etter andre alternativer. Finnes mye bra i denne klassen. Jeg har endelig fått høre MA6.1 med P3 som pre-amp på CV, det rocker jo vanvittig bra. En flott kombo, knall tøft til party.

Hadde det vært vår og ikke høst nå, hadde jeg vurdert MA og CV til veranda anlegg. MA får kun gode anbefalinger fra min side:wink:

Som flere nevner, ville jeg også tatt en titt på Parasound til CV.

Lykke til.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sammenlikning

rart å trekke waf inn i dette når cv ikke har høyere waf en ett vanlig kjøleskap??? alle er vel enig at cv-forsterkeren oser av PA utseende, og personlig synes jeg de "små søte nusselige" midgard greiene ser utrolig puslete ut. ser jo absolutt ikke dyrt ut ihvertfall. lyden skal jeg ikke uttale meg om men CV215 er vel en "lettdreven" høyttaler. så det finnes masse greie forstekere som sparker liv i disse

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •