MA Oberon 6.1 eller CV A2.6KW - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    personlig synes jeg de "små søte nusselige" midgard greiene ser utrolig puslete ut.
    Ulv i fåreklær kalles det for

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart å trekke waf inn i dette når cv ikke har høyere waf en ett vanlig kjøleskap??? alle er vel enig at cv-forsterkeren oser av PA utseende, og personlig synes jeg de "små søte nusselige" midgard greiene ser utrolig puslete ut. ser jo absolutt ikke dyrt ut ihvertfall. lyden skal jeg ikke uttale meg om men CV215 er vel en "lettdreven" høyttaler. så det finnes masse greie forstekere som sparker liv i disse
    Lettdrevne, både ja og nei.

Ja dem er følsomme og lager mye lyd utav lite effekt, men skal du drive elementene til grensene for hva dem er gode for, så kreves det mye effekt, mer enn de 600 wattene MA gir og, selv om det fungerer veldig bra.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart å trekke waf inn i dette når cv ikke har høyere waf en ett vanlig kjøleskap??? alle er vel enig at cv-forsterkeren oser av PA utseende, og personlig synes jeg de "små søte nusselige" midgard greiene ser utrolig puslete ut. ser jo absolutt ikke dyrt ut ihvertfall. lyden skal jeg ikke uttale meg om men CV215 er vel en "lettdreven" høyttaler. så det finnes masse greie forstekere som sparker liv i disse

Lettdrevne er et veldig vagt og feiltolkende ord. JA de krever lite effekt for å spille tordnende høyt. Men det kreves også strømreserver av rang når f.eks 2x15" sveives igang. Watt er jo bare effekten. Amper er viktigere, spessielt når watten øker.

EDIT: Tror vi også skal vente til folk har fått testet de nye CV forsterkerene, kan være at de virkelig "sparker" rumpe på CV . "rimelige" er dem og.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin vega 2.6kw

Hvis du har tenkt til å skru lyden på fullt med disse nye Cerwin-Vega forsterkerne, bør du konsultere en elektriker, en øre-, nese-, halsspesialist og en god advokat på forhånd. Den største modellen A2.6KW yter 2 x 1350 W i 4 ohm stereo – eller 1 x 2,6 kilowatt i 8 ohm brokoblet. Sett to sammen, og du har over 5000 watt tilgjengelig! Husk å sende barn, dyr og naboer ut av byen god tid i forveien, ellers vil de aldri snakke med deg mer (men du kunne sikkert ikke hørt de likevel...)

I motsetning til vanlige hi-fi-forsterkere er A-serien i stand til å drive de store, effektsultne gulvhøyttalerne fra Cerwin-Vegas CLS-serie, som de er ment å drives: med tung, brutal bass og volumknappen vridd helt rundt – time etter time! Du kan få A-serien i tre forskjellige versjoner, som praktisk talt er like bortsett fra utgangseffekt og pris. Se spesifikasjonene nedenfor før du bestemmer deg for om du vil ha vanlig galskap eller totalt vanvidd!

Profesjonelt til hjemmebruk
    Hi-Fi Klubben og Cerwin-Vega har samarbeidet om utviklingen av disse effektmonsterne hos en anerkjent produsent av profesjonelt PA-utstyr. Innganger og vifter er tilpasset hjemmebruk, men ellers er de som tatt ut av forsterker-racket på en offentlig konsert – den eneste forskjellen er at disse spiller musikk med ekte hi-fi-kvalitet. Ved moderate volum er viftene bare så vidt hørbare, men når forsterkerne drar i gang for alvor, følger viftene med. Det er til gjengjeld din garanti for at musikken ikke stopper før du selv ber om det!

Skapt til å klare brasene
    Også andre steder skinner det gjennom at forsterkerne opprinnelig er skapt til å håndtere harde profesjonelle krav. Du får soft-start, så sikringer og kretsløp ikke blir overbelastet når du slår på strømmen, og de innebygde beskyttelseskretsløpene holder øye med kortslutninger, feilstrøm på høyttalerutgangene og overopphetning. I tillegg til vanlige Phono-innganger får du også et sett elektronisk balanserte XLR-innganger, som du kan utnytte hvis resten av utstyret ditt har tilsvarende utganger. XLR gir maksimal mekanisk stabilitet, samtidig som at følsomheten for innstrålt støy blir vesentlig mindre, særlig ved lange kabelstrekk. Av samme grunn er XLR standarden i lydstudioer og PA-anlegg til konserter.

Så spenn fast inventaret til gulvet, knyt på deg danseskoene og slå av håndbrekket. Når det står Cerwin-Vega på anlegget ditt er det ingen som kan stå stille. Prøv selv – hvis du tør!

(sitert fra hifi klubbens egen hjemmeside)
    Jeg ville gått for Cerwin-vega forsterkeren(e)
    Har selv clsc-215 og vurderer å skaffe meg en slik.
    du har ikke cerwin vega for å spille lavt,har vi no vel?
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Hvis du har tenkt til å skru lyden på fullt med disse nye Cerwin-Vega forsterkerne, bør du konsultere en elektriker, en øre-, nese-, halsspesialist og en god advokat på forhånd. Den største modellen A2.6KW yter 2 x 1350 W i 4 ohm stereo – eller 1 x 2,6 kilowatt i 8 ohm brokoblet. Sett to sammen, og du har over 5000 watt tilgjengelig! Husk å sende barn, dyr og naboer ut av byen god tid i forveien, ellers vil de aldri snakke med deg mer (men du kunne sikkert ikke hørt de likevel...)

I motsetning til vanlige hi-fi-forsterkere er A-serien i stand til å drive de store, effektsultne gulvhøyttalerne fra Cerwin-Vegas CLS-serie, som de er ment å drives: med tung, brutal bass og volumknappen vridd helt rundt – time etter time! Du kan få A-serien i tre forskjellige versjoner, som praktisk talt er like bortsett fra utgangseffekt og pris. Se spesifikasjonene nedenfor før du bestemmer deg for om du vil ha vanlig galskap eller totalt vanvidd!

Profesjonelt til hjemmebruk
    Hi-Fi Klubben og Cerwin-Vega har samarbeidet om utviklingen av disse effektmonsterne hos en anerkjent produsent av profesjonelt PA-utstyr. Innganger og vifter er tilpasset hjemmebruk, men ellers er de som tatt ut av forsterker-racket på en offentlig konsert – den eneste forskjellen er at disse spiller musikk med ekte hi-fi-kvalitet. Ved moderate volum er viftene bare så vidt hørbare, men når forsterkerne drar i gang for alvor, følger viftene med. Det er til gjengjeld din garanti for at musikken ikke stopper før du selv ber om det!

Skapt til å klare brasene
    Også andre steder skinner det gjennom at forsterkerne opprinnelig er skapt til å håndtere harde profesjonelle krav. Du får soft-start, så sikringer og kretsløp ikke blir overbelastet når du slår på strømmen, og de innebygde beskyttelseskretsløpene holder øye med kortslutninger, feilstrøm på høyttalerutgangene og overopphetning. I tillegg til vanlige Phono-innganger får du også et sett elektronisk balanserte XLR-innganger, som du kan utnytte hvis resten av utstyret ditt har tilsvarende utganger. XLR gir maksimal mekanisk stabilitet, samtidig som at følsomheten for innstrålt støy blir vesentlig mindre, særlig ved lange kabelstrekk. Av samme grunn er XLR standarden i lydstudioer og PA-anlegg til konserter.

Så spenn fast inventaret til gulvet, knyt på deg danseskoene og slå av håndbrekket. Når det står Cerwin-Vega på anlegget ditt er det ingen som kan stå stille. Prøv selv – hvis du tør!

(sitert fra hifi klubbens egen hjemmeside)
    Jeg ville gått for Cerwin-vega forsterkeren(e)
    Har selv clsc-215 og vurderer å skaffe meg en slik.
    du har ikke cerwin vega for å spille lavt,har vi no vel?
    hehe nei du sier noe der.. What do do,, what to do---
    Men CV A2.6KW knuser vel en NAD 372+272 kombinasjon ?
    Var det jeg trodde jeg skulle skaffe meg, hehe

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV amp'en er nok klart bedre enn 2 brokoblete NAD'er ja og det er bedre å ha mono blokker eller en stereo forsterker enn 2 brokoblede stereo forsterkere.

Lydkvaliteten går nok til NAD forsterkerene dog. Men dette gjenstår å se når vi får testresultatene. Hvem vet dette blir kanskje årets kupp forsterker?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du cerwin høyttalere er d ikke dumt med en cerwin forsterker og
    men ville heller hatt en slik 2.6kw enn to Nad. men to slike 2.6kw brokoblet tror jeg kan få enhver til å sprenge huset til *******

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har data blad på disse (CV amp'ene)? Skulle likt å sett litt nærmere på kjøleløsningen på de. Lurer litt på om kjølingen er snillere på de mindre forsterkerene og hvordan konstruksjonen er. Den mellomste forsterkeren er ganske nærme nøyaktig dobbel så kraftig som den minste men det er ikke den største så er litt nervøs for at den største kan være presset litt, og støyer da antagelig vesentlig mer enn de to andre. Bør være fullt mulig å modifisere de litt for å dempe vifte støy samt skille det fra forsterkerens strøm kilde (mindre elektrisk støy). En kanal vifte som kobles til begge lufte kanalene f.eks med et jevnt kjølenivå og antagelig mye lavere støynivå.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    215 er ikke lettdreven, men den er følsom. Man trenger derfor mye strøm, og brokoblede forsterkere er stort sett alltid en skikkelig dårlig ide om man ønsker maksimalt med kontroll. Ønsker man å skryte av antall watt man har er det imidlertid en kjempegod ide!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strøm

men jeg skjønner ikke hvordan disse midgard greiene leverer så mye strøm? eller gjør de det? kan ikke tenke meg det er store strømreserver(kondensatorer) inni de nusselige boksene? Bilder/forklaring ønskes...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem leverer det dem er oppgitt til ja :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den jeg har er på 2x240w rms i 8ohm.. men jeg kunne godt hatt det dobbelte

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de var ikke så mye inni dem heller ser jeg,men dem er vel digitale så du kan hente mer effekt en en vanlig forsterker som er fysisk dobbelt så stor i kabinettet?? hva er forskjellen på en digital og en vanlig forsterker???

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    215 er ikke lettdreven, men den er følsom. Man trenger derfor mye strøm, og brokoblede forsterkere er stort sett alltid en skikkelig dårlig ide om man ønsker maksimalt med kontroll. Ønsker man å skryte av antall watt man har er det imidlertid en kjempegod ide!
    Ikke for å være ufin her nå "isen", men har du hørt på 215? Eller noen av de store CV!'ene de siste 20 åra? :-D Du var kanskje på en bygdefest i Rakksta' i sommer?

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker Cerwin Vega lyd, ville jeg gått for CV sine forsterkere. Cerwin Vega har antageligvis samme lydfilosofi på forsterkersiden også Gleder meg de å få hørt dem. MA har jeg aldri hørt, men de spiller vel renere og penere, mens CVs forsterkere spiller mer "amerikansk".

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hvis du liker Cerwin Vega lyd, ville jeg gått for CV sine forsterkere. Cerwin Vega har antageligvis samme lydfilosofi på forsterkersiden også Gleder meg de å få hørt dem. MA har jeg aldri hørt, men de spiller vel renere og penere, mens CVs forsterkere spiller mer "amerikansk".
    Til begge disse effektforsterkerne må man uansett ha en forforsterker så hvordan effektforsterkeren låter er egenetlig et fett.. At den er nøytral slik som MA gjør det lettere å få lyden slik man vil ha den spør du meg!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Til begge disse effektforsterkerne må man uansett ha en forforsterker så hvordan effektforsterkeren låter er egenetlig et fett.. At den er nøytral slik som MA gjør det lettere å få lyden slik man vil ha den spør du meg!
    Jeg er enig med deg. Det er selvsagt flere ledd i kjeden som kan forandre på lyden.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Jeg er enig med deg. Det er selvsagt flere ledd i kjeden som kan forandre på lyden.
    Ohyes:-)
    Prøvde en gang å koble opp mitt tidligere EC 4.5+100dmb sett på en kompis AT100 (noen år siden faktisk). Det ble dunderbass så det holder, men gudhjelpe meg så kjedelig.
    Ble nesten som en bordradio koblet til en gigantsub.
    Ingen tvil om at det vil ha tjent bedre med pre og signalkilde på den dynamiske siden.
    Så du sier så vil nøytralt > litt dynamisk sett være en bra match.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad Syltelabber
    Ikke for å være ufin her nå "isen", men har du hørt på 215? Eller noen av de store CV!'ene de siste 20 åra? Du var kanskje på en bygdefest i Rakksta' i sommer?
    Nja, faktisk fra tid til annen. Jeg har også hatt noen elementer fra CV, men det begynner å bli en stund siden.

Imidlertid er det faktum at de er tunge å drive (de krever en forsterker med kontroll) en ting som kan regnes ut, og en konstruksjon som det er ikke verre enn at man tar raskt i hodet at den krever litt mer enn et par små B&W som folk også ofte putter flere hundre watt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at hifiklubben har fått dem inn nå. hvertfall ifølge lagerstatusen deres.
    Hadde vært morro å prøve dem, men selv går jeg til innkjøp av MA i morgen, så rekker ikke å få testet ut A2.6KW'en før det... :/ litt dumt, men satser på at Midgardene ikke skuffer meg

Var forresten skuffet når jeg kjøpte Lyd og Bilde for et par dager siden... i forrige blad lovte de å teste CV A2.6KW i denne utgaven, men ser ut til at det var ren løgn for å lure meg til å kjøpe bladet deres... jaja...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •