Forsterker til Triangle Celius ESW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Triangle Celius ESW

Da er valget mitt tatt og det blir et nok par Celius på meg i nær framtid. Sitter i dag med en NAD C370, og lurer på om noen har en formening om den vil passe til disse ht. Min egen oppfatning om NADen er at den har godt med krefter, har god kontroll i bass/mellomtone. Stereoperspektivet opplever jeg som veldig bra, og den tegner opp et fint lydbilde. Der det muligens skorter litt er i diskantområdet, ikke så veldig raffinert kanskje. Det kan jo også være mine nåværende ht som gjør dette (Dali 6006).

Har noen en mening om hvilken "lydsignatur" en forsterker bør ha for å matche Celiusene (maks 10000,-)? Må nok leve med NAD/Triangle en stund, da jeg heller vil oppgradere signalkilden (pr. i dag H/K DVD 25) til muligens Advance Acoustics rør CD spiller.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Da er valget mitt tatt og det blir et nok par Celius på meg i nær framtid. Sitter i dag med en NAD C370, og lurer på om noen har en formening om den vil passe til disse ht. Min egen oppfatning om NADen er at den har godt med krefter, har god kontroll i bass/mellomtone. Stereoperspektivet opplever jeg som veldig bra, og den tegner opp et fint lydbilde. Der det muligens skorter litt er i diskantområdet, ikke så veldig raffinert kanskje. Det kan jo også være mine nåværende ht som gjør dette (Dali 6006).

Har noen en mening om hvilken "lydsignatur" en forsterker bør ha for å matche Celiusene (maks 10000,-)? Må nok leve med NAD/Triangle en stund, da jeg heller vil oppgradere signalkilden (pr. i dag H/K DVD 25) til muligens Advance Acoustics rør CD spiller.
    Du må bare prøve denne! NAIM NAIT 5i. Den er helt fantastisk! Den er for liten for mine Helicon, men går glimrende ihop med ESw:-D

Du får den hos LyricHifi. Du vil få den for rundt 8k:-D
    Lyden er fantastisk. Den ser forøvrig slik ut:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er helt ukjent for meg, og så litt kjedelig ut. Ikke det at NAD ser bedre ut da men. Primare I21 er en het kandidat, om den har nok krefter.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er helt ukjent for meg, og så litt kjedelig ut. Ikke det at NAD ser bedre ut da men. Primare I21 er en het kandidat, om den har nok krefter.
    Mulig, det ser kjedelig ut på bilder, men produktene er lekre! Enkle men lekre!
    Lyden derimot den er ihvertfall ikke enkel
    Anbefaler å låne ørene til Naim's produkter, og det er kjempematch med Triangle også.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter stor pris på din anbefaling, setter den opp på lista mi.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ouch!

Med NAD kan det godt hende du trenger ørepropper sammen med Celius. Denne høyttaleren passer best med en forsterker med litt "myk" eller "varm" lydsignatur, og etter det jeg har hørt er NAD C370 alt annet enn det. Rørforsterker er et godt alternativ. Særlig hvis du har tenkt deg rør cd-spiller. Det er tøft.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trianglene er bestillt i dag, så om det er noe særlig god match finner jeg snart ut av. Desverre er jeg veldig forkjølet så hørselen er noe hemmet, dessuten skal jeg til Mallorca om noen dager og blir vekk en uke. Vet ikke om jeg skal grine eller le! Har da uansett fått et godt utgangspunkt å jobbe videre med.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er jeg veldig forkjølet så hørselen er noe hemmet, dessuten skal jeg til Mallorca om noen dager og blir vekk en uke. Vet ikke om jeg skal grine eller le!
    Da kan du jo sette anlegget på full guffe mens du er borte, så er høyttalerne innspilt når du kommer hjem igjen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, frue og barn blir jo hjemme da. Hun får kose seg med dem mens jeg er vekk, om jeg får dem i tide.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Med NAD kan det godt hende du trenger ørepropper sammen med Celius. Denne høyttaleren passer best med en forsterker med litt "myk" eller "varm" lydsignatur, og etter det jeg har hørt er NAD C370 alt annet enn det. Rørforsterker er et godt alternativ. Særlig hvis du har tenkt deg rør cd-spiller. Det er tøft.
    Stereophile sin konklusjon om C370: "Its smooth, authoritative, solid-state sound was delivered with conviction: warm, dry, and solid, never edgy or fatiguing."

Link til test: http://www.stereophile.com/amplifica...633/index.html

Amplifier of the year 01/02 (eisa), meget gode tester over hele fjøla og ryktes å ha bedre lydkvalitet enn sin arvtaker C372.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereophile sin konklusjon om C370: "Its smooth, authoritative, solid-state sound was delivered with conviction: warm, dry, and solid, never edgy or fatiguing."

Link til test: http://www.stereophile.com/amplifica...633/index.html

Amplifier of the year 01/02 (eisa), meget gode tester over hele fjøla og ryktes å ha bedre lydkvalitet enn sin arvtaker C372.
    Jamen, det høres jo veldig bra ut. Mulig jeg blander med den gamle. Skal innrømme at jeg ikke har hørt noen NAD-forsterker i det siste. Lykke til!

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric selger nå de pakkene de har igjen av Naim Cd5i og Nait5i til kun 14900,- Dette er ett kupp. Veil pris Cd5i ligger på rundt 11k og forsterkeren 10k.
    Jeg er stort sett helt sikker på at du kommer til å bli mye mer glad i lyden fra Naim komboen til franskmennene dine enn hva Primare I21 vil gi deg. Har dog ikke hørt primaren på celiusene. Har du mulighet til å låne begge til testing på celiusene burde du det.

What hifi og hifi choice skriver kort om Nait5i. "ett kupp til prisen" ++

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    What hifi og hifi choice skriver kort om Nait5i. "ett kupp til prisen" ++
    Og den korte kommentaren støtter jeg fullt ut! Til 10 tusen knuser denne alt, er det noen som mener noe annet, tar jeg diskusjonen på strak arm

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at dere mener Naim er en god match med Triangle. Har dere prøvd denne kombinasjonen, og bare med forsterkeren eller komplett Naim system? (Amp + cdspiller). Hvilken Triangle-modell osv.?

Mvh. Johan

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig!

Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Interessant at dere mener Naim er en god match med Triangle. Har dere prøvd denne kombinasjonen, og bare med forsterkeren eller komplett Naim system? (Amp + cdspiller). Hvilken Triangle-modell osv.?

Mvh. Johan
    Anbefaler ikke en combo, uten å ha testa!

Har kjørt Naim Nait 5i og Naim Cd5x, med Flatcap2, i nydelig samspill med Triangle Celius ESw. Og er det en god combo??? YOU BET!!!!!!!

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant det du sier her. Har selv et par Triangle Comete ES, og har fått disse til å låte kanon - dog med annet utstyr: Bl.a. Conrad Johnson Premier 11A effekttrinn.

Det som er litt moro, er at jeg foreslo Triangle for Naim-tilhengerne på hifisentralen, men responsen var rimelig laber, kan man kanskje si. Nå hadde jeg jo ikke hørt denne kombinasjonen selv, men siden de fleste Naimfrelste synes å være særlig opptatt av timing, rytme og driv, så tenkte jeg at Triangle er høyttalere som virkelig har dette som sitt varemerke.

Mvh. Johan

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake fra ferie, endelig!

Nå er det litt tidlig å uttale meg noe særlig om hvordan Trianglene låter, men til nå så synest jeg det virker veldig lovende. Selv med min Cambridge cd-spiller og NAD forsterker låter det meget bra, men det er jo selvsagt før jeg har testet med noe annet. Må leve med dette til ut på nyåret uansett. Foreløpig føler jeg at det er mellomtonen og bassen det skorter mest på. Her trengs det mer "varme", men det kommer nok etterhvert. Lyden er oppløst og detaljert, men mangler litt kropp. Muligens Cambridgen som gjør noe av dette.

For det første er de langt fra innspillt enda, for det andre skal jeg forhåpentligvis flytte snart. Det er jo to faktorer som gjør mye for lyden. Har fått foreslått Union Research Unico SE og noen Lector forsterkere(Av Hallvar på Norsk Hi-Fi center), men de ligger langt over mitt budsjett.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet en god stund, og ting begynner å falle på plass. Akkurat nå er jeg egentlig veldig fornøyd med lyden. Diskanten er ikke skarp på noen måte, ser andre sliter med det på sine Triangle høyttalere. Lyden er oppløst og ren, mellomtonen sitter bedre (mulig det er jeg som har tilpasset meg), det trykker bra når det skal og "dypbass" er det nok av. Det låter rett og slett akkuratt slik som jeg liker det.

Mulig jeg har truffet blink med el.komponentene, selv om mange mener slik "billig" elektronikk ikke yter ht rettferdighet. Forsterkeren skal byttes ut etterhvert uansett, da jeg føler en trang til å skaffe meg noe nytt, ikke fordi jeg føler at det mangler noe.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser att enkelte sliter litt med skarp diskant på Triangle
    Noen som har testet Harman/Kardon 970 på Triangle ?
    Er jo ett meget potent og billig alternativ.....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Ser att enkelte sliter litt med skarp diskant på Triangle
    Noen som har testet Harman/Kardon 970 på Triangle ?
    Er jo ett meget potent og billig alternativ.....
    Han her vet helt sikkert noe om det http://avforum.no/minhifi/show.php/GjeEsp

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •