Receiveranbefaling ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiveranbefaling ønskes

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg et par brukte dali suite 3.5, som det er meningen skal stå som fronter i et hjemmekinoanlegg. Foreløpig drives disse av en 10 år gammel Grundig Finearts v1 (hvis noen skulle vite hva det er for noe). Jeg ønsker en anbefaling om hva slags receiver jeg trenger for å drive disse høyttalerne + en suite 0.8 senter og ett par mer moderate bakhøyttalere. Vi lytter også til musikk og ønsker i alle fall ikke noe mindre punch i lyden enn det vi får med den gamle grundigen. Forslag til hvilken "klasse" jeg bør gå opp i av forsterker?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke helt sikker på når de nye film-lydformatene kommer, men ville nok vurdert å smøre meg inn med en god mengde tolmodighet før jeg hadde lagt endel høvdinger på bordet for en reciver i dag.....

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh... Kjøp deg en ok receiver nå og skift den ut om en 2-3 år! Da har nok de nye formatene kommet for fullt og receiveren har blitt for gammel uansett....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke nye lydstandarder er det du sikter til? Har ikke fått med meg noe slikt, jeg.

På den andre siden har jeg relativt dårlige erfaringer med å vente på "det som skal komme" etter å ha jobbet i databransjen siden siste halvdel av 80-tallet

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunMaster
    Hvilke nye lydstandarder er det du sikter til? Har ikke fått med meg noe slikt, jeg.

På den andre siden har jeg relativt dårlige erfaringer med å vente på "det som skal komme" etter å ha jobbet i databransjen siden siste halvdel av 80-tallet

http://www.dts.com/dts-hd/why-does-d...nd-so-good.php

http://www.dolbydigital.com/promo/HD/

Stikkord her er vel Lossless kvalitet i flere kanaler.
    Det er jo klart at man ikke vet hvor godt dette vil bli enda, men potensialet til forbedringer er jo relativt store.
    Data og nye lydstandarer blir vel noe svakt sammenlignings grunnlag da lydformater er ikke det som blir skiftet annenhver måned....

Kan forsåvidt være enig i at det kan være kjedlig å vente, selv kommer jeg til å holde meg til stereo en god stund fremover...

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Personlig ville jeg godt for denon...

Men ikke mindre en avr 2807. Å senere oppgradere med effektforsterker.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm

Eller ta steget et hakk opp med avr 3806

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm

Selvfølgelig er det en del andre merker å velge i, som sikkert kommer frem her etterhvert. Men jeg hadde gått for en denon forsteker.

Spørs jo hvor mye penger du er villig til å legge i en forsterker også. Brukt er jo et alternativ, da får du kanskje litt mer for pengene. Er jo ofte å se en god brukt reciver til salgs her på torget.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke valgt Denon til Dali - suite. Kan ærlig si at jeg ikke har hørt dem sammen med di nyeste modellene, men da jeg handlet mine suite 2.8 (hmm er vel ca 2 år siden) synest jeg ikke Denon passet noe særlig... Jeg endte opp med H/K... Flere som kjører H/K på Dali, både her på forumet og bekjente. Det blir nemlig knall !
    Du kan eventuelt prøve deg på en Pioneer, har lest mye skryt om Pioneer i det siste...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett for meg at yamaha 2600, denon 3806, hk 635 og marantz 8500 vil være gode valg sånn rent kraftmessig, men jeg kjøper helst (pent) brukt. Jeg vil gjerne ha romkorreksjon, og da faller mange "gamle gode" bort.

Legger opp til 10k i forsterkeren, men kjøper helst brukt slik at det blir mindre og jeg kan kjøpe bedre "resten". 6-7k helst.

Satte meg et budsjett på 20k, har brukt 4k på daliene og har "resten" igjen.

Kan få meg ny marantz for 8k (fra tyskland), brukt 3806 for 7k (norsk) og ny hk 635 fra hificenteret.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunMaster
    Jeg har sett for meg at yamaha 2600, denon 3806, hk 635 og marantz 8500 vil være gode valg sånn rent kraftmessig, men jeg kjøper helst (pent) brukt. Jeg vil gjerne ha romkorreksjon, og da faller mange "gamle gode" bort.
    Ja skal du ha romkorreksjon, blir det nok mindre å velge i brukt. Men det er bare følge med på annonsene, så dukker det sikkert opp en :-D Deneon eller Marantz er vel de jeg ville ha gått for. Men Yamaha er sikkert et godt valg det å, men har ingen erfaring med Yamaha...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Marantz kommer med romkorreksjon (Audyssey) på den nye receiverserien som kommer i løpet av kort tid. Kan være verdt å ta med i betraktningen dersom romkorreksjon er et "must".

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden