Stereoforsterker til maks 2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Stereoforsterker til maks 2000

Hei, medlemmer på AVForum

Jeg ser etter en stereoforsterker til hybelen min. Den skal drive mine PSB Image 1B høytalere. Prisen bør ikke være stort mer enn 2000, ettersom jeg har et trangt budsjett som student. Jeg bor forresten i Trondheim, så den bør være å finne her i byen. Har dere noen tips til hvilke modeller jeg bør se etter?

På forhånd takk.

Edit: Æsj, så at denne var litt feilpostet. Kan en admin flytte denne?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billig

CAMBRIDGE Azur 340A - 1.800kr - 2x40watt.
    fåes på HFK..

Test : http://www.lydogbilde.no/index.php?c...4Z&testid=1696

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_lynx
    Hei, medlemmer på AVForum

Jeg ser etter en stereoforsterker til hybelen min. Den skal drive mine PSB Image 1B høytalere. Prisen bør ikke være stort mer enn 2000, ettersom jeg har et trangt budsjett som student. Jeg bor forresten i Trondheim, så den bør være å finne her i byen. Har dere noen tips til hvilke modeller jeg bør se etter?

På forhånd takk.

Edit: Æsj, så at denne var litt feilpostet. Kan en admin flytte denne?
    til ditt busjett ville eg kjøpt brukt( men ikkje kjøp gammelt skrot, det må være noen lunde nytt ), eller gått inn på hifi klubben, og sett kva dei har.

her er linken til hifi klubben: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...o/Forsterkere/

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøper du denne:

"Myryad MI-120
    « Annonse lagt inn: 08/29/06 klokken 9:43pm » Rediger annonse
    Sted: Oslo / post
    Pris: 800-1000

En -meget- potent forsterker testet best i test i Lyd&Bilde samme år. Tidvis noe skurr i en kanal, men dette skyldes bare en løs kabel i en plastsko som går ned på et printkort meg bekjent.

Dette er billig. "

Bilde:

Kostet 6-7000 når den var ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar. Da ser det ut til at jeg stikker en tur nedom Hifi-klubben imorgen, og etter all sansynlighet går for Cambridge-forsterkern. Jeg tør ikke kjøpe den brukte der, ønsker ikke å oppleve problemer, selv om det etter all sansynlighet er et meget godt kjøp

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er 2700 for dyrt ?

Du kan vel alltids kjøpe brukt men jeg personlig foretrekker å kjøpe nytt.
    er veldig fornøyd med storebroren til denne :http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rker_Soelv.htm 2700,-

og denne burde ha godt med kraft til å drive et par stativhøytalere av den typen. eventuelt størrelsen minder enne denne igjen til 1800,-

et annet alternativ er NAD, ikke la deg lure av liten watt effekt, sikelig med kraft i denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm 2700,-
    Nad er kjent for mye kraft i forhold til oppgitt watt styrke mens Cambridge er ikke effekt svak bare litt mer korrekt og legger til mindre i bassen.

vet dette er veldig vanlige forsterkere å annbefale men de gir god valutta i "billi hifi" klassen. og er et godt stykke forran merker som Eltax og Proson når det gjelder kvalitet på de fleste områder samt har noe mer "status" om noen er opptatt av det. no nonsens merker!!

Lykke til i letingen håper du finner noe du liker.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Azurserien versjon 1 flere modeller Stk kr 4 998,00 kr 3 990,00
    Flere 540 modeller CD og Forsterkere i versjon 1 av Azur-serien -20%. Nye og brukte

dette sto på HiFi klubbens hjemmesider på lagersalg i deres butikk i trondheim
    ikke se på prisen her men poenget er at de har denne serien 540 storebroren til den til 1800,- !
    et røverkjøp om du i utgangspunktet ser på de mindre modellene. 2700 koster den forrøvrig uten rabbatt og ca 2200,- med 20% avslag.

spørr dem om de kan gi deg et godt tilbud på Cambridge azur 540v.1 og om de ikke gir deg noe godt tilbud så nevn at 640v1 gikk for 2000,- på klubben i oslo og den koster i utgangspunktet 3100,- ! verd et forrsøk syns jeg. :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    til ditt busjett ville eg kjøpt brukt( men ikkje kjøp gammelt skrot, det må være noen lunde nytt ), eller gått inn på hifi klubben, og sett kva dei har.

her er linken til hifi klubben: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...o/Forsterkere/

Hvorfor må det være noenlunde nytt?

Og hva er noenlunde nytt?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billige ting vi snakker om her !

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor må det være noenlunde nytt?

Og hva er noenlunde nytt?

Det er som oftest tryggere å kjøpe brukt når man kjøper dyrere utstyr ettersom det som regel er bedre tatt vare på enn "billig" utstyr!

jeg har brent meg på slikt før selv, og det er ikken noe jeg ville unne noen!
    nogså nytt sier han vel fordi det kan hende det fortsatt er noe garanti igjen eller at sjansene for at det ikker er ødelagt er bittelitt mindre, men hva vet jeg, ville tro det var det han mente.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste en tråd på et svensk forum nylig. hvor en med nad 3020 tilbydde medlemmer å komme med effektrinnet deres og sammenligne. flere kom rimelig bestemt på å "knuse" gamle dritten...Accuphase + + mye annet dyrt. flertallet foretrakk nadn til 400kr fra tidlig 70tallet?
    den er bygd opp med karbonmotstander og lignende. enormt mye kortere signalvei enn alt som produseres i dag blandt annet....
    at utstyr skal være nytt er nok PR propagandaen som hamrer inn i hodet på folk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

riktig

Har hørt det samme før, har også vert innom et verksted som reparerer slikt og mange som koster på de gamle greiene mange ganger det de kostet pga kvaliteten og affeksjons verdi. har ikke hatt gleden av å høre dem i et skikkerlig hifi oppsett men det må jo vere noe i det de sider.

Dette betyr derimot ikke at NAD i dag holder samme kvalitet, men de er unektelig gode også nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, folkens. Nå er forsterkeren kjøpt, og det ble Cambridge 340A. Så langt fornøyd med det jeg hører :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp Alltid morro med noe nytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det. Spesielt siden jeg nå i en måned har brukt noen Clas Ohlson-hodetelefoner til 100 kr

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yepp

Grattis med ny forsterker, god elektronikk det du kjøpte deg i hvartfall :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Cambridge går jo for å være veldig gode budsjettprodukter..Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er nevnt Eltax her tidligere... Vil fraråde deg dette... Da jeg gikk fra eltax 5x50 som bare ble kjørt med fronthøytalere, og opp til cambridge 2x65 fikk jeg utrolig mye forskjell i lydkvalitet, og der eltax begynte å lage skurrelyder i høytalerene kan jeg fortsette å skru volumet en god del opp uten at de skurrer med cambridgen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •