Stereo eller surround. Skal kjøpe annlegg. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 139 av 139
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mellomting!!!

Nå sier jeg heller ikke at man bør kjøpe NAD dvd til 3000,- men at man ikke bør gå for det aller billigste!

får en spiller med tilkoblingene og mulighetene jeg etterlyser for mellom 1 og 2 tusen og det kan ikke sies å vere en kjempe investering for noen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ta deg en pille nå cybervision. du er ikke den eneste som har vert oppgitt over denne tråden, og jada elkjøp er ikke et merke men dvd spillerene deres til under 500,- skjerer jeg over en kam !
    Hvis ikke man hadde hatt forskjellige meninger om disse greiene her så hadde jo ikke diskusjon vert noe poeng, jeg er forøvrig intresert i å høre om den til 4600,- du fikk på døra. Kinesiske og Asiatiske produkter er spennende og gir definnitivt god valutta for pengene.
    sett litt på (hva heter det Jungson?) men det er vanskeligere å kjøpe high end på nettet enn billige ting.
    hvertfall for oss som syns 10,000,- er mye penger

og forskjelden på lyd er forøvrig merkbar når det gjelder DVD spillere til 500 og et par tusen kr, selvom man helt klart kommer best ut av det med en ren CD spiller i allefall.
    Jeg synes 10 000 er mye penger, men det kommer jo an på hva en skal ha og får for pengene.

Du ber meg ta meg en pille og tråden gjør andre og oppgitt, men det er mer det du skrev som fylte mitt beger.
    Du skrev med referanse til mitt anlegg at: "Eneste jeg syns blir for dumt her nå er rådene som sier gå å kjøp en dvd på elkjøp til 500,- blir ikke det samme desverre. kjøpte akkurat en elkjøp sak til hytta og det var ikke verd det etter min mening, ikke serlig fleksibel verken på tilkoblinger eller formater."

Jeg har selv erfaring med Phillips spilleren nevnt og den spiller bra for 500 kroner, og JEG hadde heller kjøpt den istedetfor å bruke 3000 på en omtrent identisk spiller av merket NAD. Og hva du skjærer over en kam bryr meg fint lite. Du kan ikke si "DVD-spillerne deres", da de forhandler mange merker som er forskjellige og noen er bedre og dårligere enn andre. Og jeg mener at NAD-spilleren ville være et dårlig valg.

Min CD spiller er en Jungson Moon Harbour og har fått gode tester i Fidelity og flere steder og har mange fornøyde brukere på forumet. Kjøpes på nysound.com. I motsetning til NAD flisa på 2 kg veier denne 11 kg og har RCA og XLR ut. Byggekvaliteten er høyere enn en Abrams-tanks og lyden er meget bra. Nå koster den 440$ dvs. 2885 kroner + moms og frakt. Se den blant annet i minHifi. Jeg sier ikke at dette er det letteste valget for trådstarter, men var ment som et eksempel.

http://nysound.com/exec/servlet/Cate...01004&formID=0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du en spiller til 500 er like god som hvilken som helst til 3000 på analogutgangen?

Jungson veier 11kg muligens fordi den har et overdimensjonert unødvendig kabinett. Linn Undisc veier 2.3kilo blandt annet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    mener du en spiller til 500 er like god som hvilken som helst til 3000 på analogutgangen?

Jungson veier 11kg muligens fordi den har et overdimensjonert unødvendig kabinett. Linn Undisc veier 2.3kilo blandt annet
    Nei.

Ja, den har kraftig kabinett som trekker opp, men det er mye elektronikk i den også og den spiller bra, det som er viktigst.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en grei side å kjøpe fra? http://home.loopme.com/tonart/sites/...83i25187i27516 (marantz cd 5001)
    Noen som har et annet eller billigere alternativ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjønner

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg synes 10 000 er mye penger, men det kommer jo an på hva en skal ha og får for pengene.

Du ber meg ta meg en pille og tråden gjør andre og oppgitt, men det er mer det du skrev som fylte mitt beger.
    Du skrev med referanse til mitt anlegg at: "Eneste jeg syns blir for dumt her nå er rådene som sier gå å kjøp en dvd på elkjøp til 500,- blir ikke det samme desverre. kjøpte akkurat en elkjøp sak til hytta og det var ikke verd det etter min mening, ikke serlig fleksibel verken på tilkoblinger eller formater."

Jeg har selv erfaring med Phillips spilleren nevnt og den spiller bra for 500 kroner, og JEG hadde heller kjøpt den istedetfor å bruke 3000 på en omtrent identisk spiller av merket NAD. Og hva du skjærer over en kam bryr meg fint lite. Du kan ikke si "DVD-spillerne deres", da de forhandler mange merker som er forskjellige og noen er bedre og dårligere enn andre. Og jeg mener at NAD-spilleren ville være et dårlig valg.

Min CD spiller er en Jungson Moon Harbour og har fått gode tester i Fidelity og flere steder og har mange fornøyde brukere på forumet. Kjøpes på nysound.com. I motsetning til NAD flisa på 2 kg veier denne 11 kg og har RCA og XLR ut. Byggekvaliteten er høyere enn en Abrams-tanks og lyden er meget bra. Nå koster den 440$ dvs. 2885 kroner + moms og frakt. Se den blant annet i minHifi. Jeg sier ikke at dette er det letteste valget for trådstarter, men var ment som et eksempel.

http://nysound.com/exec/servlet/Cate...01004&formID=0

Skjønner forøvrig hva du mener med at dvdspilleren er god og grei på bilde, men her er det snakk om å bruke den også som cd spiller og det er her forskjeldene virkelig viser seg. bildemessig kan det nok vere veldig lite som skiller på din og en til 2-3 tusen men du har dedikert cd spiller.
    Dette er akkurat som alt annet, som grunnregel får du det du betaler for!
    NAD er kanskje det samme inni som din men da er den jo et svært dårlig kjøp. Det er ting der ute som er verd og koster 2-3 tusen ! Det er disse og ikke NAD jeg omtaler når jeg sier at en DVD til 2 tusen er bedre enn en til 500,- !

Forøvrig hadde ikke Elkjøp noen gode spillere til 500,- som jeg så når jeg var der, ingen som hadde mulighet for mange formater og gode tilkoblings muligheter, det var med hovedvekt på dette jeg kritiserte spillerene på elkjøp, og det var med referanse til den beste billigspilleren jeg fant der ikke din!
    din spiller er kanskje mye bedre på dette?

Det er klart at et godt billigkjøpt produkt er like godt om ikke bedre enne et dårlig kjøp av noe dyrt!

Så ta en slurk av begeret ditt og fortell meg hvor lang tid det tok å få det du bestilte fra New York sound.

En annen ting er jo at om et produkt er tungt så er det tillitsvekkende ettersom er godt kabinett er et must, men om noen får laget et godt kabinett som er lett så betyr ikke det at det er noe dårligere men jeg ville gått får litt tryngre saker personlig, jeg ville trodd en tyngre spiller ville vert bedre selvom Linn som er nevnt sikkert er kjempe bra.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd

samme spiller men annet sted :http://www.stereofil.no/produkter/cdspillere_.html
    Stereofil er en god butikk.

Og de fleste snakker varmt om denne spilleren, L&B snakker veldig varmt om den, selvom dette ikke betyr all verdens.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner forøvrig hva du mener med at dvdspilleren er god og grei på bilde, men her er det snakk om å bruke den også som cd spiller og det er her forskjeldene virkelig viser seg. bildemessig kan det nok vere veldig lite som skiller på din og en til 2-3 tusen men du har dedikert cd spiller.
    Dette er akkurat som alt annet, som grunnregel får du det du betaler for!
    NAD er kanskje det samme inni som din men da er den jo et svært dårlig kjøp. Det er ting der ute som er verd og koster 2-3 tusen ! Det er disse og ikke NAD jeg omtaler når jeg sier at en DVD til 2 tusen er bedre enn en til 500,- !

Forøvrig hadde ikke Elkjøp noen gode spillere til 500,- som jeg så når jeg var der, ingen som hadde mulighet for mange formater og gode tilkoblings muligheter, det var med hovedvekt på dette jeg kritiserte spillerene på elkjøp, og det var med referanse til den beste billigspilleren jeg fant der ikke din!
    din spiller er kanskje mye bedre på dette?

Det er klart at et godt billigkjøpt produkt er like godt om ikke bedre enne et dårlig kjøp av noe dyrt!

Så ta en slurk av begeret ditt og fortell meg hvor lang tid det tok å få det du bestilte fra New York sound.

En annen ting er jo at om et produkt er tungt så er det tillitsvekkende ettersom er godt kabinett er et must, men om noen får laget et godt kabinett som er lett så betyr ikke det at det er noe dårligere men jeg ville gått får litt tryngre saker personlig, jeg ville trodd en tyngre spiller ville vert bedre selvom Linn som er nevnt sikkert er kjempe bra.
    Jeg har kun snakket om lyd. Og ja jeg kan godt tro at det er på lyden en kan se forskjellene på CD-spillere og DVD-spillere. Jeg har hørt Phillips spilleren som jeg mener var bra for pengene, kanskje ikke fullt like god som NAD spilleren men gir mye mer for pengene. Jeg har aldri sagt jeg eier billigspilleren fra Phillips, men har hørt endel på den.

Godt du har funnet ut av hva du omtaler. Linn spilleren Einis omtaler skal være meget bra ja.

Og tyngde er mange ganger en bra pekepinn. Det tok en stund fra jeg bestilte til jeg fikk den. Bestilte en lørdag og da tok de den ut av esken og testet den og sjekket at alt var 100% (fikk jeg beskjed om ihvertfall), etter en uke ble den sendt og da tok de 3 dager fra Kina til Norge.

Jeg har ingenting vondt mot deg AjSelj, men her diskuterer du på en ugrei måte. Les innleggene grundig før du fekter rundt deg med dine verbale kunster. Fred

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme spiller men annet sted :http://www.stereofil.no/produkter/cdspillere_.html
    Stereofil er en god butikk.

Og de fleste snakker varmt om denne spilleren, L&B snakker veldig varmt om den, selvom dette ikke betyr all verdens.
    Takk takk. Da har jeg planen klar. Har jobbet som et uvær de siste ukene så nå må jeg bare vente på å få lønn!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mottatt

skal ta det til følge cybervision_.

Hva endte du opp med?

La meg gjette:

marantz cd 5001
    XTZ forsterker
    og Dynavoice M-65 høytaler ?

ble det en subb også eller venter du?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter litt med sub, ellers er det du nevner riktig. Er bare 15 år og har ikke SÅÅ mye penger. Gidder ikke tømme hele kontoen for musikkanlegg. Jeg er heller ingen drittunge som får alt jeg peker på:-D

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble het diskusjon! Men sånn er spennende!! Gleder meg til du får det i hus og lagt ut profil og bilder, dette blir du garantert fornøyd med! er btw bare 15 jeg og:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei hadde man bare vert det :)

en drittunge mener jeg, fått det man pekte på. *drømme* blitt mobba litt da men.

Tror du blir veldig fornøyd! bestiller allt på nettet da eller?
    Husk kabler, gått for noe rimlig om jeg var deg. men kanskje noe bedre enn lakris kabler (de svarte standard signal kablene).

Håper du kommer tilbake til oss med hvordan det fungerer da. lykke til.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Jeg venter litt med sub, ellers er det du nevner riktig. Er bare 15 år og har ikke SÅÅ mye penger. Gidder ikke tømme hele kontoen for musikkanlegg. Jeg er heller ingen drittunge som får alt jeg peker på:-D
    Jeg tror du får en god start der, du burde kanskje hørt det før, men er vanskelig å få hørt de tre komponentene sammen...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn! Endelig var sakene i hus. Det har tatt veldig lang tid, men men. Det ble atså XTZ forsterker, cambridge 640 cd spiller, og Dynavoice m-65.

Kjempe fornøyd med utstyret hittil, uten at jeg har fått prøvd det så veldig mye enda. Tusen takk til alle som har kommet med innspill!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med anlegg! Jeg tror du har gjort meget fornuftige kjøp. MYE for pengene der. Kos deg med go`lyden, lite som er så moro som nytt anlegg. Sleng gjerne opp noen bilder, alltid gøy å kikke på litt utstyr

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Tror dette er gode komponenter og mye for pengene. Du kan også enkelt utvide til 5.1 surround hvis du ønsker det. Men stereo er best!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Det var en ekstrem forandring fra det gamle miniannlegget mitt!

Eneste negative tingene jeg har å si er at mamma ble drit forbanna da hun så hvor store høyttalerne var (Hadde sagt til henne at de ikke ble så veldig store hehe). Så fra nå av blir jeg nødt til å vaske rommet mitt slev
    Fjernkontrollen fungerte heller ikke, så jeg får se om det hjelper å bytte batterier. (Noen med denne forsterkeren som opplevde det samme?)

Noe ellers folk har å komme med?

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer med anlegg! Jeg tror du har gjort meget fornuftige kjøp. MYE for pengene der. Kos deg med go`lyden, lite som er så moro som nytt anlegg. Sleng gjerne opp noen bilder, alltid gøy å kikke på litt utstyr
    Skal se om jeg får tatt noen bilder!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp stereo først hvis det er musikk som prioriteres

Jeg hadde valgt stereo hvis det er musikk du vil prioritere. Musikk er best i to kanaler. Og som en annen nevnte; sats på brukt. Det er mye bra å få kjøpt for en rimelig penge. Mange går over til flerkanalssystemer og selger stereo-utstyret sitt for en rimelig penge.
    Det er i hvert fall det jeg ville ha gjort.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •