Stereo eller surround. Skal kjøpe annlegg. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 139
    Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hallooo???

hva skal han med digitalt volumdisplay hvis han senere skal bruke den som effektforsterker? Da er det jo reciveren som styrer volum og alt annet! Beklager forvirringen thode! Dra til HFK, evt andre butikker og hør deg fram!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg bare ha sagt noe til deg Thode, selv i ung alder.

Hifiklubben er ikke hifiens Mekka, selv om det kan virke sånn her på forumet. De har endel bra, men gir ikke tilbud og jeg synes du burde ha øynene åpne for andre butikker også.

Var det du som ikke ville ha brukt, kunne ikke finne det i tråden din, men hva med noe av dette?

Brukt:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/10695/cat/13

Nytt fra Hong Kong:
    http://www.nysound.com/exec/servlet/...01002&formID=0

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis jeg må ha forforsterker til NAD'n og CV'en er jo valget enkelt. Tror jeg går for xtz. For denne er vel bedre enn Cambridge 540 som koster halvparten?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Hvilken NAD er det du sikter til? Husker ikke modellen men er det den som koster 6k på hifiklubben? (5999 eller noe). Det er jo mulighet for å bruke XTZ som effektforsterker senere også da. pluss at den har digitalt volum display (tror jeg da) som vistnok skulle være så viktig.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...XTZ+Class+A100

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis jeg må ha forforsterker til NAD'n og CV'en er jo valget enkelt. Tror jeg går for xtz. For denne er vel bedre enn Cambridge 540 som koster halvparten?
    Ps: trenger ikke forforsterker til nad....den er integrert.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    hva skal han med digitalt volumdisplay hvis han senere skal bruke den som effektforsterker? Da er det jo reciveren som styrer volum og alt annet! Beklager forvirringen thode! Dra til HFK, evt andre butikker og hør deg fram!
    Hvis forforsterkeren kan kobles ut, trenger man selvfølgelig ikke digitalt volum display.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan altså bruke denne som effektforsterker senre i et surround oppsett?
    Er NAD t515 http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iller_Graa.htm fin å bruke som spiller, eller skal jeg heller kjøpe en cd spiller? http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, akkurat! T515 ville jeg godt for da..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Himmel og hav, ikke kjøp DVD på hifiklubben, du får helt ok DVD spiller til 495 på elkjøp, Phillips og greier, tviler på at NADen spiller 6 ganger så bra. Hadde heller kjøpt en Denon 1730 til 1500 da.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan altså bruke denne som effektforsterker senre i et surround oppsett?
    Er NAD t515 http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iller_Graa.htm fin å bruke som spiller, eller skal jeg heller kjøpe en cd spiller? http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm
    Ja, utifra den tråden jeg linket til ser det sånn ut. Du er safe med den. Men det kan se ut som NAD også brukes på samme måte ved å koble til main in. Men XTZ er uansett en bedre forsterker.
    Anbefaler klart Cambridge CD spilleren. Kjøp deg heller ern billig DVD spiller til under 1000 kr når du har råd.
    Ellers så kan du kjøpe Dynavoice F6 brukt på avtorget her. Hvis det viser seg at du ikke blir fornøyd med de, får du sikkert solgt de igjen uten særlig tap.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Himmel og hav, ikke kjøp DVD på hifiklubben, du får helt ok DVD spiller til 495 på elkjøp, Phillips og greier, tviler på at NADen spiller 6 ganger så bra. Hadde heller kjøpt en Denon 1730 til 1500 da.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm
    Helt enig. Anbefaler som sagt en CD spiller og billig DVD spiller, det er uten tvil den beste løsningen hvis musikk er høyest priotert. Men dersom du helst vil bare ha en spiller, så kjøp heller Denon eller Cambridge framfor NAD DVD.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke skal se på film i første omgang kan det være lurt å kjøpe cd-spiller. Misforsto litt...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Helt enig. Anbefaler som sagt en CD spiller og billig DVD spiller, det er uten tvil den beste løsningen hvis musikk er høyest priotert. Men dersom du helst vil bare ha en spiller, så kjøp heller Denon eller Cambridge framfor NAD DVD.

Kan jeg like gjerne kjøpe en dvdspiller til 499 på elkjøp som en cdspiller til 2000kr på hifiklubben?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig kan du.."impossible is nothing". Men husk at en cd-spiller kan ha bedre lyd enn en dvd-spiller til dobbel pris, fordi dvd-spiller har bildedel i tillegg til lyddel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller Marantz CD5001 framfor Cambridgen jeg linket til før. Den koster noen hundrelapper ekstra, men da får du virkelig en god CD spiller. Den ble testvinner i Hjemmekino mot Cambridge Azur 640C v2. Husk at nytt DVD format er på trappene. Kjøp derfor en rimelig DVD spiller på Elkjøp i tillegg(Pioneer, Phillips e.l.).
    http://home.loopme.com/tonart/sites/...83i25187i27516

http://www.stereofil.no/produkter/cdspillere_.html

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg like gjerne kjøpe en dvdspiller til 499 på elkjøp som en cdspiller til 2000kr på hifiklubben?
    Nå var det vel snakk om en DVD her, men en cd spiller til 2K på Hifiklubben (Cambridge) vil nok matche en DVD til 4K ja.

EDIT: Enig med Bomholt, 5001 er et meget bra kjøp av rimelige CD spillere, den eller en Cambridge 640C v2.0

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv nad c521bee (cd-spiller til 2.300kr), er ikke enig i at nad har dårlige cd/dvd-spillere! Men smak og behag+ at den matcher en evt nad forsterker. har ikke hørt 5001 så vil ikke uttale meg om hvilken som er best, men hvis du har mulighet så få deg en demo av alle alternativene.

hehe, her diskuterer vi hvilken cd-spiller eller dvd-spiller trådstarter burde kjøpe da han i utgangspunktet lurte på forsterker...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Cambridge

Det ble spurt om Cambridge 540v.2 er dårligere en XTZ og jeg må nok svare i krefter og muligheter ja.

Jeg er en stor fan av Cambridge selv har 640v.2 som driver F6 på en tillnermet idiell måte i mine ører. sikelig med kraft og kick! om trådstarter eller noen andre vil høre komboen Cambridge og Dynavoice F6 med gode kabler og spikes så send meg en melding. bor rett ovenfor HiFiklubben og Steriofil i Akersgata ved Grensen i oslo.

Men til M-65 tror jeg ikke 640v.2 er kraftig nokk. vet ikke men tror!
    Jeg har som tidligere nevnt prøvd MYE mer kraft på F6 uten å få mye mer ut av høytaleren. syns ikke det er verd å koste på mer for min del.

Nå kom en gammel klassiker på "warren G, Sissel - Prince Igor" og det låter godt! veldig godt.
    kommer en fra forumet innom på onsdag for å høre på oppsettet. andre er som sagt velkommne også. aj_selj@hotmail.com om noen lurer på noe.

Til tråden igjen:

skjønner jo at du vil kjøpe det beste med en gang men, du må uansett finne ut hva du liker og du gjør ikke noe veldig galt verken med Cambridge, NAD eller XTZ.

Eneste jeg syns blir for dumt her nå er rådene som sier gå å kjøp en dvd på elkjøp til 500,- blir ikke det samme desverre. kjøpte akkurat en elkjøp sak til hytta og det var ikke verd det etter min mening, ikke serlig fleksibel verken på tilkoblinger eller formater.

Viktigste på spilleren er formatene den tar og utgangene den har etter min mening, for bildekvaliteten varierer men den er ikke verd 3-4 ganger mer nei det er jeg enig i! så kanskje du finner en billig spiller med mange muligheter men jeg fant det i Cambridge DVD89 en suveren spiller til prisen, skal bruke HDMI til PJ og spiller alle formater som er vanlige til dags dato. solid og stilig er den også.

Noen her som ikke likte NAD og jeg snakket varmt om det tiligere i tråden, jeg skjønner veldig godt de som ikke liker NAD, jeg valgte ikke det merket fordi jeg spiller veldig variert musikk! og NAD er i mine ører best på Rock, Rap og Teckno. smaksak som tidligere nevnt!
    Man kan ikke like Cambridge fordi den er for spiss men det er fordi den sammen med ICE blokkene mine er kjent for å vere rimlig nøytrale, og dermed farges lydbildet mye av Høytalerene jeg bruker. syns det er like greit jeg
    storfornøyd, trass i dette kommer jeg til å selge F6 og skaffe noe større.

Det er bare slik det må bli for min del, spennende med nytt :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    skjønner jo at du vil kjøpe det beste med en gang men, du må uansett finne ut hva du liker og du gjør ikke noe veldig galt verken med Cambridge, NAD eller XTZ.

Eneste jeg syns blir for dumt her nå er rådene som sier gå å kjøp en dvd på elkjøp til 500,- blir ikke det samme desverre. kjøpte akkurat en elkjøp sak til hytta og det var ikke verd det etter min mening, ikke serlig fleksibel verken på tilkoblinger eller formater.

Viktigste på spilleren er formatene den tar og utgangene den har etter min mening, for bildekvaliteten varierer men den er ikke verd 3-4 ganger mer nei det er jeg enig i! så kanskje du finner en billig spiller med mange muligheter men jeg fant det i Cambridge DVD89 en suveren spiller til prisen, skal bruke HDMI til PJ og spiller alle formater som er vanlige til dags dato. solid og stilig er den også.

Noen her som ikke likte NAD og jeg snakket varmt om det tiligere i tråden, jeg skjønner veldig godt de som ikke liker NAD, jeg valgte ikke det merket fordi jeg spiller veldig variert musikk! og NAD er i mine ører best på Rock, Rap og Teckno. smaksak som tidligere nevnt!
    Man kan ikke like Cambridge fordi den er for spiss men det er fordi den sammen med ICE blokkene mine er kjent for å vere rimlig nøytrale, og dermed farges lydbildet mye av Høytalerene jeg bruker. syns det er like greit jeg
    storfornøyd, trass i dette kommer jeg til å selge F6 og skaffe noe større.

Det er bare slik det må bli for min del, spennende med nytt :-D
    Jesus Christ, gir snart opp denne tråden:
    1. Elkjøp er ikke et merke. Jeg har hørt endel av NAD og ja de har krefter, og noen av dem er bra andre er meget bra, men DVD spilleren som det linkes til er ikke god OG MIN MENING ER AT DU KAN FÅ LIKE MYE UT AV EN PHILLIPS TIL 495 på elkjøp enn å blekke ut 3000 for en NAD. Altså forskjellen er i min mening marginal. Så om du har kjøpt en "Yokohama" spiller og ikke er fornøyd driter jeg i. MIN MENING. En dedikert CD spiller vil gi bedre lyd i de fleste tilfeller.

2. NAD er ikke best på rock, men er nok gode på det. Andre merker er gjerne like gode. Det er bra du er fornøyd med det.

Jeg tror nok trådstarter vil komme best ut av det hele med nevnte XTZ forsterker, Dynavoicene til rett over 2K og en god CD spiller, og det kan man også finne gode brukte eksempler på.

Er mye bra brukt, ellers kan du importere fra Kina, der kan du få veldig gode spillere mye billigere enn du kan i Norge. F.eks. spilleren jeg har. Testet i Fidelity og fått stempel som nesten-high-end og den kostet meg 4600 levert på døra. Mange klasser over Cambridge 640 f.eks.

Men du må se hvor gal du vil være.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jesus Christ, gir snart opp denne tråden:
    1. Elkjøp er ikke et merke. Jeg har hørt endel av NAD og ja de har krefter, og noen av dem er bra andre er meget bra, men DVD spilleren som det linkes til er ikke god OG MIN MENING ER AT DU KAN FÅ LIKE MYE UT AV EN PHILLIPS TIL 495 på elkjøp enn å blekke ut 3000 for en NAD. Altså forskjellen er i min mening marginal. Så om du har kjøpt en "Yokohama" spiller og ikke er fornøyd driter jeg i. MIN MENING. En dedikert CD spiller vil gi bedre lyd i de fleste tilfeller.

2. NAD er ikke best på rock, men er nok gode på det. Andre merker er gjerne like gode. Det er bra du er fornøyd med det.

Jeg tror nok trådstarter vil komme best ut av det hele med nevnte XTZ forsterker, Dynavoicene til rett over 2K og en god CD spiller, og det kan man også finne gode brukte eksempler på.

Er mye bra brukt, ellers kan du importere fra Kina, der kan du få veldig gode spillere mye billigere enn du kan i Norge. F.eks. spilleren jeg har. Testet i Fidelity og fått stempel som nesten-high-end og den kostet meg 4600 levert på døra. Mange klasser over Cambridge 640 f.eks.

Men du må se hvor gal du vil være.

Ta deg en pille nå cybervision. du er ikke den eneste som har vert oppgitt over denne tråden, og jada elkjøp er ikke et merke men dvd spillerene deres til under 500,- skjerer jeg over en kam !
    Hvis ikke man hadde hatt forskjellige meninger om disse greiene her så hadde jo ikke diskusjon vert noe poeng, jeg er forøvrig intresert i å høre om den til 4600,- du fikk på døra. Kinesiske og Asiatiske produkter er spennende og gir definnitivt god valutta for pengene.
    sett litt på (hva heter det Jungson?) men det er vanskeligere å kjøpe high end på nettet enn billige ting.
    hvertfall for oss som syns 10,000,- er mye penger

og forskjelden på lyd er forøvrig merkbar når det gjelder DVD spillere til 500 og et par tusen kr, selvom man helt klart kommer best ut av det med en ren CD spiller i allefall.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •