Stereo eller surround. Skal kjøpe annlegg. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 139
    Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

min NAD!

Det er den NAD'n jeg har! Utrolig bra til prisen, kan få hele blokka der jeg bor til å riste! den driver litt dyrere (tør jeg si bedre??) høytalere også, B&W 603.. btw: 2x185watt i 4 ohm er dynamisk effekt (Power Drive, samme som turbo i bil) så den har ikke så mye kontinuerlig, men nok til Dyn.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker av de som kom opp nå ville dere ha anbefalt. Var nå innstilt på xtz, men så nevnte AjSel disse fra NAD. Jeg er også åpen for flere forslag.

Hvilken stereoforsterker (med pre out/utgang for sub) ville dere anbefalt til maks pris 5500? Får jeg bedre forsterkere enn xtz til denne prisen? Anbefaler dere å kjøpe større høyttalere enn dynavoice f6?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad + M-65

Denne komboen vil gi deg et smil som ikke forsvinner med det første.
    du er ung og ivrig og bass er viktig i din alder.

NAD er kjent for Mye krefter i forhold til hva som er oppgitt og tviler ikke på at den rister bokka som tidligere nevnt.
    M-65 er uten tvil et hakk opp i forhold til F6, har planer om å oppgradere til M-65 nå og skal selge mine F6 (kan kjøpe dem rimlig) men hadde jeg vert deg tror jeg M-65 og NAD 352 ville ha vert veien å gå.

Ikke fordi XTZ er dårlig men NAD er et godt anerkjent merke med mye god teknologi. sammtidig som det er almen kjent at NAD er en skikkerlig party og ungdoms forsterker.

NAD har forøvrig også en hel serie i samme design som vil ta seg godt ut i samenlikning med å blande XTZ med noen andre's cd eller dvd spillere.
    Du kan kjøpe en stilig slank NAD dvd spiller også som: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Graa.htm#

Når det gjelder hvilken forsterker jeg ville anefalt deg til under 5500,- så sier jeg muligens denn: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm

storebroren til 352. som er ganske lik men litt kraftigere disse har forresten to pre out! .

men om du ikke er opptatt av design og liker røffe, tøffe ting samt å spille høyt med rap og tekno ville jeg anefalt deg denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ker_2x170W.htm
    den er helt ny men rimelig med masse krefter! til 5000,- for minste model.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal morsomt og se hva resultatet blir her. Forslagene og mulighetene spriker ikke rent lite :-D
    Vil bare nevne at har du planer om utvide med surround, bør stereo forsterkeren i det minste ha digitalt volum display. Ellers så tror jeg det er bedre om du kjøper surround receiver og effektrinn. Det blir en enklere løsning som du sikkert blir mer enn fornøyd med. Men nå er du sikkert enda mer forvirret :-D
    Ikke enkelt når du skal kjøpe alt på nettet og har liten kunnskap. Det beste hadde vært om du fikk kundebehandling og fikk muligheten til å lytte til flere alternativer i en butikk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Nei det blir nok ikke lettere av den grunn

men om han vurdrer NAD så kunne jo hifiklubben svare litt på spørsmål om det rent praktiske ved å bygge ut fra sterio til surround.

der kan man også høre på litt.

PS:
    husk alltid å ha det klart for deg hvor mye penger du vil bruke når du brar i butikken!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Denne komboen vil gi deg et smil som ikke forsvinner med det første.
    du er ung og ivrig og bass er viktig i din alder.

NAD er kjent for Mye krefter i forhold til hva som er oppgitt og tviler ikke på at den rister bokka som tidligere nevnt.
    M-65 er uten tvil et hakk opp i forhold til F6, har planer om å oppgradere til M-65 nå og skal selge mine F6 (kan kjøpe dem rimlig) men hadde jeg vert deg tror jeg M-65 og NAD 352 ville ha vert veien å gå.

Ikke fordi XTZ er dårlig men NAD er et godt anerkjent merke med mye god teknologi. sammtidig som det er almen kjent at NAD er en skikkerlig party og ungdoms forsterker.

NAD har forøvrig også en hel serie i samme design som vil ta seg godt ut i samenlikning med å blande XTZ med noen andre's cd eller dvd spillere.
    Du kan kjøpe en stilig slank NAD dvd spiller også som: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Graa.htm#

Når det gjelder hvilken forsterker jeg ville anefalt deg til under 5500,- så sier jeg muligens denn: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm

storebroren til 352. som er ganske lik men litt kraftigere disse har forresten to pre out! .

men om du ikke er opptatt av design og liker røffe, tøffe ting samt å spille høyt med rap og tekno ville jeg anefalt deg denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ker_2x170W.htm
    den er helt ny men rimelig med masse krefter! til 5000,- for minste model.

Hei og takk for svar!
    Den NAD'n der koster jo 6k da. det er veldig mye synes jeg. Men hva med denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm ? Vil jeg da trenge noe forforsterker elle noe da? Den Cerwin Vega forsterkeren så også jævlig fristende ut! Men jeg lurer bare på er om den gir noen god lyd, eller om den kun spiller høyt. Jeg vil gjerne at det skal være litt fin lyd også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Cerwin Vega er veien for deg.

Som gjentatt: En god stereoforsterker gir deg best og mest lyd for pengene, men kjøper du en grei receiver med lettdrevne høyttalere og en XTZ sub kan jeg tenke meg at du blir nokså godt fornøyd med det, spesielt dersom du hører på techno og lignende. En receiver spiller ikke dårlig som regel, det er bare det at en steroamp spiller bedre for samme pengene av grunner som einis har sagt tidligere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg tror ikke Cerwin Vega er veien for deg.

Som gjentatt: En god stereoforsterker gir deg best og mest lyd for pengene, men kjøper du en grei receiver med lettdrevne høyttalere og en XTZ sub kan jeg tenke meg at du blir nokså godt fornøyd med det, spesielt dersom du hører på techno og lignende. En receiver spiller ikke dårlig som regel, det er bare det at en steroamp spiller bedre for samme pengene av grunner som einis har sagt tidligere.
    Men det er såpass lenge til jeg skal bruke den til film, så jeg tror jeg heller vil gå for stereo, som jeg kan bruke som effektforsterker senere. Valget står nå egentlig mellom XTZ og Cerwin Vega.

Men den cv forsterkeren, gir den god, eller bare høy lyd?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Men det er såpass lenge til jeg skal bruke den til film, så jeg tror jeg heller vil gå for stereo, som jeg kan bruke som effektforsterker senere. Valget står nå egentlig mellom XTZ og Cerwin Vega.

Men den cv forsterkeren, gir den god, eller bare høy lyd?
    Hehe. Cerwin Vega er høyttaler. Jeg tror det greieste for deg er om du kjøper en surround receiver med en gang. Å koble en stereo forsterker til surround er en litt vanskelig løsning. Du har begynt å nevne forforsterker og effektforsterker, og da er du langt ute på viddene. Dette kan du ikke koble til en surround receiver.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hehe. Cerwin Vega er høyttaler. Jeg tror det greieste for deg er om du kjøper en surround receiver med en gang. Å koble en stereo forsterker til surround er en litt vanskelig løsning. Du har begynt å nevne forforsterker og effektforsterker, og da er du langt ute på viddene. Dette kan du ikke koble til en surround receiver.
    CV er effekt også http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ker_2x170W.htm

Man kan vel koble en effektforsterker til en surround receiver, de fleste har vel pre-out.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke lett å vere ny nei.

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg håper du vet at Cerwin Vega kommer med egen forsterker serier nå!

CV er uansett ikke beregnet til å spille veldig pent, men det blir jo ikke direke stygt heller!
    CV forsterkeren har masse krefter den og spiller sikkert omtrent som cv høytalerene gjør, høyt og med mye bass. så om denne spillerstilen ikke passer deg så ville jeg gått for NAD eller XTZ.

NAD 272 som du nevner er identisk til 372 i effekt delen, det er bare det at den ikke klarer seg alene fordi den ikke har for forsterker innebygd. altså du trenger ennå et komponent. så tror ikke dette er veien å gå nei.

Jeg tørr forøvrig påstå at det er ikke de som begynner med billig surround som er mest fornøyd med lyden akkurat, bedre å kjøpe en god sterio til samme pris. På god sterio kan du få skikkerlig kinofølelse der også, det satser jeg på med mitt opsett. kjøper større sterio høytalere ogen Prosjektor med 93" lerret, og bygger ut til surround senere. da får jeg kraftig og fargerik lyd til Film og spill samtidig som jeg har et supert sterio anlegg.

Når jeg ser hva du ønsker deg så tror jeg ikke du gjør feil om du kjøper verken NAD eller XTZ men jeg hadde selv blitt mest fornøyd med NAD 352.
    kombiner denne mer M-65 høytalere og XTZ 99 12" subb og du har et anlegg som alle dine venner vil misunne deg. :-D

Priser: 4000,- for NAD c352 på Hifiklubben.no
    : 2200,- for Dynavoice M-65 på Pcutstyr.no
    : 3500,- for XTZ 99 w12 matt sort på Surround.no

eventuelt dvd spiller og kabler:
    : 2000,- NAD T524 DVD spiller på hifilubben.no
    : 300,- Monster Cable Interlink 200 signalkabel på Stereofil.no
    : 600,- TARA LABS Omni 2 høytaler Kabel på Hifiklubben.no
    : 328,- ARGON 5084S subwoofer Kabel hifiklubben.no

6200,- for god sterio og sleng på en god subb så blir det 9700,-
    ferdig med kabler og spiller 12928,- . mye penger men det er mindre enn effektblokkene mine i dag. og det er en knallbra sterio ingen tvil om det.

(kabler kan du kjøpe langt billigere, Clas Olson har noen tykke og greie høytaler kabler det samme har Biltema. og de svarte standard signalkabler fungerer, men du vil merke en oppgradering til disse jeg har her nevnt. )

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    CV er effekt også http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ker_2x170W.htm

Man kan vel koble en effektforsterker til en surround receiver, de fleste har vel pre-out.
    Ja, har lest at CV skulle komme med forsterkere. De er uansett ikke på markedet ennå.
    Går fint ann å koble effektforsterker til receiver, men ikke både forforsterker og effektforsterker.
    Vil ikke anbefale NAD integrert siden den ikke har digitalt volum display. NAD DVD spiller ville jeg også styrt unna.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

digitalt

Hva er det som gjør det så viktig med digitalt volum display?
    hvis han skal bruke den som effekt trinn i et surround opsett har det da ingen ting å si, effekt forsterkere har det ikke. Har sett NAD 372 i surround oppsett og det var da ikke noe problem ved det. hørte ikke eieren nevne noe som helt omm at det var noe handicap.

Å ikke anbefale NAD pga det er vel dumt ettersom det er ett av de mest ettertraktede merkene for unge fordi de har mye kraft og er en rimelig men god hifi forsterker. Godt sted og begynne.

Men for all del gå opp 1500 og gå for XTZ om bomholt mener det er voldsom fordel å ha digitalt volum display. men det tviler jeg sterkt på. gjør et godt kjøp på den også ser det ut til, gode omtaler den også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man skal koble en integrert til surround receiver og den ikke har prosessorinngang, blir ikke forforsterkeren i den koblet ut. Det betyr i praksis at man må sette volumet på den integrerte på et fast punkt (høyt nivå) hver gang man kjører surround. Surround receiveren bør også ha automatisk romkorreksjon for å finne samme nivå til høyttalerne. Har man ikke digitalt volum display er det vanskelig å finne et nøyaktig punkt. Det går selvfølgelig ann, men en klar fordel med digitalt display.
    Prosessor inngang er enda bedre. Da kan man koble ut forforsterkeren i den integrerte og styrer kun volumet fra surround receiveren. XTZ har muligens prosessorinngang.
    Med receiver og effektforsterker slipper man denne problemstillingen. Men da må man gjerne leve med en svak forforsterker i receiveren. En mulighet er å kjøpe brukt receiver av merke Rotel, Arcam eller Denon 3805/3806. Mener disse har gode forforsterkere, men de kan være vanskelig å finne til den prisen vi snakker om.

Smaken er forskjellig. Personlig liker jeg ikke NAD sin billige forsterkere. De har mye krefter, men det mangler detaljer i mine ører. Fungerer selvfølgelig bra til rock, metal og film. Hører man på Kari Bremnes og Katie Mulua kjøper man noe annet enn NAD i denne prisklassen, for å si det slik.
    NAD har vel heller aldri vært kjent for å lage gode signalkilder.

Det viktigste slik jeg har nevnt flere ganger, er å teste selv for å finne ut hva man blir fornøyd med. Smaken er som......

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får komme meg inn til den derre hifiklubben en dag... Men det blir litt vanskelig å få hørt på XTZ'n da. Ingen her som eier/har hørt denne som kan si noen ord om den da?

Jeg blir så sinnsykt forvirret, det er ingen som er enige her. :-D

Er dynavoice m65 de beste høyttalerne man kan få for 2000? Får sikkert dette svaret nå: "Det er avhengig av hvem de er til, og hva man liker osv, åssen musikk du skal høre på og sånn...."

Vil jeg trenge forforsterker til CV?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et nokså godt svar det da, for det kommer veldig an på hva du liker og sånn. Men du liker techno og pop, stemmer ikke det? Jeg tror nevnte Dynavoice vil gi deg mye for pengene og kle deg bra. Du trenger sannsynligvis ikke så mye sub til den, jeg hadde heller kjøpt et par av dem og en strømsterk og god forsterker. Jo mer strøm jo feitere spiller de fleste høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

NAD har pre out - main in = Man kan ta ledning fra pre out på reciver (hvis du får lyst på det senere) og rett inn i effektforsterkeren (main in) på NAD'n. Og NAD mangler ikke detaljer i mine ører, nå har ikke jeg hørt så mye på dyrere utstyr, men jeg er sikker på at det er mer enn nok for tråstarters behov..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv

Ja, du må ha ekstra forforsterker til CV...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    NAD har pre out - main in = Man kan ta ledning fra pre out på reciver (hvis du får lyst på det senere) og rett inn i effektforsterkeren (main in) på NAD'n. Og NAD mangler ikke detaljer i mine ører, nå har ikke jeg hørt så mye på dyrere utstyr, men jeg er sikker på at det er mer enn nok for tråstarters behov..

Hvilken NAD er det du sikter til? Husker ikke modellen men er det den som koster 6k på hifiklubben? (5999 eller noe). Det er jo mulighet for å bruke XTZ som effektforsterker senere også da. pluss at den har digitalt volum display (tror jeg da) som vistnok skulle være så viktig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Jeg blir så sinnsykt forvirret, det er ingen som er enige her. :-D

Er dynavoice m65 de beste høyttalerne man kan få for 2000? Får sikkert dette svaret nå: "Det er avhengig av hvem de er til, og hva man liker osv, åssen musikk du skal høre på og sånn...."
    Nå har du begynt å forstå det! Nei, det er ingen som er enige. Hva man liker er individuelt. Du er på rett spor! :-D

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •