Stereo eller surround. Skal kjøpe annlegg. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 139
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Det er ikke 7.1 på denne forsterkeren da... 5.1 er vel helt ut når denne skal brukes til film. Og siden det er såpass lenge til tror jeg at jeg skal gå for en stereoforsterker. For den kan jeg bruke som effektforsterker senere ikkesant?

Men er det noen som har erfaringer med denne forsterkeren? http://www.surround.no/product/6965/...ss_A100_D.html Er denne noe å satse på? Den fikk jo bra kritikk av lyd og bilde i en test her.
    Den forsterkeren du linker til her tror jeg er et glimrende alternativ. Ser ut som om den har digitalt volum display som er en klar fordel hvis du skal koble den med surround receiver senere. Har hørt rykter om den har mulighet til å gjøres til ren effektforsterker også (prosessor inngang), men jeg kan ikke bekrefte det 100%.
    Min anbefaling er å kjøpe en slik stereoforsterker og eventuelt bygge ut med surround receivere senere. Surround receiveren må ha pre-out til frontene, noe som de fleste har. Da får du det beste fra begge verdener.

Når det gjelder spørsmålet til om det er stor forskjell mellom en stereo forsterker og surround receiver til samme pris, er det noe du best finner ut selv ved å teste. Personlig synes jeg forskjellen er veldig stor, men det er godt mulighet du blir mer enn fornøyd med en receiver. Ingen andre deg selv som kan gi deg svaret på dette. Lykke til!

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Her har vi folk med peil. Om han får mer for pengene kommer jo veldig an hva gutten er ute etter. Etter det jeg har lest så tror jeg trådstarter like greit kan kjøpe seg en receiver med F6 og XTZ da han nok bare er ute etter volum og trøkk da han ikke virker som finlytteren (no offense).

En receiver vil gi det helt ok lyd som du sikkert kan leve med, men, som gjentatt til det kjedsommelige; En 2 kanaler vil gi deg merkbart bedre lyd, detaljer og ha mer krefter til å "dra" høyttalerne.

Det ender til syvende og sist opp med at du må ta et valg, for pose og sekk går ikke i verden generelt, og ikke i hifi-verdenen heller (ihvertfall ikke i denne prisklassen)
    Kunne nok formulert meg anderledes , men etter min mening trenger man ikke så volsom forsterker til de høytallerene trådtarter har ,er helt klart enig at en god forsterker er viktig ,men syntes endel surround recivere også gir god lyd.

For min egen del bruker jeg en gammel denon avr3200 (5x100w 8 ohm)til mine infinity kappa 7.1 høytalere ,har også testet med nad effekt forsterker på 2x200w thx uten at jeg merket noen bedringer ,hadde en stund en 2stk Luxman M 02 med tihørende forforsterker luxman c 02 som etter min mening gav noe bedre lyd en denon reciveren men også 3 ganger så dyrt,har også prøvd Harmankardon sin tidliger toppmodell som gav ett dårlig resultat og overdreven mye bass.
    med andre ord en reciver som er kraftig nok til å drive disse høytalerene kan ofte være godt nok ,en kan gjerne betalle det dobbelte eller for en kvalites forsterker uten at lyden bedres så mye.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du og jeg nokså forskjellige preferanser. Jeg kunne høre enorm forskjell mellom 5 og 2 kanals amp. 2 kanaleren er jo riktignok en god del dyrere, menn selv på billige høyttalere hørte jeg nesten ekstrem forskjell.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry åpenbart.

Det er ikke 7.1 på denne forsterkeren da... 5.1 er vel helt ut når denne skal brukes til film. Og siden det er såpass lenge til tror jeg at jeg skal gå for en stereoforsterker. For den kan jeg bruke som effektforsterker senere ikkesant?

Men er det noen som har erfaringer med denne forsterkeren? http://www.surround.no/product/6965/...ss_A100_D.html Er denne noe å satse på? Den fikk jo bra kritikk av lyd og bilde i en test her.

Det virker for meg som om du absolutt ikke vet hva du vil ha, sammtidig som du ikke har noe serlig å sammenlikne det du kjøper deg med.

Om en er i villrede om merker eller finesser ved en forsterker er en ting men du klarer ikke bestemme deg for helt grunnleggende ting som 2, 5 eller 7 kanaler en gang! da er det vanskelig å kjelpe.

jeg har sagt hva jeg ville ha kjøpt det at den ikke har 7.1 (so what?) du skal legge ut en del mer penger for å få noe som er godt i 7.1og da burde du nesten ha et dedikert romm om du skal få nytte av det, IKKE ta deg vann over hodet! får ikke bedre lyd eller bedre surround med 7.1 om du ikke følger opp med komponenter som passer sammen! "5.1 er helt ut"?
    Dummeste jeg har hørt.

Det virker ikke som om du har noe serlig hastverk med dette og absolutt ikke peiling (sier ikke at jeg er en ekspert på noe av dette ) men du må da i det minste bestemme deg for hva du ønsker før du spørr alle andre, det er ikke vanskelig å lese seg til noe kunnskap om mye av tingene du spørr om, eventuelt finne priser selv, du sier du setter pris på hjelp men jeg kan ikke vere den eneste her som føler at trådstarter surrer litt??

Kjøp deg noe billig dritt så vet du hva bra er når du hører det. kanskje du også finner ut hva du liker.
    kanskje dette er noe for deg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911 gjør nytta si der jeg bruker det hvertfall.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det virker for meg som om du absolutt ikke vet hva du vil ha, sammtidig som du ikke har noe serlig å sammenlikne det du kjøper deg med.

Om en er i villrede om merker eller finesser ved en forsterker er en ting men du klarer ikke bestemme deg for helt grunnleggende ting som 2, 5 eller 7 kanaler en gang! da er det vanskelig å kjelpe.

jeg har sagt hva jeg ville ha kjøpt det at den ikke har 7.1 (so what?) du skal legge ut en del mer penger for å få noe som er godt i 7.1og da burde du nesten ha et dedikert romm om du skal få nytte av det, IKKE ta deg vann over hodet! får ikke bedre lyd eller bedre surround med 7.1 om du ikke følger opp med komponenter som passer sammen! "5.1 er helt ut"?
    Dummeste jeg har hørt.

Det virker ikke som om du har noe serlig hastverk med dette og absolutt ikke peiling (sier ikke at jeg er en ekspert på noe av dette ) men du må da i det minste bestemme deg for hva du ønsker før du spørr alle andre, det er ikke vanskelig å lese seg til noe kunnskap om mye av tingene du spørr om, eventuelt finne priser selv, du sier du setter pris på hjelp men jeg kan ikke vere den eneste her som føler at trådstarter surrer litt??

Kjøp deg noe billig dritt så vet du hva bra er når du hører det. kanskje du også finner ut hva du liker.
    kanskje dette er noe for deg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911 gjør nytta si der jeg bruker det hvertfall.
    Som sagt så har jeg ikke så mye peiling her, så det er derfor jeg spør dere. Men det er sykt vanskelig når alle kommer med forskjellige anbefalninger. Jeg sa heller ikke at 5.1 kom til å være ut om et par år, dette var et spørsmål til dere som har litt peiling!

Men da kjøper jeg meg den xtz'en og blir ferdig med det. Så slipper dere alt maset.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sorry.

mente ikke att du skulle gjøre noe overilt og du sa "5.1 er vel helt ut " men om det var ment som et spm så er svaret at ja 7.1 er bedre men krever mye mer av romm, plassering og komponentere.

5.1 vil vere med lenge.

XTZ er unektelig et ganske bra merke, er selv intresert i deres pianolakk høytalere til hva 9000,- ?

og forsterkeren deres har sikkert krefter den, lykke til.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke problemet. :|

Man bruker receiver til film, og 2-kanalsforsterker til stereo. Hvorfor gjøre tingene mer komplisert enn det?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er jo det at den vil bli brukt til film etterhvert også, men jeg aner ikke hvor lenge det blir til. Men det er nok en stund så jeg kjøper stereo. Men dynavoice sammen med xtz blir bra. Vil en dvd spiller og cd spiller til samme pris gi like god lyd?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dersom du bruker digital overføring av lyd.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil denne http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm gi meg bra lyd? Synes den matcher bra med xtz. Digital lyd? Sikkert et helt mongo spørsmål, men det er bedre å spørre, og være en idiot i 5 minutter enn resten av livet. Ser det står Digital Audio Out: HDMI, Optisk, Koaksial , betyr det at det er digital overføring av lyd da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, dersom du bruker digital overføring av lyd.
    Gjelder dette alt? Kan jeg f.eks kjøpe den billigeste dvdspilleren jeg finner med digital lyd utgang og få like bra lyd som med en som koster 10 ganger mer? Ikke at jeg har tenkt til dette, bare lurer...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en dvd spiller og cd spiller til samme pris gi like god lyd?
    Nei, samme gjelder her. Stor forskjell på CD vs. DVD spiller når det gjelder lydkvalitet. Du må vanligvis betale minst dobbelt så mye for DVD spiller som er like bra som en CD spiller. Kan være lurt å kjøpe en billig DVD spiller og en CD spiller til 2000-3000 kr (Marantz/Cambridge). Eventuelt kan du kjøpe brukt. Men igjen, det er umulig å fortelle deg hva du blir fornøyd med. Du må teste selv.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefalinger til cd spiller til 2000 kr? Noen som har gjort det bra i tester eller som du har gode erfaringer med? Jeg kan få en ok spiller til denne prisen ny kan jeg ikke?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefalinger til cd spiller til 2000 kr? Noen som har gjort det bra i tester eller som du har gode erfaringer med? Jeg kan få en ok spiller til denne prisen ny kan jeg ikke?
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på den allerede, ligger øverst på listen av de jeg prioriterer.

Er dynavoice f6 kraftige nok, eller er vil jeg trenge noe kraftigere til xtz forsterkeren?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dynavoice f6 kraftige nok, eller er vil jeg trenge noe kraftigere til xtz forsterkeren?
    Det er å snu spørsmålet på hodet. XTZ er kraftig nok til å drive F6. Men XTZen kan drive større høyttalere også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det er å snu spørsmålet på hodet. XTZ er kraftig nok til å drive F6. Men XTZen kan drive større høyttalere også.
    Det jeg lurer på er om jeg trenger noen krraftigere høyttalere til xtz'n. Si spørsmålet var åssen forsterker jeg skulle hatt til dynavoice da. Ville jeg da like gjerne kunne kjøpt en forsterker til 3000 fordi xtz'n trenger kraftigere høyttalere for å yte maks. Eller vil jeg merke forskjellen på en til 3000 og xtz, selv med disse høyttalerne som bare koster 1000 spenn.

Mulig det er litt vanskelig å skjønne hva jeg mener, men jeg klarer ikke å formulere det bedre...... Håper du forstår hehe:-D

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for et par mnd siden. Jeg ble strålende fornøyd med NAD 352! (stereo altså). En kraftig/bra forsterker og "dårlige" høytalere gir bedre lyd enn "dårlig" forsterker og bra høytalere.. Altså: Gå for Xtz og Dynavoice! Så kan du evt oppgradere høytalere senere hvis du trenger:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for et par mnd siden. Jeg ble strålende fornøyd med NAD 352! (stereo altså). En kraftig/bra forsterker og "dårlige" høytalere gir bedre lyd enn "dårlig" forsterker og bra høytalere.. Altså: Gå for Xtz og Dynavoice! Så kan du evt oppgradere høytalere senere hvis du trenger:-D
    Takk for tipset. Da kjøper jeg disse høyttalerne.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trår ikke feil.

Nå begynner du å nerme deg hva du vil ha

jeg tror ikke du trår feil om du kjøper en DVD spiller som lydkilde,
    denne har HDMI utgang og Spiller nesten alle formater, dette er ganske vanlig på de modellene som ikke er aller billigst nå til dags.

Cambridge : http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ller_Soelv.htm

Dynavoice F6 er en lett dreven høytaler, ikke dårlig.
    men å gi den en XTZ Class A100 D å leke med så får du ut alt potensialet som er i den.
    Jeg har Camridge 640v.2 på den som gir 2x100watt i 4ohm [/COLOR]som jeg mener er en tilnermet perfekt styrke til høytaleren.
    (4ohm er motstanden på høytaleren, lettdreven atså)

mange andre forsterkere i 3000,- klassen kan også gi deg god valutta for pengene.

denne NADen har rikelig med kraft 2x80watt står det men det er 2x185watt målt i "din 4ohm":http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm

Denon sine sterio forsterkere i denne prisklassen er litt svake i forhold til NAD og Cambridge desverre.

NAD har også rene effektforsterkere som har masse krefter! som :http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm

Dynavoice M-65 er en vesentlig større høytaler enn F6 som koster 2200,- på de billigste internett sidene. veier 27kg hver. da kunne XTZ eller en kraftig NAD forsterker ha vert nyttig.
    høytaleren i to farger: http://www.surround.no/subcategory/6967/8437.html

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •