Stereo eller surround. Skal kjøpe annlegg. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    100% enig med Tiger her...

Høres ut som du vil ha funksjonene og mulighetene til et surroundanlegg, mens du vil ha lyden til et stereo-oppsett i den prisklassen uten å kjøpe brukt. Pose og sekk får du ikke, så ta et valg for en av delene i steden for å holde på med en slik tullete løsning.

2 integrerte forsterkere? Da må det da være bedre med en reciever, de går jo for spotpris om dagen med utallige funksjoner inkl. romkorreksjon. Siden kan du utvide med en rimelig og god effektforsterker (brukt?) som vil ta stereo-oppsettet til nye høyder.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så vanskelig! Jeg var fast bestemt på surround før jeg startet denne tråden, men nå er jeg veldig usikker. Gjør jeg dumt i å kjøpe surround? Det vil da bli god lyd med vsx 916. Og denne har jo alt jeg trenger. Er virkelig forskjellen på lyden mellom en stereoforsterker og denne så forferdelig stor? Vil denne være "gammeldags" og lite spennende om et par år sånn at jeg likevel må kjøpe ny? Hvis dere skulle bestemme, hva hadde dere valgt da. Hvis jeg går opp noen kroner, hvor mye må jeg da eventuelt betale for de mulighetene jeg ønsker i en stereoforsterker: usb inngang, subutgang/preout?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dagens recivere er gammeldagse om et par år. Lyden i en reciver blir bra. Vet faktisk om ganske rutinerte audiphile som sverger til reciver med RK som pre.
    Når det gjelder alder er alt relativt. Noen har en formening om at en må ha alt av nye tilkoblinger og standarder for å optimalt utstyr, men andre er mer opptatt av lyden og kvaliteten utstyret gir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en 7.1 forsterker med mulighet for biamping, om høytalerene dine tillater det...? Denon avr-2106 bør vel isåfall være en fin kandidat? men når du sa at du kunne legge til litt mer penger, så vet jo ikke jeg hva "litt mer" er... denne koster i allefall 4998 på hifiklubben

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Hva med en 7.1 forsterker med mulighet for biamping, om høytalerene dine tillater det...? Denon avr-2106 bør vel isåfall være en fin kandidat? men når du sa at du kunne legge til litt mer penger, så vet jo ikke jeg hva "litt mer" er... denne koster i allefall 4998 på hifiklubben
    Pioneer vsx 916 har så vidt jeg har skjønt mulighet for biamping, samme gjelder dynavoice f6 som jeg også hadde planer om å kjøpe. med litt mer penger tenkte jeg å gå opp fra 3300 til maks 4500. Men det gjelder hvis jeg kjøper stereo da. Vil jeg tjene mye på dette? Vil jeg da kunne få tak i en forsterker med usb inngang?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    ...Vil jeg da kunne få tak i en forsterker med usb inngang?
    Nei.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det virker for meg, så kommer du til å gå over på hjemmekino etter en stund uansett... For veldig mange er i allefall halve hobbyen gleden de får av hjemmkino-delen.

Og nei, det er ikke så dårlig lyd i nye rimelige recievere så fremt du finner noen gode høyttalere som ikke er alt for tungdrevne. Har du ikke fått hørt på noen som helst recivere i den prisklassen før, og dannet deg en viss mening?
    Har du muligheten til å få en demo i en butikk så du kan sammenligne?

Dette med lyd er veldig vanskelig, da folk har forskjellige preferanser. Det som er dårlig for andre, kan være midt i blinken for deg og visa verca...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått annledning til å høre på noe som helst. Jeg bor ganske usentralt, og har hverken bil eller moped. Noen som vet om butikker hvor jeg kan få hørt Pioneer vsx 916? Lefdal? Elkjøp?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Høres ut som du vil ha funksjonene og mulighetene til et surroundanlegg, mens du vil ha lyden til et stereo-oppsett i den prisklassen uten å kjøpe brukt. Pose og sekk får du ikke, så ta et valg for en av delene i steden for å holde på med en slik tullete løsning.
    Kunne ikke vært mer enig!!!

Ut i fra dine innlegg tør jeg påstå du ikke har så mye erfaring, og derfor vil bli strålende fornøyd med en reciver...

Det er som sagt forskjeller på reciver og stereo, men reciverene er såpass bra at vet du ikke hva du går glipp av vil du ikke savne det

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alternativene er enkle.
    du får betydelig bedre lyd med en stereoforsterker, men færre kanaler og ikke digital inngang.
    vil du ha mange kanaler med dårligere lyd eller noe som kan spille på musikk?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ...vil du ha mange kanaler med dårligere lyd eller noe som kan spille på musikk?
    Har ikke tenkt meg surround med en gang. altså ikke mer enn to høyttalere og sub. Men lyden i stereo på en reciever og en stereoforssterker er likevel ekstremt forskjellig?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Har ikke tenkt meg surround med en gang. altså ikke mer enn to høyttalere og sub. Men lyden i stereo på en reciever og en stereoforssterker er likevel ekstremt forskjellig?
    Vil anbefale en brukt integrert forsterker. De faller lite i verdi og videreselges nå flerkanal anlegg blir aktuelt.

Bedre og hvor mye bedre kan bli en hissig diskusjon mellom forskjellige brukere. Tror ikke du får så mye utav dette, men får danne dine egne erfaringer etter at du har prøvd forskjellig utstyr.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha tenkt littegrann så lurer jeg litt på å droppe subwoofer, og heller kjøpe en dyrere forsterker. Men det blir kanskje dumt nå jeg hører mest på musikk med mye bass (trance, rap og rock&roll).

Tenkte da på xtz class a100 d http://www.xtz.no/product/6965/8429/...ss_A100_D.html sammen med dynavoice f6. Vil jeg trenge noen andre høyttalere da? Hva synes dere om det forslaget? Kan jo gå til anskaffelse av sub når jeg har litt mer penger.

Vil xtz'en kunne brukes som effektforsterker hvis jeg en vakker dag kjøper meg surround?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det ikke er så gøy å svare på dumme spørsmål fra en nybegyner, men hadde blitt veldig glad hvis noen gadd å hjelpe meg:-D :-D :-D

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å droppe sub er smart. den blir dyr om den skal være god. hadde selv en audiopro til 4k som var ubrukelig på musikk.
    even svs plus2 til 12k syns jeg spilte tregt og boomy.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation oops

Stereofil.no gitt

Men mitt poeng som jeg ikke er sikker på at trådstarter fikk med seg var at CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver som koster 3700,- er en receiver som har muligheten til å gi 2x100 watt ! i seks kanaler gir den 6x80 watt

Cambridge som jeg har er en 640V.2 sterio forsterker som gir 2x75watt i samme måling som 2x100 er gjort og mine F6 blir drevet VELDIG bra:-D !

jeg vil annbefale deg å ta sikte på å kjøpe en:
    CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver på Hifiklubben for 3700,- !!!!
    sammen med Dynavoice F6 og en XTZ subb vil du bli veldig veldig fornøyd ! garanterer deg det, Cambridge er et godt merke som gjør en utmerket jobb.

:-D
    gå inn her å les om den du: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm

Det er også det nermeste "bådeog" du kan komme!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stereomodellen har en trafo på 250VA 250watt

6 x 80watt. = 480watt + et varmetap på opptil 200watt. denne receiveren kan umulig gi det den er oppgitt til. du får nok bedre kontroll i stereomodellen.

men no har jeg skrivi for mange innlegg her. valget legger jeg igjen til trådinnhaver.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Stereofil.no gitt

Men mitt poeng som jeg ikke er sikker på at trådstarter fikk med seg var at CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver som koster 3700,- er en receiver som har muligheten til å gi 2x100 watt ! i seks kanaler gir den 6x80 watt

Cambridge som jeg har er en 640V.2 sterio forsterker som gir 2x75watt i samme måling som 2x100 er gjort og mine F6 blir drevet VELDIG bra:-D !

jeg vil annbefale deg å ta sikte på å kjøpe en:
    CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver på Hifiklubben for 3700,- !!!!
    sammen med Dynavoice F6 og en XTZ subb vil du bli veldig veldig fornøyd ! garanterer deg det, Cambridge er et godt merke som gjør en utmerket jobb.

:-D
    gå inn her å les om den du: http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...iver_Soelv.htm

Det er også det nermeste "bådeog" du kan komme!

Det er ikke 7.1 på denne forsterkeren da... 5.1 er vel helt ut når denne skal brukes til film. Og siden det er såpass lenge til tror jeg at jeg skal gå for en stereoforsterker. For den kan jeg bruke som effektforsterker senere ikkesant?

Men er det noen som har erfaringer med denne forsterkeren? http://www.surround.no/product/6965/...ss_A100_D.html Er denne noe å satse på? Den fikk jo bra kritikk av lyd og bilde i en test her.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville klart gå for en surround reciver , jeg tror det omsettes langt flere surround recivere enn 2 kanals forsterkere ,du får dermed mer for pengene ved å velge en surround reciver..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg ville klart gå for en surround reciver , jeg tror det omsettes langt flere surround recivere enn 2 kanals forsterkere ,du får dermed mer for pengene ved å velge en surround reciver..
    Her har vi folk med peil. Om han får mer for pengene kommer jo veldig an hva gutten er ute etter. Etter det jeg har lest så tror jeg trådstarter like greit kan kjøpe seg en receiver med F6 og XTZ da han nok bare er ute etter volum og trøkk da han ikke virker som finlytteren (no offense).

En receiver vil gi det helt ok lyd som du sikkert kan leve med, men, som gjentatt til det kjedsommelige; En 2 kanaler vil gi deg merkbart bedre lyd, detaljer og ha mer krefter til å "dra" høyttalerne.

Det ender til syvende og sist opp med at du må ta et valg, for pose og sekk går ikke i verden generelt, og ikke i hifi-verdenen heller (ihvertfall ikke i denne prisklassen)

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •