Forsterker slår av på mellom DD og stereo. Hva er galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker slår av på mellom DD og stereo. Hva er galt?

Har plutselig fått ett problem med min NAD T741.

Innimellom når jeg ser på film i DD så klikker det i forsterkeren (akkuratt som det skulle vært ett relè eller noe som slår inn/ut) og Digital går over tilstereo ett par sekunder for så å hoppe tilbake til digital igjen.
    Noen ganger tar det helt av, og da kan det sikkert skje 20ganger i minuttet :-?
    Andre ganger går det nesten helt knirkefritt og jeg kan se en film uten for store problemer....

Noen som har noe formening om hva dette er for noe rart, hva det kommer av å sånn?

Er det dyrt å fikse? eller er det rett og slett ikke no vits å fikse, er jo ikke den dyreste forsterkeren akkuratt:-?

TempO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om den optiske kabelen sitter skikkelig? Kanskje du kan prøve en annen kabel? Kan høres ut som om den mister digitalsignalet iblant og dermed switcher over til analog.

Edit: eller bruker du koaks? eller kjører du 5.1 analogt fra DVD-spiller?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tempo
    Har plutselig fått ett problem med min NAD T741.

Innimellom når jeg ser på film i DD så klikker det i forsterkeren (akkuratt som det skulle vært ett relè eller noe som slår inn/ut) og Digital går over tilstereo ett par sekunder for så å hoppe tilbake til digital igjen.
    Noen ganger tar det helt av, og da kan det sikkert skje 20ganger i minuttet :-?
    Andre ganger går det nesten helt knirkefritt og jeg kan se en film uten for store problemer....

Noen som har noe formening om hva dette er for noe rart, hva det kommer av å sånn?

Er det dyrt å fikse? eller er det rett og slett ikke no vits å fikse, er jo ikke den dyreste forsterkeren akkuratt:-?

TempO
    Kjører du 5 kanaler eller bare 4?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •