Pioneer ax4/ax2 spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer ax4/ax2 spørsmål

Vurderer sterkt å gå til annskaffelse av en av disse nye Pioneer forsterkerne (AX4ASi/AX2AS). Har fram til nå brukt den første Sony forsterkeren med DTS innebygget (DA50es) med en Doxa 70SE på fronthøytalerne. Tror man trygt kan si det er på tide å oppgradere litt

Har lest igjennom alle trådene om frosterkerne her på forumet, men har et par spørsmål:

1. Har jeg bruk for i.Link? (Har en Pioneer dv-668av med i.Link)

2. Vil de 10 Wattene gjøre noe utslag lydmessig? har noen monster av noen front høytalere i Tonart Etera som jeg tenkte å bi-ampe med forsterkeren: http://home.loopme.com/tonart/sites/...83i25248i31515

3. Jeg har lyst å koble HTPCen igjennom HDMI inngangen på forsterkeren. Hvordan vil den takle å videresende et 1366x768 signal til LCD skjermen min? Den vil ikke skalere den til 720p eller noe sånt tull sant?

4. Siden den ikke har HDMI 1.3 vil jeg angre når de nye HD formatene kommer til neste år? (ikke at noen forsterker har 1.3 enda.....)

Takker for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Om en har bruk for i-link kommer ann på. Har det selv på DV989 og vil ikke gå tilbake til coax da i-link er litt bedre synes jeg.

2. Det har iallefall effekt å bi-ampe,men tror ikke 10 watt alene vil utgjøre noe stor lydmessig forskjell.

3 og 4 ikke noe svar på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar rs_banditt :-)

Har lest litt mer rundt på nettet, og begynner å bli ganske sikker på at en AX4ASi er det rette valget for meg.

Men jeg blir veldig glad for litt fler tilbakemeldinger fra andre!

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumper denne tråden =)

Fant du ut noe mer trådstarter? Jeg tenker spesielt på spørsmål 4, da jeg også lurer på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre. Har ikke fått noen fler tilbakemeldinger enn de som står i tråden her.

Har derimot søkt rundt på forumet her og på nettet anngående HDMI 1.3. Fant en enkel oversikt på forskjellene her: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#HDMI_1.3

Ikke noen banebrytende forskjeller for meg enda. Men det er jo plagsomt å kjøpe noe nytt som ikke er helt oppdatert ved kjøpstidspunktet. Akkurat nå støtter jo ikke LCD skjermen min over 24bit farge uansett. Men jeg kjøper nok ny skjerm før jeg bytter forsterker igjen. Og da er det jo greit å ha alle standardene innabords på forsterkeren, og ikke angre på at jeg ventet noen måneder med å kjøpe forsterker.

Det som bekymrer meg mye mer er det som har kommet fram i den store Pioneer VSX-AX4SI-S tråden: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/38682-pioneer-vsx-ax4si-5.html nemlig at:
    "En ting jeg syntes var en stor fordel var HDMI switching. Men, når man velger HDMI inngang så er lyden tilsynelatende nødt til å komme via denne."
    Hvis dette er tilfelle utgår forsterkeren med en gang for min del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •