Delefilter sub/forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Delefilter sub/forsterker

Hei
    har en Denon AVR3803 og ønsker å prøve delefilteret i den aktive subben min (B&W ASW675). Lurte i den forbindelse på om noen vet hvordan jeg får unngått delefilteret i forsterkeren.(er det mulig?)

Noen anbefalinger på hvilket delefilter man bør bruke, det i forsterkeren eller i subben?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man benytter delingen i forsterkeren og setter suben på den høyeste frekvensen, så unngår man evt hull i frekvensgangen. ( feks at front høytalerene kutter på 80 hz og subben ikke begynner å spille før på 60hz)
    det er vel først og fremst hvis man vil kjøre bass i front og subb samtidig at man trenger å stille deling på subben.

Jørn

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg gjør i dag er å bruke delingen i forsterkeren, mens filteret i subben er skrudd av. Mitt spm. er egentlig om det går an å skru av filteret i forsterkeren, og kun bruke det som er i subben?
    Dette gjelder da i stereo etc. hvor jeg noen ganger ønsker bassen i sub & front...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på den Denonen jeg hadde( avc-a1se) så kunne man i menyen på forsterkeren sette den opp til å spille bass både i høytaler og sub.
    kikk litt i bruksanvisningen og se om du finner noe om dette der

Jørn

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det samme på min, og jeg får bassen i sub + front. Det fungerer fint, men jeg ønsker å prøve delefilteret i subben, og da skulle jeg ha fått skrudd av filteret i forsterkeren... Det er dette jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre, da jeg ikke finner noe om dette i manualen...
    Er ganske fersk i hjemmekinoverdenen, så jeg lurer i grunnen på om dette er mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det går ann å skru av filteret i forsterkeren. Har du satt sub til on, så er det bare ev. justere delefrekvensen man kan. Filteret i sub'en er beregnet på et opplegg uten filter i forsterker (feks. en stereoforsterker). Da er det meningen at man kan koble høyttalerkablene rett på sub'en for så å bruke dette filteret slik at det ikke kommer bass i høyttalerene.

Hvis du absolutt skal bruke delefilteret i sub'en så må du sette fronthøyttalerne til large og sub til off. Så må du legge høyttalerkabel fra forsterker til sub'en og derifra igjen til fronthøyttalerne. Da vil du dele signalet via delefilteret i sub'en.

Vet ikke hva som skal være best, men du mister muligheten til å kunne justere sub nivået fra fjernkontrollen som du kan hvis du bruker linjesignalet til sub'en.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da fikk jeg svar på det jeg lurte på. Takk for hjelpen.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble den til Tape out f.eks. da vil den få hele frekvensen sendt til seg. Vil ikke anbefale dette på lang sikt, men da får du testet det du vil. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •