Justere bass osv på Pioneer 916? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bassproblemer med 1016 høres igrunn litt rart ut, for den forsterkeren har ikke akkurat dårlig med krefter... mistenker igrunn brukerfeil under oppsett...

Har testet høyttalerne mine på en ganske svær nad hjemmekinoforsterker, en liten pioneer 5x80 fra 2001, og min 1015... NAD'en hadde mest futt, gamle pioneeren spilte helt greit, mens 1015 er best allround, oppløst diskant, fin mellomtone og likevel kraftig og i mine ører "riktig" bass.

At 916 kan oppleves å ha for lite futt er jeg helt enig i.. jeg styrte langt unna denne pga. at den var for spinkel... tror den er målt til 2x90 / 5x65 ærlige watt i 8ohm, noe som ikke er så veldig å skryte av...

Har også en kommentar til bruk av MCACC... glem det til musikk, og les manualen godt, vanligvis stiller MCACCen diskanten litt for mye opp, så det er greit å vite hvordan man fikser det uten å måtte gjøre oppsettet helt fra bunn av igjen

Ellers er MCACC veldig fin for å få lagt inn riktig avstand og nivå på alle høyttalerne, men vær klar over at den demper mye for å få -0dB på volumkontrollen så nærme 105-110dB som mulig... (jeg vet ikke -helt- hvorfor det er sånn, men det er det som skjer her).

linker til tester: http://files.wibla.net/1015.pdf http://files.wibla.net/915.pdf

vær oppmerksom på at effektdelen i 1015/1016 og 915/916 er 99% lik, så effektene som er målt der vil nok være ganske like på x16 som de var på x15, vær også oppmerksom på skriveleif i 915-testen, 915 leverer ikke 5x140W i 4ohm

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yallaman
    Ok, mange takk for infoen. Da eliminerer jeg 1016 fra lista mi.

Skal sjekke med Hi-Fi-Klubben om de har NAD T753v2-receiveren og den nye NAD T515 DVD-spilleren til utlån. Har forhørt meg mye rundt om, og det sies at stereolyden er meget bra. Jeg har Denon AVR-1907 og DVD-1730 hjemme nå, men i stereo er ikke lyden spesielt imponerende (DVD-1730 er forøvrig en meget skral og bråkete plastboks). Surround fra Denon-utstyret er derimot knall. NAD er jo et par hakk opp i pris, men jeg krever kurant stereolyd selv fra en surroundreceiver!
    eg ville tatt ein titt på harmad/kardon, det er en bassmaskin. eller tildels yamaha skal ha bra bass. pioneer er litt "slapp" i bassen, men har veldig god bass, synest eg vertfall...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ganske teit spørsmål i grunn, men hvor stiller jeg bass og andre innstillinger med hensyn til lyden på en 916? Romkoreksjon er unnagjort, men synes bassen er veldig slapp.

Skal sies at jeg ikke har de beste høyttalerene heller, men vil tro det må kunne gjøres bedre enn nå.
    LOL! Det står TONE, Hvor vanskelig kan det være?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •