Ny receiverserie fra Marantz

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiverserie fra Marantz

Litt lite informasjon foreløpig, men Marantz er på trappene med nye receivere i løpet av høsten. Først ut er SR-7001 som nok vil legge seg i prisleiet mellom dagens SR-7500 og SR-8500, så kommer SR-8001.

Nytt er at Marantz også har fått romkorreksjonssystemet fra Audyssey. Ikke så rart, siden både Denon og Marantz ligger under samme eierskapsparaplyen.

Marantz SR-7001

- THX Select 2
    - 7x110 Watt
    - 3 HDMI inn, 1 HDMI ut
    - Audyssey Room Acoustic Calibration
    - HDMI 1.2 med Up-Conversion og deinterlacer
    - Room 2 Funktion for Audio og Video (S-Video, YUV)
    - Valgbar 7.1/5.1 biamp-mulighet
    - LipSync Funktion
    - Pure-Direct Modus
    - vielfältig einstellbare Übergangsfrequenzen

Pris rundt 1399 euro

Marantz SR-8001

- THX Select 2
    - 7x125 Watt
    - 4 HDMI inn, 2 HDMI ut
    - Ringkerntrafo,
    - Kobberbelagt chassis
    - Audyssey Room Acoustic Calibration
    - HDMI 1.2 med Up-Conversion und deinterlacer
    - Room 2 funksjon for audio og video (S-Video, YUV)
    - LipSync Funktion
    - Pure-Direct Modus

Totalt sett kommer Marantz også med nye receivere i rimeligere prisklasser. SR-3001, SR-4001, SR-5001. I tillegg kommer selvfølgelig matchende DVD-spillerserie.

Noe mer informasjon finnes her: http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware...marantz1.shtml

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nytt

Dette er jo kjempespennende. er vel også mange som har ventet lenge på at marantz skal komme med no nytt.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det pre-out på alle modellene?
    Designet er det ihvertfall ikke noe galt med, bedre på de større enn den minste men likevel ganske bra i forhold til mange konkurrenter :-D

A

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at det er pre-out på de aller fleste. Er garantert på SR-8001 og SR-7001. I så fall ikke, må det være de aller minste. Egentlig merkelig, ettersom det er de som ofte trenger mer krafthjelp... ;-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil tro at det er pre-out på de aller fleste. Er garantert på SR-8001 og SR-7001. I så fall ikke, må det være de aller minste. Egentlig merkelig, ettersom det er de som ofte trenger mer krafthjelp... ;-)
    Ja, det er kjipt at det som regel bare er pre-out på recievere som allerede har endel krefter. Alle recievere blir pingler sammenliknet med hva jeg skal koble på uansett, men jeg syns det er unødvendig å betale for en effekt-del jeg ikke kommer til å bruke ;-)
    Tror nok jeg skal se etter brukt reciever, skal jo bare bruke den som preamp og da er det greit å slippe litt billigere unna :-D
    Liker designet på marantz, men jeg har ikke hørt stort av marantz utstyr, finner jeg en billig brukt en etterhvert så tar jeg kanskje sjansen...

A

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om Marantz har klart å få med mer en 80,100 og 120hz på delefrekvensvalg på de nye modellene? Eneste jeg savnet på min SR7500....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

deling

De må bare ha klart å få lavere delefrekvenser på nye modeller!!??? siden de har audyssey må de vel det? og kanskje deling for hver enkelt høyttaler. Uansett er 7001 og 8001 sterkere kanditater enn Denon 2807 og 3806 for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    Uansett er 7001 og 8001 sterkere kanditater enn Denon 2807 og 3806 for meg
    Samme her!
    Nok en ting på ønskelista!
    7001, vil den koste det samme som 7500?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Vet du om Marantz har klart å få med mer en 80,100 og 120hz på delefrekvensvalg på de nye modellene? Eneste jeg savnet på min SR7500....
    I det Anfield skrev står det bare: - vielfältig einstellbare Übergangsfrequenzen, uten at det er spesifisert hvilke frekvenser.
    Edit: om de henter romkorreksjon fra Denon vil vel delefrekvensene trolig bli det samme som eks 3806 har nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den amerikanske brukermanualen for SR-7001 og SR-8001:

http://us.marantz.com/DFU_SR7001_SR8001_final_eng.pdf

Mer informasjon om de respektive receiver-modellene finner du:

http://us.marantz.com/Products/172.asp

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter mye lesing i brukermanualen Anfield linket til har jeg kommet frem til at det er mulig og dele ved 60hz, 80hz, 100hz, 120hz, 140hz, 160hz og 180hz

Det står på side 34 av 79...
    http://us.marantz.com/DFU_SR7001_SR8001_final_eng.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon/Marantz har blitt som Evinrude/Johnson (samme eier (OMC)) i båtverdenen.

OMC satser ikke maks på Johnson, akkurat som det ikke blir satset maks på Marantz.

Marantz og Johnson er forsåvidt mye for pengene, mens Denon og Evinrude er prestisjemerkene som får alt det nye først. I noen tilfeller får ikke Marantz/Johnson engang det samme som Denon/Evinrude, og blir regnet som litt gammeldags.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo

OMC satser ikke maks på Johnson, akkurat som det ikke blir satset maks på Marantz.

Marantz og Johnson er forsåvidt mye for pengene, mens Denon og Evinrude er prestisjemerkene som får alt det nye først. I noen tilfeller får ikke Marantz/Johnson engang det samme som Denon/Evinrude, og blir regnet som litt gammeldags.
    Hva er egentlig poenget ditt Pseudo? At Denon er bedre som Marantz?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    .........At Denon er bedre som Marantz?
    Ja, sånn er det bare..........med den saken.

Markedskreftene bestemmer :-D

Du kan også lese i Hi-Fi pressen at den beste form for skryt(anerkjennelse) av et produkt........er plagiat fra "konkurrentene"

Audyssey har noe for seg allikevel..........ser det ut som?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bedre enn

hva som er best er opp til hver og en.
    Her er vi igjen tilbake til matching av utstyr. Jeg synes nå Marantz alltid har hatt litt mere power enn tilsvarende modeller fra Denon.(gjelder pris).
    Uansett er det spennende med nye modeller og det er jo på tide at Marantz følger etter

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo

Gjetter du, antar du, eller er du ansatt i D&M slik at du har førstehåndskunnskap på hvor prioriteringene ligger? Beklager, men å sammenligne Denon og Marantz med båtmotorer uten bedre kunnskap om de faktiske formål til produsentene og R&D syntes jeg blir litt far-off.

Marantz har lange tradisjoner med å lage ekstremt gode produkter, og når det kommer til for eksempel CD-spillere så spiller de ringer rundt veldig mye av Denon. At de ikke har Audessey på den gamle receiver-serien, ser ikke jeg på som noe grunnlag for å si at de skal være en "økonomi utgave" av Denon. Mest mulig funksjoner er ikke ensbetydende med god lyd. Hørte på Denon og Marantz receiver før jeg kjøpte SR-7500, og Marantz var IMHO mer musikalsk. Denon var noe kraftigere og hadde bedre romkorreksjon, men jeg valgte altså Marantz`en uansett.

Begge eies av japanske D&M Holding Inc. og selv om eierskapet ofte har litt og si for utvikling og teknologier brukt i de forskjellige produktene, så er det fortsatt to selskaper som jobber hver for seg med å lage best mulig produkter. Meget tvilsomt at de vil ødelegge merkenavnet Marantz som det er brukt 50 år å bygge opp, med å gjøre produktene til økonomiutgaver av Denon.
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du kan også lese i Hi-Fi pressen at den beste form for skryt(anerkjennelse) av et produkt........er plagiat fra "konkurrentene"
    Er ikke Audyssey Laboratories et frittstående selskap som skriver RK software? Hvordan kan det da være plagiat om Marantz velger å kjøpe inn denne softwaren for å legge inn i sin EQ-chip. (?)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Gjetter du, antar du, eller er du ansatt i D&M slik at du har førstehåndskunnskap på hvor prioriteringene ligger? Beklager, men å sammenligne Denon og Marantz med båtmotorer uten bedre kunnskap om de faktiske formål til produsentene og R&D syntes jeg blir litt far-off.

Marantz har lange tradisjoner med å lage ekstremt gode produkter, og når det kommer til for eksempel CD-spillere så spiller de ringer rundt veldig mye av Denon. At de ikke har Audessey på den gamle receiver-serien, ser ikke jeg på som noe grunnlag for å si at de skal være en "økonomi utgave" av Denon. Mest mulig funksjoner er ikke ensbetydende med god lyd. Hørte på Denon og Marantz receiver før jeg kjøpte SR-7500, og Marantz var IMHO mer musikalsk. Denon var noe kraftigere og hadde bedre romkorreksjon, men jeg valgte altså Marantz`en uansett.

Begge eies av japanske D&M Holding Inc. og selv om eierskapet ofte har litt og si for utvikling og teknologier brukt i de forskjellige produktene, så er det fortsatt to selskaper som jobber hver for seg med å lage best mulig produkter. Meget tvilsomt at de vil ødelegge merkenavnet Marantz som det er brukt 50 år å bygge opp, med å gjøre produktene til økonomiutgaver av Denon.
    Amen!!!!!

Det blir uansett helt feil å bare rope ut at Denon er bedre enn Marantz!
    (Hvis det var poenget til Pseudo da, jeg tolket det ihvertfall slik)
    Vi har alle ulike preferanser. Og Marantz sine produkter er i mine øyne fullt på høyde med Denon sine og enkelte produkter faktisk mye bedre.
    De har kanskje litt småting å hente inn på receiver-siden, men de lager vanvittig gode cd-spillere, og dvd-spillerne holder også høy klasse.
    Marantz sine produkter er også helt klart noe av det mest musikalske på markedet.
    Nå skal ikke denne tråden utarte seg til en Denon vs Marantz-tråd, men som sagt blir det bråk, når man bare hyler ut at et produkt er bedre enn ett annet

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uten tvil Denon-fan på reciever fronten, men Marantz har vært en annerkjent produsent i alle år. De har mange gode år bak seg, og helt klart både et bra og seriøst merke. HåkonN har noen meget gode poenger her, og i det siste må vi ikke glemme at Marantz har hatt et par knall sterke kandidater både på CD/SACD og DVD siden.

Personlig er jeg ikke fan av recievere fra Marantz, men kunne godt tenkt meg en del andre produkter fra dem i racket:wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    .................Er ikke Audyssey Laboratories et frittstående selskap som skriver RK software? Hvordan kan det da være plagiat om Marantz velger å kjøpe inn denne softwaren for å legge inn i sin EQ-chip. (?)
    Marantz velger helt sikkert å utruste sine produkter med teknisk funksjonalitet som skal sørge for at den solide posisjonen de har opparbeidet gjennom mange år i lyden's verden........skal opprettholdes :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør ihvertfall ikke noe at Marantz legger til litt flere justeringmuligheter. Det er sikkert en del som dropper de nåværende produktene pga mangelfull romkorreksjon og få valg på bl.a delefrekvens.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •