Hva er best av H\K avr 435 og pioneer vsx 1016

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best av H\K avr 435 og pioneer vsx 1016

Hei er på jakt etter ny hjemmekino reciver står mellom h\k avr 435 eller pioneer vsx 1016. jeg har Klipsch Synergy F3,F2 0g C3 høyttalere så hva passer best til mitt oppsett

memoII
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av henrik0581
    Hei er på jakt etter ny hjemmekino reciver står mellom h\k avr 435 eller pioneer vsx 1016. jeg har Klipsch Synergy F3,F2 0g C3 høyttalere så hva passer best til mitt oppsett
    (Med forbehold om aksept fra Forum-moderator. De har argusøyne på mine innlegg, skjønner du)
    Min personlige er faring er at H/K er heftet med mye trøbbel. Har hatt avr300 rds og dvd1 selv, og en nyere H/K reciver (avr 640?) på hjemlån en helg. ALT var heftet med funksjonsfeil av en eller annen art. Klipsch er jo veldig lettdrevne, så behovet for krefter er ikke så stort som ved tungdrevne greier. Ville gått for Pio jeg, med de høgtalararane der. Driftssikkerhet er viktig det også.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også vært borti endel problemer med h/k, men kommer nok til å kjøpe h/k neste gang også.

på pioneer sin reciver er det vell flere instillinger å små stash, det er iafall det er jeg har fått hørt.

jeg personlig syns at klipch og h/k høres meget godt ut sammen, men det der er jo en smaksak.

mvh
    stian

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal tro ekspertene er det TULL at Klipsch spiller bra med svake forsterkere. Følsomhet vil ikke alltid si at en høyttaler er lettdreven, det vil kun si at den spiller høyt ved lite effekt... De er minst like avhengig av kvalitet i effekttrinnet som andre merker...

Hva HKs feilprosent anngår stemmer det at denne er litt høy, men de har garati som alle andre merker, så liker man lydsignaturen er det ingen grunn til å ikke gå for HK... Personlig har jeg aldri hatt problemer med noe av min HK elektronikk...

Et råd til trådstarter; lytt før du kjøper, smaken er delt!

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har avr430 på mine F-3, og det spiller bra det. Pio1016 har nok en del mer finesser, bedre romkorrigering og ikke minst HDMI.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er IKKE TULL. hvilke eksperter?
    har hatt klipsch, spilte som fan med 10watt.
    gode KRETSER, ikke effekt.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Følsomhet vil ikke alltid si at en høyttaler er lettdreven, det vil kun si at den spiller høyt ved lite effekt... De er minst like avhengig av kvalitet i effekttrinnet som andre merker...
    Jeg sa ikke at de må ha mengder av watt, jeg sa de må ha en kvalitetsforsterker. En vanlig feil med Klipschkjøpere er å tro at de kan drives av hva som helst pga den høye følsomheten. Du av alle mennesker kan da skrive under på dette!

Kilder er her på forumet, Lyd & Bilde og Hjemmekino...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •