Blanding av digitale forsterkere ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Blanding av digitale forsterkere ?

Jeg har B&W 703 fronter + B&W HTM7 Center. Bruker i dag en Tact SDA 2175 som efektforsterker på frontene, og ser etter en effekt-forsterker til center'n.

Er ganske fornøyd med Tact'en, men føler ikke for å gi nye 10K for 2 kanaler når jeg kun trenger 1...

Så til det store spørsmålet : Dersom jeg f.eks kjøpte en Oberon 4.1 til centeren, vil jeg ende opp med å irritere meg over tone/klang-messige forskjeller? Eller er de begge såpass nøytrale at dette vil gå greit?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard

jeg kan ikke gi deg et godt svar på om det blir veldig stor forskjeld i lyden men midgard er ganske nøytral av seg, og jeg ville tro det er lettere å kombinere disse to enn mange andre merker.
    du kjenner ingen med en Midgard forsterker så du kunne ha prøvd det i opsettet ditt?
    kanskje en butikk er villig til et lite demo lån...
    mener å tro at Steriofil har gjort slikt før.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brukt

Så for en stund siden en brukt sda 2175 på hifisentralen,mulig den er der ennå 6.000,-

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke langt fra hverandre klangmessig. Imidlertid er de langt fra hverandre effektmessig. 2.1 er faktisk også en del kraftigere så dersom planen er å fortsatt kjøre 2175 på frontene vil jeg tro det er unødvendig å gå for en forsterker til senter som er så mye større.

Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, takk for tips!
    Kjenner ingen med midgard :cry: . Er det noen som kan fortelle meg om Tact'en inneholder ICE moduler, eller om det er Tact's egenutvilkede greier?

Et annet spørsmål jeg lurer veldig på :
    Om jeg hadde hatt 3 stk oberon 2.1 og 3 stk. oberon 6.1, for sammenligningens skyld. Ville jeg hørt forskjell? min tact på 2x200 watt har ikke pusteproblemer, og dersom 2.1 er kraftigere, er det da helt bortkastet å gå for noe større? (har jo egentlig lyst til å kjøpe 3 like monoblokker, for så å benytte tacten bakover i rommet) Mulig jeg spør dumt...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 703 ville jeg gått for 4.1.

TacT 2175 yter ca 110W pr kanal i 8 ohm ved ca 0,1% THD.

TacT benytter ikke ICE-power. De skal etter hva jeg kjenner til ha en krets som er klokkestyrt mens ICE-power er selvoscillerende. Forskjellen er i grove trekk at hver puls i en selvoscillerende forsterker blirr ferdig korrigert mens den lages, mens i en klokkestyrt forsterker korrigerer man innsignalet på basis av forskjellen på inn og utsignalet, og derav bestemmer lengden på neste puls.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge High fidelity (DK) så ble SDA2175 målt til 200w ved 0,04% THD og ca. 170w ved 0,01% THD. Så det nok ikke så ille som snickers skal ha det til!

Referanse: http://www.hifiklubben.com/files/Tes...k_4-04_red.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •