Nye NAD AVR receivere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-oppskalering?

Vet at begge disse produktene er helt nye i markedet, og at det derfor finnes begrenset med tester, men dersom noen sitter på informasjon, ville jeg gjerne vite om det er stor forskjell i å la en NAD T765 eller T775 gjøre oppsampling fra DVD til HD og så sende via HDMI til en Sony X3500, eller å sende signalet direkte til X3500 og så la den gjøre om til HD internt. Med andre ord, kan man forvente at SD-til-HD-konvertering blir gjort bedre på en receiver av denne typen enn i en TV ala Sony'en?

Rettelse 2007.11.07: Har nå lest meg frem til at hverken T765 eller T775 gjør oppskalering av video-signalet, så spørsmålet mitt er ikke lenger relevant.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Vet at begge disse produktene er helt nye i markedet, og at det derfor finnes begrenset med tester, men dersom noen sitter på informasjon, ville jeg gjerne vite om det er stor forskjell i å la en NAD T765 eller T775 gjøre oppsampling fra DVD til HD og så sende via HDMI til en Sony X3500, eller å sende signalet direkte til X3500 og så la den gjøre om til HD internt. Med andre ord, kan man forvente at SD-til-HD-konvertering blir gjort bedre på en receiver av denne typen enn i en TV ala Sony'en?
    I X3500 så sitter vel Sony sine beste convertere i TVen. Det er jo toppserien dems. Så ville kanskje tro at den minst gjør en like bra jobb, eller kanskje bedre enn NAD sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool T785

Jeg har uansett bestilt nye NAD T785, dersom NAD hadde oppgitt spesifikasjonene slik Denon og de fleste andre konkurentene gjør ville det blitt 7x250 Watt! Utseende betyr nada! Skulle jeg hatt en pyntegjenstand hadde jeg kjøpt noe helt annet enn en hjemmekinoreceiver. Har en T773 fra før som jeg er kanonfornøyd med, absolutt! Jeg kommer ALDRI til å gå over til noe annet merke!
    773'en skal forøvrig selges i midten av desember når 785'en kommer.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Nad har jævlig kul stil. Maskulin og nøytral..

Denon derimot ser ut som en billig hore fra Japan, det eneste som er kult er prosessoren....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra HFK.no:

"7.1-kanal analog inngang for høyoppløste flerkanals lydkilder (for eksempel Blu-ray/HD-DVD)"

Hva mener de med dette? Skal man strekke opptil 8 analoge signalkabler fra BD/HD-DVD spilleren, og la spilleren dekode lyden eller er jeg helt på jordet?? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i manualen for T775:

"To maintain proper ventilation, be sure to leave a space around the unit
    (from the largest outer dimensions including projections) than is equal to,
    or greater than shown below.
    Left and Right Panels: 10 cm
    Rear Panel: 10 cm
    Top Panel: 50 cm"

Dette vil jo si at den er umulig å plassere i et normalt rack og at den må stå helt fritt.

Noen som har erfaringer med hvor mye varme disse utvikler?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Ser i manualen for T775:

Noen som har erfaringer med hvor mye varme disse utvikler?

[/SIZE][/FONT]
    Jeg hadde en Nad T763 med 4 vifter under og den fungerte fint "inneklemt" i et rack, man kunne såvidt høre susingen ifra viftene men så fort man satte på en cd eller en dvd så var det helt umulig og høre noen vifter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg hadde en Nad T763 med 4 vifter under og den fungerte fint "inneklemt" i et rack, man kunne såvidt høre susingen ifra viftene men så fort man satte på en cd eller en dvd så var det helt umulig og høre noen vifter...
    Jeg skal ihvertfall ikke ha noen vifter i nærheten av mitt anlegg! Da setter jeg den heller på toppen. Blir den virkelig så varm? 50 cm klaring er jo rimelig ekstremt da.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ihvertfall ikke ha noen vifter i nærheten av mitt anlegg! Da setter jeg den heller på toppen. Blir den virkelig så varm? 50 cm klaring er jo rimelig ekstremt da.
    Det er vel en anbefaling men jeg har "klemt" min nad receiver inn i et rack med dårlig tilgang til luft, og jeg merket ikke noe forskjell i ytelse... Men det er jo klart at en receiver blir varm, men sammenlignet mot japse forsterkere så er nad'en ganske kjølig etter en film.

Og viftene er såvidt hørbare, de som mener noe annet er bare generelt negativ mot nad!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Bryston 4BSST på 2 x 300W og der anbefaler de 9-13 cm klaring over forsterkeren. Dette virker jo mer rimelig. 50 cm klaring er jo helt abnormt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Bryston 4BSST på 2 x 300W og der anbefaler de 9-13 cm klaring over forsterkeren. Dette virker jo mer rimelig. 50 cm klaring er jo helt abnormt.
    Helt enig.

NAD vil vel at forsterkeren skal stå på toppen av racket, slik at alle kan se den lettere. Reklame effekt

Jeg ville tro så lenge racket er åpent forran og bak, så vil 5-15 cm være nok, da "gjennomtrekket" vil kjøle.

Men NAD har vel tatt inn i beregningen alle de IKEA type hifi møbler med glass dører osv. Da blir det fort litt for varmt.

Sett den slik man helst vil, og sjekk om den blir for varm eller ikke. Er den over lunket, så finn en bedre løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en NAD T785 og den står i nederste hylle i mitt Soundstyle rack med dvd-spiller og cd-spiller ved siden av seg, den har ikke behov for mer luft enn det virker det som.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •