Pioneer eller Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer eller Denon

Står litt mellom valgets kval her. Skal ha ny forsterker neste år (ja lenge til). Men dette kan sikkert hjelpe andre og i mellomtiden.

Spørsmålet lyder slik:

Pioneer eller Denon? Det står liksom om å importere Pioneer fra Sverige, enten AX2 eller AX4. eller neste utgave av Denon AVR-3806 (3807?3808?) som kommer på våren en gang og her kan det jo komme mye nytt.

Det blir isåfall vanskelig å forlate Denon...

blir sleng inn det som er relatert til dette... hjelp meg å velge det beste!! :-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt AX4 og 989 fra pioneer istedenfor 4306 og 3910/3930 fra denon, og angrer ikke et sekund. Men det er selvsagt snakk om smak og behag, og for meg er pioneer et mer tilfredstillende valg

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel vært diskutert 234 ganger før..

Forskjellene på denon og pioneer i samme klasse er minimal, det er helt opp til deg selv hva du måtte like.
    Jeg fortrakk 3806 framfor AX. men hvis du bestiller via nett vil du kunne få AX4 billigere og du får nok litt mer for pengene, men ytelsesmessig er de mer eller mindre like.

Ville ikke byttet min 3806 mot en AX4. Men Alex hadde nok ikke byttet sin AX4 mot en 3806 heller

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, men da er det bedre å samle alt på et sted... selv om det er litt optimistisk..

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ville ikke byttet min 3806 mot en AX4. Men Alex hadde nok ikke byttet sin AX4 mot en 3806 heller
    det er nettopp sann det er.. ingen som kan sei ka du bør kjøpe.
    vanskelig liv..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fryktelig vanskelig...

hver gang jeg går på HFK og titter og hører på 2807/3806 (som jeg synes låter egentlig ganske likt. litt mer trøkk og kontroll i bånn på 3806) så tenker jeg at DEN skal jeg ha. ingen tvil, men så sitter jeg å titter på Pioneer forsterkerne på internett til de latterlig lave Sverige prisene og da endrer det seg.. Litt fett med THX og..

men lurer egentlig på hvor stort løft jeg får i lyden ved utbytte. Denon AVR-1802 med 5x80 watt er jo ikke akkurat en toppklasse forsterker... må bli en ny verden... den er jo tross alt 4-5 år gammel og kostet under halvparten av det jeg ser på nå. gler meg! :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er bare tull.
    Selv om alt er "THX spesifisert" så betyr det på ingen måte at det er bedre enn et som ikke er det, det er bare en latterlig sertifisering fra lucas.

Du blir garantert utrolig fornøyd uansett. Det er nesten så ille at jeg kan si at du kan velge det designet du liker best. Det er bare nyanse forskjell på Pioneer og Denon i samme klasse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har begrunnet sine valg i denne tråden. Er muligens motivasjonen at det er så enkelt at av og til er det greit å ha samme produsent i flerkanalsforsterker og DVD-spiller = én fjernkontroll?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste år er så lenge til................at da er det nye modeller og merker som bør vurderes enn dagens utvalg.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ingen har begrunnet sine valg i denne tråden. Er muligens motivasjonen at det er så enkelt at av og til er det greit å ha samme produsent i flerkanalsforsterker og DVD-spiller = én fjernkontroll?
    Man kjøper vel ikke pioneer dvd-spiller og denon receiver, for å si det sånn!

Forøvrig blir jo design avgjørende da. Noen etterlyste begrunnelser for valg her, og det ville jeg ikke gå noe lenger inn på ettersom det da er duket for diskusjoner med en gang. Men la gå - sammenligner du 3806/AX4 og 3910/989 så har alternativene til pioneer bedre tekniske spesifikasjoner. Sammenligner du AX4 mot 4306 og 989 mot 3930 jevner det seg nok mer ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en enkel sjel. Primare SPA21 og DVD26 krever lite hjernemasse å operere. Samme lille fjernkontroll. Så dum er jeg. Men lykkelig allikevel.

Skulle jeg kjøpt noe annet i dag hadde jeg på DVD-fronten kjøpt Denon 1930/2930. På receiver skulle jeg gjerne hatt Pioneer. Men det blir for dumt å blande, så da hadde det vel blitt en 3806 da...nei forresten, en AX2 frister nok mest.

Men det blir jo bare rot...tror jeg beholder Primarekombinasjonen, jeg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Neste år er så lenge til................at da er det nye modeller og merker som bør vurderes enn dagens utvalg.
    Ja veit. Derfor det blir spennende å se de nye modellene til Denon. Men startet denne tråden bare for å få noen tips fram til da...

Når det gjelder utseende så ser Denon mye bedre ut enn Pioneer, mener jeg da..

apropos utseende, noen som likte utseende på de nye dyrere NAD modellene? synes de rett og slett var STYGGE. Kan sees i nye HFK katalogen...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har uansett bestemt meg nå. Kan ikke forlate Denon og da blir det en av de nye til Denon. Ganske sikkert Denon AVR-3807 som garantert blir en spennende reciever! Går rykter om HDMI 1.3 og mars 2007...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2807 mener du vel?

Om det kommer en ny 3806 modell neste år kommer den nok til å hete 3808 kan jeg tenke meg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du velger, ikke la det spille noen rolle om det er et THX merke eller ikke på boksen. Det sier absolutt ingenting om lyden, bare at den oppfyller noen få minstekrav.

btw, det står THX select på min receiver, men det var ikke derfor jeg valgte den. :-P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skulle jeg kjøpt noe annet i dag hadde jeg på DVD-fronten kjøpt Denon 1930/2930. På receiver skulle jeg gjerne hatt Pioneer. Men det blir for dumt å blande, så da hadde det vel blitt en 3806 da...nei forresten, en AX2 frister nok mest.

Men det blir jo bare rot...tror jeg beholder Primarekombinasjonen, jeg.
    Det er kombo'n AX2-2930/3930 jeg vil ha, forsterkeren har jeg. Og forhåpentligvis er også hk-rommet mitt ferdig innen de nye DVD-spillerne til Denon blir lansert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    2807 mener du vel?

Om det kommer en ny 3806 modell neste år kommer den nok til å hete 3808 kan jeg tenke meg.

Ja, 3808 kan det jo bli. Blir hvertfall den nyeste modellen av 380x. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •