Denon AVR-1707?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AVR-1707?

Min trofaste Nad T-750 nærmer seg pensjonsalder, og skal byttes ut. Innbytteren skal i første omgang drive 2 stk B&W DM-603s2. Bakhøytalere kommer etterhvert..

Vil AVR-1707 gjøre jobben? Noen med erfaringer fra f.eks 1706 som nok er rimelig tilsvarende med tanke på krefter? Ser på løsningen med å bi-ampe høytalerne, da burde det være nok krefter? (Det frister også å senere komplettere senere med digitale effektforsterkere på frontene).

Jeg har ikke behov for HDMI-svitsjing, men stort behov for komponentsvitsjing. Konvertering fra kompositt/s-video til komponent hadde dessuten vært kjærkomment men ikke nødvendig.

Andre forslag i prisklasse ca 3000-6000 er dessuten velkomne, også brukt-tips

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du senere ha effekt kan du ikke bruke 1707, da denne kun har pre-out for subwoofer... Da må du enten gå for 1906 eller 2106, å da vil du jo også få litt mere krefter også !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, se det. Der var altså en grunn til å legge i noen ekstra lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kommet på andre tanker. Lurer på å kjøpe denne forsterkeren nå, og heller kjøpe en større receiver med HDMI-svitsjing når behovet melder seg. Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg nok neppe til å begynne å styre med effektforsterkere heller..

Spørsmålet er da: er 1707 kraftig nok til å drive mine DM-603s2?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fortsetter å svare meg selv: Har nå fått bekrefta fra HFK-Stavanger at 1707 kun kommer til Norge i sølv, og dermed er uaktuell for meg. Hyggelig er det derimot at 1907 kommer ca medio oktober, regner med jeg går for den

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1906 er iallefall en god reciever til prisen, regner med at 1907 iallefall ikke er noe dårligere Det er dessuten et godt valg mht. til senere oppgraderinger. Du vil nok ikke få maks ut av høytalerne dine, men det er jo igrunnen sjelden man gjør. Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •