Hvordan låter MA Oberon på Ikon serien?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan låter MA Oberon på Ikon serien?

Hei

Jeg kjøpte for litt siden ett Lyngdorf SDA2175 effekttrinn. Dette fungerte meget bra, spesielt med tanke på at den noe slitsomme diskanten jeg opplever fra min Denon AVR2106 ble borte. Dessverre fikk jeg problemer med kraftig susing fra høytalerne så jeg returnerte effekttrinnet.

Oberon virker i så måte meget interessant. Jeg fikk virkelig sansen for Lyngdorfs silkemyke diskant og at den holdt seg uforvrengt helt til siste slutt. Jeg er derfor meget interessert i å utforske digitale forsterkere videre.

Problemet er imidlertid at jeg ikke vet om noen som eier et par MA oberon effekttrinn som jeg kan teste, og jeg lurer derfor på om noen har testet disse på Ikon serien (Ikon 6 i dette tilfellet). Er spesielt interessert i om diskanten blir pågående og om det blir problemer med sss lyder.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klangbalansen på Oberon har vært en anelse mørkere hele veien på de høyttalerne jeg har hatt anledning til å sammenlikne dem på. Imidlertid er dette en anelse, og ikke en stor forskjell. Forskjellen er såpass liten at jeg vil kalle begge nøytrale.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Susing etter å ha koblet inn et effekttrinn på en Denon reciver er vel uansett ikke noe nytt, noen har vel hatt problemer med dette også med MA. Og da gjelder det sikkert en haug andre effekttrinn i kombo med de forskjellige Denon reciverene.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Susingen var der selv om alt annet var koblet bort. Tok til og med ut alt annet fra stikkontakten og sjekket at høytalerkablene satt skikkelig (tara labs omni 3)

Susingen var fraværende når den ble skrudd på, men ble verre og verre jo lenger Lyngdorfen var påskrudd, og ble aller værst etter at man guffet på litt. Det virket nesten som om det var varmerelatert. Men uansett så hadde ikke hi-fi klubben hatt noen problemer med denne før, så det kan jo være at den ikke likte høytalerne. Det synes jeg imidlertid er rart siden susingen ikke var konstant. Den varierte forøvrig ikke med input volum.
    Men den kunne plutselig finne på å suse noe helt vanvittig selv om den ikke hadde spilt en lyd på en dag også.

Jeg vet dermed at Denon'en ikke hadde noe med dette å gjøre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har spenning på utgangene. Når disse kobles sammen med Oberon, og disse igjen er jordet, fører det til en strømsløyfe som påvirker signalet. Ved å koblet Oberon via ujordet uttak (forgreningskontakt) løser man det problemet.

KabelTV er også en stor synder i slike sammenhenger. Her er det mye rart og det er langt mindre forutsigbart. Det holder å for eksempel ha antennekabelen i TV-en, lydkabel fra TV til forforsterker og forforsterker koblet til effekttrinn.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon Låter helt KONGE med PS AUDIO HCA-2.

Jeg har denne og den er absolut et varp til prisen og jeg garanterer du blir fornøyd med denne til Ikon serien. Jeg tasta non forsterkere før jeg falt pladask for denne. Sjekk link.

http://home.loopme.com/tonart/sites/...83i25193i28208

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •