Gjør jeg feil ved å kjøpe en av disse tre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjør jeg feil ved å kjøpe en av disse tre?

Hadde egentlig bestemt meg for Pioneer 916, men etter å ha hvert innom elkjøp ble jeg sterkt frarådet om å kjøpe denne forsterkeren. Selger mente at eneste grunn til at denne fikk gode kriterier var prisen. Funksjonsmessig mente han at dette var en meget dårlig forsterker.

Den skal ikke drive allverden. Er Dynavoice F6, samt magick serien som skal kobles til nå i starten.

Uansett, de det står mellom nå er følgende:

Denon 1906 demobrukt; 2998,- + frakt.

Pioneer 916k; 3300,- Inkludert frakt.

Yamaha RX-V559; 3500 Inkludert frakt.

Planen er å legge inn en bestilling i løpe av kvelden, men jeg aner rett og slett ikke hvilken av disse jeg skal satse på, eventuelt om der er en helt annen jeg bør kjøpe.

Budsjettet mitt stopper på 3500 når det kommer til forsterker, så å tipse om noen som er dyrere enn den summen hjelper meg ikke.

Har sett en del etter brukt også, men ikke kommet over noe bra der.

Håper på hjelp fra dere her inne

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hadde egentlig bestemt meg for Pioneer 916, men etter å ha hvert innom elkjøp ble jeg sterkt frarådet om å kjøpe denne forsterkeren. Selger mente at eneste grunn til at denne fikk gode kriterier var prisen. Funksjonsmessig mente han at dette var en meget dårlig forsterker.

Den skal ikke drive allverden. Er Dynavoice F6, samt magick serien som skal kobles til nå i starten.

Uansett, de det står mellom nå er følgende:

Denon 1906 demobrukt; 2998,- + frakt.

Pioneer 916k; 3300,- Inkludert frakt.

Yamaha RX-V559; 3500 Inkludert frat.

Planen er å legge inn en bestilling i løpe av kvelden, men jeg aner rett og slett ikke hvilken av disse jeg skal satse på, eventuelt om der er en helt annen jeg bør kjøpe.

Budsjettet mitt stopper på 3500 når det kommer til forsterker, så å tipse om noen som er dyrere enn den summen hjelper meg ikke.

Har sett en del etter brukt også, men ikke kommet over noe bra der.

Håper på hjelp fra dere her inne
    En selger fra Elkjøp som fraråder deg å kjøpe en Pioneer-receiver???
    Det må da kun være for å prøve å få deg til å kjøpe en dyrere, eller så har han ikke mye greie på hjemmekino.
    For prisen så får du svææært mye med 916. Tror ikke du blir misfornøyd med noen av de du nevner, er jo lettdrevne saker du skal drive med receiveren.
    Mitt tips er 916.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren ville jeg skulle gå for en yamaha, husker ikke helt hvilken modell, men koster 3995 etter at han hadde gitt meg kr 1000 i "avslag". Etter selgers erfaring var yamaha klart mye bedre enn pioneer på alle områder når det gjaldt musikk og film.

Er Pioneer jeg heller mest mot selv, men er veldig usikker. Hjelper så klart på å få den anbefalt her, så om det ikke kommer noen som sier noe helt annet her nå så blir det vel en 916 på meg om få dager

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er kun god på en ting, og det er pris. Trur ikkje du blir skuffa om du velger 916'en.

He hatt både vsx1014 og ax2av, begge har vore rå receivarar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du blir skuffa uansett hvilken av de tre du kjøper. Alle er jo meget bra recivere til prisen. Men om heller mest mot 916 så burde du gå for den. Tviler på at du kommer til og angre.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Etter selgers erfaring var yamaha klart mye bedre enn pioneer på alle områder når det gjaldt musikk og film.
    Hehehe, ja visst han hadde noen erfaringer i det hele tatt da! Det er ofte det som er tilfellet på slike forretninger. Selgerne later som de har greie på det de snakker om, men prøv å still litt inviklede spørsmål, da får du ofte svar som: "Ehm, tja, vel, det tror jeg at jeg må sjekke ut litt nærmere"
    916 er en bra receiver både til musikk og film.
    Men det er selvfølgelig ditt valg. Alle 3 vil nok funke greit:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at om elkjøp skulle skaffe meg en pioneer 916 så hadde den kostet 4695, så mer enn 1000 kr dyrere enn hva jeg får den til nå ferdig levert.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

jeg ville satset på Pioneer jeg, har til nå hatt 4 stk pioneer i rekkefølge å har alltid vært fornøyd. Yamaha & Denon er også gode merker men disse har jeg ikke noe personlig erfaring til og uttale meg om.

-Men som tidligere nevnt i tråden, Elkjøp selgere har "som regel" 0 peiling på hva dem legger ut om, det eneste som interiserer dem er og selge.

Lykke til med handelen

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok noe med at selgeren på elkjøp skal ha opp fortjenesteprosenten sin å gjøre det der. De har mye bedre avanse på yamaha enn på pioneer, så da er det lett å pushe det

Er en stund siden jeg sluttet i lefdal (som har samme eiere og innpriser som elkjøp) men holdningene er nok det samme...

Når det er sagt, så er også yamaha veldig gode forsterkere. Har hatt det selv i 5-6 år sammen med jmlab-høyttalere og vært veldig fornøyd. Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp, så ta den med deg hjem, lytt og lever den tilbake og kjøp den andre om du ikke blir fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at elkjøp tar mer enn 1000 kr mer enn hva den lokale data forhandleren gjør, så det er uansett uaktuelt for meg å kjøpe på elkjøp.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Well... Du kan jo "låne" en fra Elkjøp og levere den tilbake selv om du er fornøyd, og så bestille den der det er billigst da...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte nettopp opp et lite anlegg hos en bekjent. Han hadde et høyttaleroppsett bestående av Proson Reality 63/52/51, og tilhørende sub. På forsterkersiden stod det mellom Pioneer 916 og Yamaha 559. Vi tok inn begge til test og brukte et par timer på dette. På musikk var det ikke mye forskjell å høre. Yamaha var noe dypere i lyden enn Pioneer, uten at dette var hverken positivt eller negativt for noen av dem. Forskjellene ble klarere på film, og da spesielt på DTS spor. Her var Pioneer helt klart mer nyansert, og kanalseparasjonen var tydelig bedre enn på Yamaha. Autokalibreringen ga også bedre sluttresultat på Pioneer.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hør på elkjøp selgere nei. Han var helt klart ute etter å selge deg noe så han får bedre fortjeneste. Har vært ute for det samme selv, f.eks en tv jeg skulle kjøpe (expert). Jeg ville ha en spesiell TV som gjorde det bra i tester, men selger insisterte på at jeg skulle ha en dyrere Thomson istedet. Jeg bare gikk ut av butikken og kjøpte en annen plass. Et annet eks. (elkjøp) jeg ville ha en hdd opptaker som var annonsert men den hadde de ikke, men jeg skulle få en annen istedet som såklart var dyrere. Selger ga seg ikke, jeg "MÅTTE" kjøpe den han anb. ikke den jeg ville ha. Jeg kjøpte ingen hdd opptaker der nei. Elkjøp er bra på retur, du returnerer uten å få spm. Har lave priser stort sett, men de bruker mye lokkepriser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •