Cayin 252B Integrert Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cayin 252B Integrert Forsterker

Lurer litt på denne forsterkeren:

http://www.hifi4all.dk/content/templ...id=38&zoneid=3

Ser at den får bra omtale på overnevnte link. Lurer litt på om den er bra på avspilling av musikk..? Vil den være bedre enn min Denon AVR-3803?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den selv, men den fikk meget god omtale (karakter 10) i siste Lyd og Bilde. Vil nok tro at den er endel bedre en receiveren din, ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med JD, den er nok bedre enn en receiveren din.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp igjen et gammelt emne her, er det noen som har hørt Cayin 252B?
    Hvordan er den i forhold til prisen?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat oppgraderte akkurat fra Electrocompaniet ECI-1 til 252B og ble svært godt fornøyd. En annen bekjent har etter hvert testet svært mange forsterkere, og han sier at han ikke har funnet noe bedre til prisen.

Frode

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity skrev at den kanskje manglet litt raffinement og eleganse (av alle ting) i mellomtone registeret.

Noen som har erfart dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at når Fidelity sier det, er det i forhold til dyrere ting. Det sier segg jo selv at en forsterker til 8k mangler noe. Spørsmålet er når noe ikkke blir for mye lengre...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Jeg tror at når Fidelity sier det, er det i forhold til dyrere ting. Det sier segg jo selv at en forsterker til 8k mangler noe. Spørsmålet er når noe ikkke blir for mye lengre...
    Tipper at Fidelity sier dette med mellomtonen, fordi det finnes forsterkere i klassen 8000 kroner som er bedre på mellomtonen.

Cayin 252B er en kraftig forsterker, og det er kanskje her de har valgt å legge endel ressurser. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.
    Men den skal være bedre enn forgjengeren, nettopp på mellomtoneregisteret.

-C. Alshus som hadde 251B tidligere, men solgte denne siden han ville ha litt mer nerve og glattere mellomtone...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tipper at Fidelity sier dette med mellomtonen, fordi det finnes forsterkere i klassen 8000 kroner som er bedre på mellomtonen.

Cayin 252B er en kraftig forsterker, og det er kanskje her de har valgt å legge endel ressurser. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.
    Men den skal være bedre enn forgjengeren, nettopp på mellomtoneregisteret.

-C. Alshus som hadde 251B tidligere, men solgte denne siden han ville ha litt mer nerve og glattere mellomtone...
    Ja, det finnes andre forsterkere som er bedre i mellomtonen men som sagt før: Man kan ikke alltid få i pose og sekk....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i forhold til 251B er vincent sv-233 et bedre kjøp. også langt større kraftreserver (dobbel så stor trafo). har ikke hørt den nye 252 men... :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarfoen er større i Cayin 252B enn forgjengern.

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 252B hjem i stua på lørdag. Jeg kan si med en gang at V SV-233 bare kan ta hatten sin å gå i i denne duellen. Hadde Vincenten hjemme for ett par uker siden. Den har mer transistorlyd, kjøligere klang, dårligere oppløsning, mindre fokus og ikke minst kommer den til kort i bassen hvor 252b er intet mindre en oppsiktsvekkende god. Kraften, hastigheten og dynamikken er helt vanvittig for en forsterker til drøye 8'. Den er generelt svært kjapp og gir mitt anlegg en driv som jeg ikke har vært i nærheten av med andre og langt dyrere forsterkere jeg har testet. Den er ikke innspilt, og noen tester har nevnt en viss kjølighet i starten. Jeg har ikke merket så mye til dette. Broren min sverger til rørutstyr, og er svært kritisk til "transistorlyd". Han var imidlertid svært imponert over 252b og synes den låt meget musikalsk.

Dette er et knallkjøp

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    i forhold til 251B er vincent sv-233 et bedre kjøp. også langt større kraftreserver (dobbel så stor trafo). har ikke hørt den nye 252 men... :wink:
    Det hadde jo vært greit om du argumenterte for uttalelsen din...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Claus
    Jeg fikk 252B hjem i stua på lørdag. Jeg kan si med en gang at V SV-233 bare kan ta hatten sin å gå i i denne duellen. Hadde Vincenten hjemme for ett par uker siden. Den har mer transistorlyd, kjøligere klang, dårligere oppløsning, mindre fokus og ikke minst kommer den til kort i bassen hvor 252b er intet mindre en oppsiktsvekkende god. Kraften, hastigheten og dynamikken er helt vanvittig for en forsterker til drøye 8'. Den er generelt svært kjapp og gir mitt anlegg en driv som jeg ikke har vært i nærheten av med andre og langt dyrere forsterkere jeg har testet. Den er ikke innspilt, og noen tester har nevnt en viss kjølighet i starten. Jeg har ikke merket så mye til dette. Broren min sverger til rørutstyr, og er svært kritisk til "transistorlyd". Han var imidlertid svært imponert over 252b og synes den låt meget musikalsk.

Dette er et knallkjøp
    Litt OF

Men hvilken cd spiller bruker du til Cayin?

Og jeg har lest at den spiller mye bedre etter "et par timer" med innspilling.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin

Dette er et knallkjøp

Litt OF

Men hvilken cd spiller bruker du til Cayin?

Og jeg har lest at den spiller mye bedre etter "et par timer" med innspilling.

Jeg benytter Vincent CD S-6, og Philips 963SA til SACD.

Det skjer veldig mye de første timene. M. Ringvold på NAT antydet ca 100 timer før fullt potensiale er oppnådd. Har vel spilt ca 10 timer siden jeg fikk den. Synes den låter glimrende nå så dette må bli bra

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest fidelity i det siste? De anbefalte Cayin med Vincent S-6 :wink:

Men det høres bra ut dette, har du lagt merke til noe "dårligt" i mellomtone området?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Lest fidelity i det siste? De anbefalte Cayin med Vincent S-6 :wink:

Men det høres bra ut dette, har du lagt merke til noe "dårligt" i mellomtone området?

Hadde bestemt meg lenge før den artikkelen, men det gjorde ikke akkurat avgjørelsen vanskeligere

Har ikke lagt merke til noe negativt i mellomtonen, synes den er svært åpen, dynamisk og klangrik- stemmer låter veldig naturlig og stort. Har imidlertid ikke hatt tid til en skikkelig kritisk lytteseanse enda, det er jo også litt tidlig da den bare har gått ca 10 timer.

Forsterkeren virker veldig "ivrig", det er mer driv og snert i lydbildet enn hva jeg er vant til. Bassen er ett kapittel for seg selv, lynkjapp, kontant og dyp- har tatt meg selv i å titte bort på sub'en for å se om den er slått av

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånt det skal være :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet du den opp mot Zapulse med det samme du var eller?

Er bare nysjerrig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si med en gang at V SV-233 bare kan ta hatten sin å gå i i denne duellen.
    den tar jeg med en liten klype salt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •