Forsterker til Cerwin Vega Cls12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Cerwin Vega Cls12

Jeg har ikke hatt mulighet til å teste noe ennå, men lurer på om noen har god erfaring med en integrert forsterker mellom 5-6500 på disse høytalerne? Tenker jeg skal teste Harman Kardon 970, NAD C372, og THULE Spirit IA100. Noen som har noe kjennskap til hvordan de vil drive disse Cerwin Vega høytalerne? Evt. andre i dette prisleiet..

(PS jeg er ikke interessert i å høre dissing av Cerwin Vega. Jeg er
    fullt klar over at de har et typisk fjortispreg, men de passer min musikksmak ypperlig. og hvis jeg mot formodning skulle sette meg ned for å nyte noe felegnukking tar BOSE seg av det)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste av forsterkerene her jeg har kjennskap til er NAD'en, men egentlig blir det broren c270. Den er så å si lik men selvfølgelig ikke intregrert. Den har uansett power til å fint dra et par 12". Brukte den selv på et par Infinity SM-155 og det fungerte veldig fint. Hvordan den er opp mot de andre du har satt opp vet jeg ikke dog.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 er knall på cls12!! Flott å se at det er noen som virkelig vil ha noe med nok power på sine CV'er. Alt for mange som bruker denne ampen på CV's største tårn, og det krasjer. Den er kurrant til cls15 liksom, men da begynner den og slite (men kan jo suplementeres med NAD 272, og da stiller den bra på cls15 ).

Gå for NAD'en du, og CV er konge!! (til sitt bruk vel og merke, som alt anna).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for raske svar. glemte å tilføye at jeg synes NAD ser helt forjævlig ut(sånn kosmetisk sett ) med tanke på krefter antar jeg at den vil drive de med stor overbevisning. mitt spørsmål burde nok heller vært: vil Harman Kardon 970 drive dem godt nok til at det vil være fornuftig å velge den fremfor NAD'en(pga design), eller er den for svak?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK'en klarer nok å drive de ganske bra men NAD'en er bedre. Enkelt å greit