Hjelp!! Forsinkelseproblem i hjemmekinoen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!! Forsinkelseproblem i hjemmekinoen

Når jeg bruker 5.1 linjeutgangene på dvd-spilleren og inn i 5.1 inngangene på recieveren, skal jeg da bruke forsinkelse i dvd spilleren eller forsterkeren??

Og hva skal den komponenten som ikke forsinker stå på, 0 meter eller??

Håper noen har peiling!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har kun erfaring med Denon(Eldre modell) og Onkyo.Disse receiverene gjør ingenting med 5.1 signalet, det går rett til effektforsterkerene via volumkontrollen.
    Innstillingene må derfor gjøres i DVD spilleren dersom du skal bruke 5.1 ut.Avstandene er fra der du sitter og til de forskjellige høyttalerne,i allefall
    på de DVD spillene jeg har vært bort i.(og receiverene)
    Håper dette har vært til hjelp.

AE

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt vanlig at pre-in er direkte uten prosessing av lyden. Du må da bruke prosessoren i DVD-spilleren til justering.

Pre-in er tenkt til tilkobling av ekstern prosessor.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik som de andre beskriver ovenfor på min receiver også. På 5.1 inngangen har jeg kun mulighet til å stille volum (master og hver enkelt kanal). Alle andre innstillinger (f.eks forsinkelse) har jeg gjort i DVD (/sacd) spilleren.

BB

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det i det hele tatt noen fordel å benytte "5.1 linjeutgangene på dvd-spilleren og inn i 5.1 inngangene på recieveren" kontra den enklere metoden?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er situasjonen slik at jeg kun har dolby digital prosessering i forsterker/prosessor (ikke helt nytt utstyr med andre ord). Hvis jeg skal høre på sacd eller dts lyd så må jeg i mitt oppsett bruke 5.1 inngangen.

Generelt vil jeg vel si at når en har muligheten til å velge mellom dts/dolby digital dekodere i dvd spiller og dekodere i receiver/forsterker så er vel den i receiveren å foretrekke.
    Det kan være omvendt for noen da - hvis receiveren er gammel, og dvd spiller er nyere med bedre kvalitet på dd/dts dekoderen.

BB

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er delay-justering vanlig på DVDspillere ? Jeg har ikke det på min, trur jeg da... nei, jeg er ganske sikker på at jeg ikke har det. Det er kanskje på dyrere modeller og nyere DVDspillere som har delay-justering.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min er det delay justering (ikke i ms, men i form av høyttaler avstand i m fra lytteposisjon). Jeg har en sony dvd spiller (DVP-NS905V).
    Vil tro at de fleste spillere med innebygd dd/dts dekoding har mulighet for delay og nivå innstillinger (men ikke fullt så fleksibelt/mye muligheter som en receiver pleier å ha).

BB

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har delay muligheter på min Philips DVD963SA, men velger selv å bruke Yamaha-receiveren som "prosessor". Har da tilgang til å benytte flere funksjoner dersom jeg altså ikke bruker "5.1 linjeutgangene på dvd-spilleren og inn i 5.1 inngangene på recieveren".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at det er bare nivå som blir justert i forsterker ved ext.inn, så delay måtte justeres i dvdspiller.

Men jeg bruker ext. inn for at min forsterker er Denon avr3801 og den er en to tre år gammel. Kjøpt meg for ikke lenge siden Denon dvd2900 og da går jeg ut io fra at det sitter bedre konvertere i den enn forst. Har lyttet litt att og fram og funnet ut at det blir bedre med dvd spilleren som prosessor.

Men i nye forsterkere med like bra prosessor og konvertere, så er det nok å foretrekke å bruke digital overføring.

PS. Takk for vettuge svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •