D`oh Cresten tok kveld!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

D`oh Cresten tok kveld!

jepp idag skjedde det som ikke skulle skje! min Crest audio sa PANG!!! og det kom litt røyk ut av den. Jeg koblet fra alt og ventet litt før jeg måtte teste den igjen og nå så kommer det ikke noe annet en brrrrrrrrrrrrr smmmmmm ut av den.
    Så til spørsmålet : er dette noe sende på verksted? eller er det bare å kaste og kjøpe nytt?? tror det er mye som er galt inni der og jeg må i utgangspunktet ha en til... Er det noe tenke på da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge kanaler, eller bare en? Har du sjekket om det er likespenning på utgangene? Spilte du høyt da det skjedde?
    Kan jo levere den på elektronikklinja i byen om du ikke tror det er håp, kan jo være at den kan fikses likevel.
    Er vel mulighet for at det bare er utgangene som har tatt kvelden, og det er det relativt enkelt å fikse.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG HAR FIKSET DET!!! ikke spørr hvordan men jeg ordnet det!!! WEEEEEEEE.. jeg har køddet litt med noen switcher og styra! nå står ting osm de skal! og da virker det, men det er ikke så bra lyd lengre da ;(

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du fikk det til da. :-)

Ikke så bra at det ikke er like bra lyd lenger :-(

Har du åpnet og sett om det er noe svidd?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent om forsterkeren holder koken ut i de sene nattestimer.... 100 i mot!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    og det kom litt røyk ut av den.
    Høres ikke bra ut, kan jo være årsaken til at det ikke låter like bra lenger...?
    Men siden den spiller igjen nå så er det neppe så veldig dyrt å få rettet på ;-)

A

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå gåt alt til helvette!! den røyk igjen!!! gir
    opp jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luktet det litt surt når det smalt? Sannsynligvis er det en kondensator i strømforsyningen som sprakk. Disse har en tendens til å kortslutte når di ryker, derfor brummelyden fra forsterkeren..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme spørsmål som tidligere, begge kanaler, etc. etc.
    Har du kikket inni og sjekket kondensatorene? Kan være et godt tips det.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det bare er en kondis som har sprukket så er jo dette forholdsvis enkelt å bytte. Har du litt loddekunskaper så klarer du det selv til og med.

Hvilken modell er det du har? Kjenner ikke crest så godt men hvis det er en av de dyrere modellene så kan det godt være at en tur på verksted lønner seg kontra kjøpe en ny.

A

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en crest audioe CA4 kostet meg 2000 for et år siden!!
    Og om det er begge utgangene er egentlig ikke noe poeng for meg! om jeg skal utnytte subtårna så må den brokobles, og der virker det ikke noe særlig!!

Det som skjer nå er at ved lav belastning så virker det ( men lyden er jo da lav ) og når jeg skal dra på og få bevegelse i tårna så kutter den...( den går i protect! ) jeg har åpnet den og sett og alt ser bra ut! dvs: ingenting som ser brent ut og det lukter litt svidd elektronikk!

På jobben har vi en "elektronikk guru" han skal få se på den og om han sier hmmm... eller obs eller noe lignende så havner den i nærmeste søppeldunk med tanke på at den allerede er for liten til meg.. 2*800 W i 4 ohm vil jeg ha!! kravet er at den er billig!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ikke elektronikkguruen på jobben finner det ut, kan du ta den med neste gang du skal til byen. Kanskje jeg greier å spa opp noen elever med god tid for å se på den. :-)

Ikke sikkert at det koster mange kronene eller det, har en del gamle deler osv liggende på huset.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørest bra ut!! men du kan ikke få de til å bygge en ny da :razz: hehe.. tenker nok at han skal ordne det!! skal se på den til helgen tror jeg... men skal ha det i bakhodet!!!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har den blitt fixet!! tok den med idag jeg og han hadde litt tid til å se på den eventuelt tok seg tid

han fant kjapt ut at det var ...................... på utgangen som var defekt ( brokoblet ) og byttet den og vips... så var det i orden!! nå virker den greit igjen! Jeg har jo også et "problem" med at min HK sender ut et svakere signal en hva cresten tar imot!! 0,3 v mot 0,7 .. Dette har jeg slitt med ( er sikkert ikke den eneste) uansett. Han foreslo at jheg skulle sette en mikrofon forsterker mellom og mente at det ville bli knall. vil det??? han skal komme med den ikveld om han finner den og da blir det testings....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •