Eltax AVR-800 Problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eltax AVR-800 Problemer

jeg har et problem med at min receiver slår seg av når jeg spiller litt høyre enn normal lyd styrke.. alså det skal ikke mye til... alt over 45 db så kutter den ut.. før den kutter så står det en melding på displaye som sier "protected" noen som kan gi meg noen forslag til hva som er galt? problemet starta eter jeg kjøpte nye høytalere. Link til høytalere: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322845

Takk på forhånd

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Først og fremst vil jeg spørre om hvordan du har koblet høyttalerene opp, Har du sjekket tilkoblingen bakpå forsterkeren og bakpå høyttaleren om de er i kontakt med hverandre? bare en liten kobbertråd er nok til at forsterkeren går i protect.

neste spørsmålet; Det står ingen plass på komplett.no om motstanden (ohm) i høyttalerene, det kan hende at denne er for lav for forsterkeren din, og da vil den naturlig nok gå i protect.
    Motstanden bør helst ikke være under 4 ohm, 8 ohm er vel det mest normale.

Om dette ikke funker, ta ut alt, så prøver du en og en komponent til du finner komponeten som skaper problemet.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle nok tro at det er noe som ligger sammen ja! jeg hadde akkurat det samme problemet med min Harman kardon den slo seg av når jeg dro på, og da var det to ledere som var kortsluttet..

Dette med ohm har jeg vel ikke noen tro på. Hvis du har koblet opp alt slik som man skal gjøre og har normale høytalere så er det ikke noe tema

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svarene. jeg skal se hva jeg fårgjort nå.. menne tror dere det kan ha noe og si med at høytalere kablene er for tykke for forsterkern? evt. om jeg må klippe av noen tråder eller kjøpe nye.. dem er nok forstore for forsterkern tror jeg!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på kablene har ingenting å si, så lenge de ikke er borti hverandre (den avisolerte delen selvsagt).

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Størrelsen på kablene har ingenting å si, så lenge de ikke er borti hverandre (den avisolerte delen selvsagt).
    Kan vel være det som er problemet? at det er for mye av kablene som ikke er innin terminalen og stikker ut og rører ved hverandre?? Men størrelse har ikke noe å si nei

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Kan vel være det som er problemet? at det er for mye av kablene som ikke er innin terminalen og stikker ut og rører ved hverandre?? Men størrelse har ikke noe å si nei

alså. det er 2 utak bak i høytalerne.. så man må alså ha 4 kabler.. jeg kobler disse bak i forstkern det det står Front så klart.. men med bare 1 av ver høytalere funker det perfekt.. men blir ikke noe "god" lyd.. Ingen av kablene uten plastik tutcher verandre...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mirakeke
    alså. det er 2 utak bak i høytalerne.. så man må alså ha 4 kabler.. jeg kobler disse bak i forstkern det det står Front så klart.. men med bare 1 av ver høytalere funker det perfekt.. men blir ikke noe "god" lyd.. Ingen av kablene uten plastik tutcher verandre...
    Du har altså biwire høyttalere, (dvs at du har fire plugger der du kan plugge høyttalerkablene). Om jeg misforstår rett, så kobler du en kablel fra forsterkeren og på de to øverste pluggene på høyttalerene, og da fungerer det men ikke med bra lyd? Dette er fordi de nederste pluggene på høyttalerene dine er til basselementene, og siden du bare plugger i de øverste, så dår du bare mellomtone og diskant.

Uansett, du kobler altså til de nederste paret med plugger på høyttalerene dine med ett til par med høyttalerkabler? Som du fører ut fra forsterkeren?

Hvilket av alternativene i vedleggene bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Du har altså biwire høyttalere, (dvs at du har fire plugger der du kan plugge høyttalerkablene). Om jeg misforstår rett, så kobler du en kablel fra forsterkeren og på de to øverste pluggene på høyttalerene, og da fungerer det men ikke med bra lyd? Dette er fordi de nederste pluggene på høyttalerene dine er til basselementene, og siden du bare plugger i de øverste, så dår du bare mellomtone og diskant.

Uansett, du kobler altså til de nederste paret med plugger på høyttalerene dine med ett til par med høyttalerkabler? Som du fører ut fra forsterkeren?

Hvilket av alternativene i vedleggene bruker du?
    Tror jeg er på spore nå. Klippet til ledninger på nytt og fjernet en metal plate.. jeg bruker nok nr1 av dem.. jeg spiller med 1 høytaler nå og kan dra opp til 70db tørr ikke mere siden, høytalerne er nye.. skal prøve og plugge nr2 nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemmet er fiksa... klippt til ny kabler og fjerna noe metal greier.. funker supert <3 Tusen takk for hjelpen.. dette blir evig bra!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt offtopic kanskje, men åssen spiller dem genexxa høyttalerene ?
    (er ikke det samme produsent som proson ? )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    litt offtopic kanskje, men åssen spiller dem genexxa høyttalerene ?
    (er ikke det samme produsent som proson ? )

jeg har ikke så mye erfaring med høytalere menne... jeg synes dem spiller supert men dem er litt store;p for og si det sann.. fikk ikke plass i bilen med 2 høytalere liksom (dem var inpakke da), men dem er gode og dra på med..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •