Midgard..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40

Tråd: Midgard..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard..

Ser at det har dukket opp endel Midgard-forsterkere på bruktmarkedet nå.. Men ifølge "alle" er jo dette bortimot det ypperste man kan ha i stereoen sin..? Er hypen (endelig) over?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingsyndromet som tar styring kanskje...?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe av det ypperste på dynamiske høytalere, ingen tvil om det. Men alt handler om matching, noen har meninger, noen ønsker å prøve noe nytt - sånn er det bare. Hadde alle vært like, hadde det vært ufattelig kjedelig. Med tanke på hvor mange midgard blokker som har blitt solgt til nå, er ikke antallet på bruktmarkedet noe å skrike for. Liker man digitalt, er det bare å handle:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oberon-Bruktmarked

Om oberon er på markedet, så gjør jo ikke det den til noe dårligere. Her er det pris og bruker område som spiller inn. Det er som alle andre sier og gjør. Det er stadig utprøving av nye ting. Alle er på jakt etter perfekt lyd. Så da er det vel flere som burde bytte ut høytalerene og ikke Oberon blokkene. Det er ikke mye de ikke klarer...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Det har vært Oberon på bruktmarkedet siden 2 uker etter at de ble lansert. Det er til nå solgt over 250 stk i Norge, og med folks byttedilla er det bare naturlig at en liten andel av disse havner på bruktmarkedet.

2: Det har vært helt dødt i sommer. Både hos oss og hos alle andre som handler med hifi. Nå går det ca 3 forsterkere om dagen i snitt. Det betyr at folk har begynnt å handle hifi igjen, og det betyr at folk også er i gang med å selge hifi. Det selges dermed omtrent like mye nå som da de ble lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å tro at noe ikke er bra, bare fordi det blir solgt noen på bruktmarkedet. Ser du på finn.no vil du finne både Ferrari og Lamborghini til salgs. Det betyr ikke at de er dårlige, gjør det vel?
    Alle synes det er gøy å bytte litt en gang i blandt. Hadde vært kjedelig å ha samme anlegg for evig tid, sant?

IMM

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg solgte mine rett og slett fordi jeg viste at jeg ikke kom til å bruke mine på lang tid, siden jeg også solgte høyttalerne mine.. Men når jeg skal kjøpe meg nye eller brukte forsterkerer igjen er jeg helt sikker på hva jeg skal ha, uansett hvordan høyttalere jeg skal ha!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mine fordi jeg syntes utseende var litt kjedelig, ingen blå lys! Dessuten er det mye enklere å ha alt i en boks istedenfor å ha en haug med strømledninger slengende. Ingenting å utsette på lyden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært å luktet på noen monoblokker i det siste, men jeg har enda en småfull liste komponenter som må være i hus før den tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -merkelig få som skriver om lytteinntrykkene/tester mot andre:???:

memoII
    Guest
    Jeg solgte mine fordi de låt dritkjedelig og 'sjel'-løst, om du skjønner. ;-) Gedigent feilkjøp for min del. Ble byttet ut i rør. Effekt er IKKE alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nå hatt noen 2.1 på hjemlån fra musikk-magazinet(tussen takk for kjempe god support der!), og synes de var helt råe, kanskje litt for lite krefter, så vurderer derfor 4.1 eller 6.1, og venter på å få se om det er noen i bergen som vil selge sine. Brukte 2.1 på mine dynaudio a72 se, og trodde at såpass mye styrke ville holde til de, men nei. Hadde 2*400w fra vincent på testing, som ligger i samme prisklasse(10k, vincent sv233), og den var MYE kraftigere, mye mer strøm som ble tilført, men midgard var overlegen på oppløsningen og og klarheten. Stemmene var mye mer fremtredne og "tilstedeværne" på MA.
    Brukte da min CD-spiller Shanling CD-T100 som pre og avspiller. Synes det var helt topp og prøver å få tak i i noe brukt. Anbefales til de som ønsker seg nytt utstyr
    Eneste jeg sliter med, er å finne ut hvilket pre jeg skal bruke til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av memoII
    Jeg solgte mine fordi de låt dritkjedelig og 'sjel'-løst, om du skjønner. ;-) Gedigent feilkjøp for min del. Ble byttet ut i rør. Effekt er IKKE alt!
    Var derfor jeg solgte mine også. Mulig det var match med ht som ikke var bra, men har no prøvd dem da..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde det var om og gjøre at forsterkerne skulle farge lyden minst mulig jeg!

"kjedelig" sier dere... men det er jo slik cd'en dere har satt i skal låte...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg trodde det var om og gjøre at forsterkerne skulle farge lyden minst mulig jeg!

"kjedelig" sier dere... men det er jo slik cd'en dere har satt i skal låte...
    Det handler jo også om smak...
    Jeg er ute etter lyd som engasjerer.. ikke etter "perfekt" lyd
    Men som jeg sa, det er mulig dette ikke var noen match med mine bw 802.
    Mens jeg nå leter etter ny amp, bruker jeg en 2x 130w rotel amp. Den gir mye mere "liv" i musikken en hva oberon gjorde.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leter også etter den riktige ampen til mine 946. Har testet Arcam og Thule, men disse ble for skarpe i toppen. Hadde en Chapter Audio Two hjemme denne helgen, og det låt som silke. Dessverre ble den litt stømsvak. Prisen var litt i høyeste laget også.
    Virker som jeg endelig har klart å klore til meg et par brukte Oberon 6.1. Går dette i orden blir det spennende å teste dem. Tenkte de skulle få prøve seg opp mot Parasound 2250, og Meridian 557. Taper Oberon her ser det ikke ut til å være noe problem å selge dem videre.
    Dette med utprøving er ganske frustrerende men gøy. Synd det ikke er så lett å få inn 5-10 effekttrinn en helg og kjøre alle mot hverandre.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir Thule for skarp i toppen? Jøss. Tipper du har en matchingsjobb da, ja...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av memoII
    Men forsterkerne lager da ikke noe lyd alene?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Blir Thule for skarp i toppen? Jøss. Tipper du har en matchingsjobb da, ja...
    Matcen med Chapter Audio låt mye bedre. Mistenker at det kan ha vert noe galt med den Thulen jeg hadde. Tenkte å få den sjekket hos Dalen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Ser at det har dukket opp endel Midgard-forsterkere på bruktmarkedet nå.. Men ifølge "alle" er jo dette bortimot det ypperste man kan ha i stereoen sin..? Er hypen (endelig) over?
    Hypen?? Tja, det hagler da f.eks brukte Rotel-forsterkere både her på torget og andre lignende steder. Betyr det at Rotel er dårlig? Selvfølgelig ikke, og det samme gjelder Midgard. Her er det selvfølgelig mange ting som spiller inn.
    Matching med høyttalere og utstyr ellers. Endel leser nok gode omtaler og ønsker og prøve produktet til sitt utstyr, men finner ut at det er mismatch.

Midgard-blokkene er svæært så gode, men det betyr ikke at de passer til alle høyttalere. Nevn 1 forsterker som passer til alle høyttalere! Det finner du ikke. Noen selger for å oppgradere til ett kraftigere trinn, andre for å prøve noe nytt, som jo er en morsom og interessant del av denne hobbyen.

Jeg er kjempefornøyd med Midgard til mine høyttalere, men nysgjerrigheten gjør at jeg vil prøve noe nytt. Blir jeg misfornøyd, så bytter jeg tilbake.

Kan overhodet ikke se at det er noe galt at folk bytter litt, det skaper bare større kunnskap, som alle kan nyte godt av!

Midgard er bra:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •