Problemer med HDMI-switching på Pioneer VSX-1016

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDMI-switching på Pioneer VSX-1016

...noen som kan hjelpe? Jeg har koblet til en XBOX 360 via komponent, og kjører HDMI ut via en 15 meters Supra-kabel. Komponent fungerer fint, men HDMI får jeg ingen signaler fra...

Receiveren skal jo støtte konvertering av analoge signaler til HDMI, men kanskje det ikke stemmer? I så fall er det jo et enormt minus da, gjør jo hele switchingen nærmest ubrukelig, for mange benytter jo gjerne en analog kilde eller to i oppsettet sitt...

Noen med erfaring her? Jeg tror jeg har stilt inn alt korrekt, har egentlig ikke funnet noen mulighet for å justere HDMI eller komponent-utgangen, komponent bare funker, så det bør jo HDMI også gjøre.

Kan jo hende jeg har for langt strekk, men har også testet med en 7 meters RealCable, så det er egentlig litt rart...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd s-video eller kompositt for å sjekke om konverteringen skjer da?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, så langt kun testet komponent på 720p... Er mulig den ikke takler den høye båndbredden, så får vel som du sier teste kompositten for å sjekke om det virker i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg lurte, eller lurer egentlig på det samme og fant til slutt ut at dette "ikke" går på 1016. Er ikke 100% sikker men ser ut slik for meg. Diskusjonen er finnes på http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/39838-pioneer-vsx-2016-eller-vsx-1016-a.html

Si ifra hvis du finner mer ut vedr. dette da jeg er veldig interessert.

Uansett, du har slått på Video Converter? I manualen står det følgende fotnote: "You must connect your monitor/TV to the receiver’s HDMI/component video outputs when connecting these video sources. If the video signal does not appear on your TV or plasma display, try adjusting the resolution settings on your component or display. Note that some components (such as video game units) have resolutions that may not be converted. In this case, use an (analog) S-video or composite connection."

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1016 har kun HDMI-svitsj, ingen konvertering til HDMI.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker... Jeg hadde nemlig bestilt 2016, men fikk ved en feil 1016. Da går den i retur, for å si det slik!

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dette er en problemstilling jeg også sjekker mye rundt for tida, vedrørende mulig investering i ny receiver. Jeg ønsker en receiver som kan konverte de typiske analoge tilkoblingene opp til HDMI.

Jeg har mest seriøst vurdert Pioneer og Denon sine receivere. Jeg forstår at jeg nå må opp i Pioneers 2016. Spørsmålet mitt er om noen vet hvor langt opp i Denons modellprogram jeg må for å få samme funksjon der, og gjerne inkludert automatisk romkorreksjon. Finner ikke helt ut av dette med hifikatalogen foran meg,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •