Denon slår seg av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon slår seg av

Hei!
    Jeg satt og såg en nett liten film på tv i går, men plutselig vart det et smell fra høytalerene og forsterkeren slo seg av. Den står og blinker i stand by modus.. Når jeg slår den på igjen slår den seg av etter ca 10-15 sekund..
    Jeg har skrudd av høytaler ledningene og sett om de tar ihop så de kortslutter men ser ingen ting.. Sikringene er fine også.. Lurer på om noen har noe tips, eller om jeg må levere den inn til hifiklubben, men det kan vel fort bli dyrt og er litt usikker på om det er verdt de siden den er såpass gammel, det er en Denon avr-1801, ca 6 år gammel......
    takker for svar
    ops:

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smell i en forsterker/fra høytalere er ikke bra. Jeg tror forsterkeren din har levd sine siste dager. En årsak kan være alder...

men fullt mulig jeg tar feil. ta den med til Hi-Fi Klubben og hør med dem... men hvis dem skal ha penger for å evt. sende den til Denon for sjekk så ikke gidd. Da hadde jeg heller brukt penga på å spare til en ny en...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg frykter den har sett sine bedre dager.. Står i bruksanvisningen det kan vere høytaler utgangene som har kortsluttet når den står og blinker, men smellet som kom, det hørtes ikke bra ut for å si det sånn...

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble ut absolutt alt. Koble så kun til strømmen og se om den blinker da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har koblet av alt, og skrudd den opp for å prøve å se etter noe mistenksomt (litt optimist ja..)... Men er samme elendiheten enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at utgangstransistorene er sprengt, skjedde på min denon, og da var responsen den samma som du beskriver.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kikinova
    Ja jeg frykter den har sett sine bedre dager.. Står i bruksanvisningen det kan vere høytaler utgangene som har kortsluttet når den står og blinker, men smellet som kom, det hørtes ikke bra ut for å si det sånn...
    det problemet der hadde jeg med min denon 2105 også. det er høytaler utgangene som har kortsluttet da isåfall. hifiklubben sier at det problemet har eksistert på mange av denons forsterkere. ta den med til hifi klubben og få de høytaler utgangene skiftet hvis du vil fortsatt ha den, men jeg tror faktisk du kan like godt kjøpe en ny da reperasjonen koster ca 1900. men hvis du skal gjøre det,s å be dem skifte ut alle høytaler utgangene og ikke bare de som er ødelagt. hvis ikke kan det skje igjen med de andre utgangene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •