HJELP! Fronter borte på analog/komponent (problem løst!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! Fronter borte på analog/komponent (problem løst!)

Det begynnte i forrige uke. Plutselig fikk jeg ikke lyd i annet enn subbene når jeg spillte musikk fra PC'en. Den er koblet til analogt med phonokabler. Jeg satt da i en CD i min DVD, som er koblet til optisk, og da fungerte alt som det skulle (EDIT: NOT, men jeg lot meg lure av at det var lyd i center) . Jeg gjetta da på at det var lydkortet som var kaputt og bestillte et nytt.

I dag skulle jeg prøve å ta inn lyd fra TV'en som er koblet til med komponent (uh..kompositt? husker ikke forskjellen), og da var det kun lyd i subbene!!

Jeg byttet fra stereo 2 channel til 7 channel, og da er det lyd over alt, men bare ikke på frontene. Hva i all videste har skjedd? (EDIT: "Speakers A" stod til OFF) Jeg har vært inne på alle menyer tror jeg, men finner ikke ut hva som er gått galt.

Noen som kan hjelpe? Er det forsterkeren, Yamaha RX-V2600, som er gått i stykker?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, skriv ned innstillingene du har på surround oppsettet og reset recieveren da? Rart problem egentlig, er ikke frontene og de andre slått av? regner med ikke, men verdt en sjekk.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært full hadde jeg ikke vært så flau, men jeg må ha knotta litt med "Speakers A" on/off på fjernkontrollen. Dermed hadde jeg altså ikke fronter i det hele tatt! ops:

Problem solved!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stygt å le, men jeg humrer litt nå altså Men har gjort akkurat samme feilen og laget et stort problem av det her på forumet. (Var 2 cd'r med samme innhold og forskjellige kvalitet)

Shit happens. Skål

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Du som hadde bestillt nytt lydkort og greier. Kunne ikke unngå å knise litt av det, beklager...:razz: Det er ofte slik med hifi og elektronikk generelt at det er noe sabla enkelt som man ikke engang tenker på. Velvel, bra det løste seg. :-P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Istedet for lydkortet integrert på hovedkortet får jeg nå et ordentlig et med digital utgang. Regner med at det blir en forbedring å bruke DAC'en på forsterkeren! Altså ikke penger ut av vinduet i alle fall!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vil helt sikkert bli en forbedring, kjører optisk selv fra dvd. og det er ikke uten grunn

Morro at det ordnet seg anyways.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er virkelig pinlig er at jeg så Flight of The Phoenix uten å registrere at frontene ikke var med! :shock: Jeg hadde selvfølgelig fint avslørt denne forskjellen i en blindtest :lol:, men poenget er vel at center er UTROLIG viktig til film!! Jeg må nå selvfølgelig se denne filmen MED fronter også, men jeg var virkelig imponert over hva center og subber foran ga meg av lytteopplevelse.

Jeg var for en tid tilbake veldig opptatt av muligheten for 2 centere, og det frister nå med en center til over lerretet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verst å se en hel film med kun center, det sier vel litt om centeren din ,

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Har gjort nesten det samme selv. Hadde glemt å skru på effektforsterkeren og skjønte ikke hvorfor lydbildet på filmen jeg så var så smalt ops: Blir vel ikke all verdens bredde med kun senter og surround.....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok til at jeg ble imponert over lyden i Flight of The Phoenix, men det var vel først og fremst subbene som tok tak der! Hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •