Yamaha RX-V657

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V657

Hei folkens!!

Eg har en yamaha RX-V657 av receiver å lurer på ett par ting, når eg bruker auto justering (romkorreksjon) så står det at eg skal sette sub volumet mellom kl 9 å 11 å frekvens skruen på maks under auto justering, stiller den alt selv då eller er det bare under instillingen den skal stå slik?

lurer også på det med ohm, eg kan justere på forsterkeren om den skal stå på 4 ohm el 8 ohm, å det står oppført til 7*145w i 4 ohm å 7*95w i 8 ohm. Vil det si at vist den står instillt på 4 ohm så har den en ut effekt på 145w å 95w vist den står på 8 ohm?? eller tar eg heilt feil no??

Er det noen andre som har en slik av receiver som har noen meninger om denne forsterkeren?? eg synest den er ganske så bra

lurer også på det med sub tilkobling, satte den på 7 kanals stereo i går å då spillte subben men satte eg den på noe annet så spillte den ikkje men satte eg på en film så kom den på igjen på noen andre oppsett (dts, pro logic osv.)
    Skal det vere slik?

håper noen har gode svar

MVH
    Ole Johnny

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    Hei folkens!!

Eg har en yamaha RX-V657 av receiver å lurer på ett par ting, når eg bruker auto justering (romkorreksjon) så står det at eg skal sette sub volumet mellom kl 9 å 11 å frekvens skruen på maks under auto justering, stiller den alt selv då eller er det bare under instillingen den skal stå slik?

lurer også på det med ohm, eg kan justere på forsterkeren om den skal stå på 4 ohm el 8 ohm, å det står oppført til 7*145w i 4 ohm å 7*95w i 8 ohm. Vil det si at vist den står instillt på 4 ohm så har den en ut effekt på 145w å 95w vist den står på 8 ohm?? eller tar eg heilt feil no??

Er det noen andre som har en slik av receiver som har noen meninger om denne forsterkeren?? eg synest den er ganske så bra

lurer også på det med sub tilkobling, satte den på 7 kanals stereo i går å då spillte subben men satte eg den på noe annet så spillte den ikkje men satte eg på en film så kom den på igjen på noen andre oppsett (dts, pro logic osv.)
    Skal det vere slik?

håper noen har gode svar

MVH
    Ole Johnny
    Jeg hadde en 750 tidligere, og det er en helt grei forsterker iforhold til pris. Etter å ha foretatt autojusteringen setter du bare suben der du synes den låter best. Frekvensen kan bare la stå til maks, da delingen settes via forsterkeren. Sett den der på 80Hz.
    Når det gjelder watt kontra ohm, så lar du den stå til 8 ohm. Den leverer like mye effekt uansett, men belastningen er ikke konstent fra høyttalerene. Det høyttalerene er oppgitt til er bare en pekepinn. Motstanden beveger seg hele tiden under bruk, og forsterkeren gir mer eller mindre effekt avhengig av motstanden høyttalerene yter i øyeblikket.
    Se denne linken for å lese mer om dette: http://avforum.no/forum/h-yttalere/19174-nominell-impedans-yttalere-vs-forsterkere.html

Subtilkoblingen er også en setting du velger i høyttaleroppsettet på forsterkeren. Her kan du velge om suben skal spille hele tiden, eller kun på film.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar..

lurer foresten på en ting til... når eg kjører autokalibrering å har godtatt slik som den har stillt det inn er det da noe som kan ødeligge instilligene vist eg går inn i set menyen då?
    som for.eks. på min gamle receiver (yamaha rx-v350) så var det ikkje autokalibrering men ein stillte inn lengder fra høgtalere til lyttepunkt å når eg hadde lagret det å gikk inn i menyen på noen instillinger så null stilte dei verdiene seg igjen så eg måtte legge dei inn igjen på nytt, kan noe slikt skje viste eg går inn i noe i menyen etter en autokalibrering?

så sa du ein kunne velge det med subben om den skulle spille til bare film el film å musikk, er det inne på det ein sette på bassen fra sub,front,both?

MVH

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    Takker for godt svar..

lurer foresten på en ting til... når eg kjører autokalibrering å har godtatt slik som den har stillt det inn er det da noe som kan ødeligge instilligene vist eg går inn i set menyen då?
    som for.eks. på min gamle receiver (yamaha rx-v350) så var det ikkje autokalibrering men ein stillte inn lengder fra høgtalere til lyttepunkt å når eg hadde lagret det å gikk inn i menyen på noen instillinger så null stilte dei verdiene seg igjen så eg måtte legge dei inn igjen på nytt, kan noe slikt skje viste eg går inn i noe i menyen etter en autokalibrering?

så sa du ein kunne velge det med subben om den skulle spille til bare film el film å musikk, er det inne på det ein sette på bassen fra sub,front,both?

MVH
    Stemmer. Husker jeg ikke feil spiller den i stereo også om du setter den til both. Test dette så finner du det fort ut. Står også forklart i manualen.

Min 750 kunne etterjusteres i oppsettet uten å miste minnet, men skulle dette skje er det bare å kjøre et nytt kalibrerings-sveip
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt