QSC forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QSC forsterkere

Har lest litt på forumet her inne angående hva folk mener om endel forskjellige produsenter av PA forsterkere. Og det er en ting som slår meg. Mange anbefaler ikke f.eks QSC forsterkere, og i den sammenheng lurer jeg på hvilket grunnlag den oppfatningen er basert på? QSC er faktisk verdens største og ledende produsent av pa forsterkere. Har selv hatt i overkant av 100 forskjellige pa forsterkere gjennom årene, og de jeg har hatt minst problemer med er av QSC. Hatt LAB, Crown, JBL, Camco, QSC, Alto, Samson, Outline, Behringer, DAP, Zeck, Numark og flere andre produsenter. Har aldri hatt problemer med QSC, så jeg tror folk her inne i stor grad synser litt når de uttaler seg om endel produsenter. Har som et eksempel et par og 30 qsc plx 2402/3402 forsterkere som som brukes i utleie. Disse har jeg hatt i ca. 2 år nå, og har aldri hatt et eneste problem med noen av dem. Så det hadde vært artig å høre hvorfor qsc ikke er bra nok for endel her inne..?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du ikke nevner Carver, det har en tendens til å være ganske populært her inne. Har du noen erfaring med det merket?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert noe med at en del av de her inne som kjører med pa forsterkere stolte blindt på han som dreiv raaudio før... han snakka mye dritt om qsc

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var noe som Soundpressure A/S hevda stort tidligere, at QSC var bare ræva, dem solgte Carver som var mange ganger bedre ifølge dem.

Da mange av CV folket her innpå, hang på Soundpressure sitt forum tidligere, så har dem vel dratt med seg den oppfatninga inn hit, tviler på det er mange som har erfart at det virkelig er dårlig.

Og at Carver er så bra igjen, kommer som følge av den hypinga av Carver Soundpressure drev med

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri selv hatt carver produkter, men har prøvd noen tidligere modeller i noen sammenhenger. Virker som greit bra produkter det, men at noen sammenligner det med produsenter som Crown, LAB, QSC, Camco, Crest osv. er å overdrive. I utleie og installasjons-verden er det disse produsentene som gjør det størst. Så en liten "hype" har det nok vært i forbindelse med Carver bl.a spesielt på diverse hi-fi forumer her til lands..

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver var jo utrolig bra en gang i tia. Men produktene de siste 10 åra føler jeg har tapt seg. Synes selv ampen min. Carver PT2400 er noe hard i toppen. Men mye strøm da. Passer godt på Basserne. Så har jeg en Ecler for toppene. Spansk deilig sound.

QSC er vel et ok merke? Jeg synes de har litt spinkle chassis på de semi-proffe modellene de har pøst ut på markedet da. De som typisk går til vanlige konsumere og russen. De er jeg ikke så glad i.

Anywho. Ha en fin regnværsdag!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som Reimers og CV-Marius sier stemmer nok veldig!

Jeg har selv litt erfaring med Qsc og den jeg var borti var det faktisk mye problemer med, men den leverte faktisk ganske bra, synes jeg da, og jeg var veldig ung og uerfaren så er egnetlig litt vankelig og sammenligne med nå liksom, da jeg vet litt mer.

Ellers så har jeg faktisk hørt de fleste steder at qsc levere ok forsterkere. FOlk jeg har snakket med er teknikkere og utleie folk og de aller fleste er veldig Crown og Lab folk, og mener at qsc ligger litt under de, men fungerer helt greit.

Men hvis trådstarter ikke har hatt et eneste problem med en qsc er jo det veldig bra. Kanskje litt flaks og?

Men selv har jeg ingen sterke følelser imot qsc. Eneste er at jeg synes de ser veldig billig ut, spess den RMX serien.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Carver var jo utrolig bra en gang i tia. Men produktene de siste 10 åra føler jeg har tapt seg. Synes selv ampen min. Carver PT2400 er noe hard i toppen. Men mye strøm da. Passer godt på Basserne. Så har jeg en Ecler for toppene. Spansk deilig sound.

QSC er vel et ok merke? Jeg synes de har litt spinkle chassis på de semi-proffe modellene de har pøst ut på markedet da. De som typisk går til vanlige konsumere og russen. De er jeg ikke så glad i.

Anywho. Ha en fin regnværsdag!
    Enig der! PT2400 er hard i toppen. Bra på subber som krever en del.
    Min erfaring ihvertfall

Syntes de nyeste seriene til Carver er mye mindre strømsterke enn de gamle.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette var noe som Soundpressure A/S hevda stort tidligere, at QSC var bare ræva, dem solgte Carver som var mange ganger bedre ifølge dem.

Da mange av CV folket her innpå, hang på Soundpressure sitt forum tidligere, så har dem vel dratt med seg den oppfatninga inn hit, tviler på det er mange som har erfart at det virkelig er dårlig.

Og at Carver er så bra igjen, kommer som følge av den hypinga av Carver Soundpressure drev med
    Hvis du tenker litt tilbake ble det jo brukt QSC til utleie og når 3 av 4 forsterkere tar kvelden uten spes grunn, så blir man ikke spesielt fornøyd. Når da 2 av 20 carvere tar kvelden pga pils, så blir det noe annet. Personlig synes jeg QSC funka bra, men de imponerte ikke veldig på suber.
    Og at SPD snakka + om Carver blir som akkurat hvilken som annen helst butikk snakker positivt om sine varer, det gjør alle. Grunnen til at det er så mye snakk om Carver er jo fordi vi satset veldig mot folk med feks CV høyttalere, noen ingen andre pa aktører gjør eller har gjort. Og de var jo heller ingen som ble missfornøyd med valget, slikt skaper mye snakk. Hva man liker å bruke og hva som blir brukt har jo mye med hvilke kontakter man har i bransjen og hva man får tak i. Noen liker LAB, andre Carver, andre QSC og andre noe annet igjen og alle vil påstå at de er størst og best. Det vil aldri bli en unison enighet om det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT:
    Rart at det er så mange på forumet som sverger til Behringer, noe som ikke akkurat får mest skryt i "proffe" miljøer.
    Har en selv, så jeg kaster litt stein i glasshus ops:

Tilbake til topic:

QSC lager vel flere serier med forsterkere, hvor de dyrere/proffe forsterkerne er ganske gode, men de billigere modellene ikke har best rykte. Det er iallefall det inntrykket jeg har fått.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt QSC plx2402 i utleie sammenheng i mange år, både på topper og bunner. Drev bunner med 2x15", jeg syntes de gjorde det med god overbevisning, har aldri hatt noen problemer med driftsikkerheten.

Har forøverig også brukt LAB og Phonic, LABen er bunnsolid 13 år gammel og aldri noen problemer. Men som med all elektronik kan man få eksemplarer av et merke som fungerer i det uendlige, og noen som går i stykker etter kort tids bruk.

Er enig med trådstarter her, tror veldig mange synser om ting, og har hørt at... uten å ha noen erfaring med produktet.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Litt OT:
    Rart at det er så mange på forumet som sverger til Behringer, noe som ikke akkurat får mest skryt i "proffe" miljøer.
    Har en selv, så jeg kaster litt stein i glasshus ops:
    Har ikke sett en eneste en her som er fornøyd med behringer, bortsett fra de små boksene deres om hjelper til med sub kalibrering. og romkorreksjonen. Ellers har jeg vært borti en del behringer selv, det året jeg var russ var det flere busser som hadde komplette helt nye behringer anelgg inne i bussen.. og alt gikk til H***** etter det skal det mye til før jeg blir overbevist om det de levere bra PA.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Har ikke sett en eneste en her som er fornøyd med behringer, bortsett fra de små boksene deres om hjelper til med sub kalibrering. og romkorreksjonen. Ellers har jeg vært borti en del behringer selv, det året jeg var russ var det flere busser som hadde komplette helt nye behringer anelgg inne i bussen.. og alt gikk til H***** etter det skal det mye til før jeg blir overbevist om det de levere bra PA.

He, he, er vel stort sett det inntrykket jeghar fått også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •