Pioneer VSX-2016 eller VSX-1016 ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe nytt, gutter? Sorry maset!

Noen som har målt dybden på VSX-1016?

Og har de som meldte om skuffende lyd klart å tweake receiveren noe? Min VSX-916 går i retur nå, men jeg er usikker på om jeg tør gå for 1016. Vurderer å kombinere den med DV-696, en spiller som jeg ikke vet hvordan låter i vanlig stereo. Hmmm...

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge hatt planer om å oppdatere reciver , hadde fra før en denon avr 3200 og for meg var det viktig å få en reciver som spilte godt særlig i stereo , jeg har prøvd denon 2807 ,yamaha 2600 og tenkte jeg også skulle prøve en av pioneer sine recivere ,den største reciveren butikken hadde var en 1016 fra pioneer .Jeg bruker egne effektforsterkere til alle kanaler utenom bakhøytallere ,jeg hadde i utganspunktet planer om å kjøpe en dyrere reciver ,men etter å ha testet den på musikk syntes jeg den imponerer stort.
    Jeg opplever den som den beste av de reciverene jeg har testet på musikk ,også til film er den klart bedre en min gamle denon forsterker.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    Og hva betyr det at den er på small ? hvis du konne forlkare ossen jeg setter den på noe annet hadde det vert fint
    jeg har lite peil på dette her, hehe

jeg har testa nå en del med Midnight eller loudness på forsterekeren, men jeg får ikke noe mer bass ut av det.. hmmm hva burde jeg gjøre. vil det hjelpe med en cv Bass booster 10+ Db ?
    Skal sies at jeg ikke har cls ene enda men den gamle forsterkeren min får frem en vild bas opp levelse på høyttalerene jeg tester med. hvorfor er pioneeren så slapp på bass.. møkk
    Calbe & Wire seph

Har du lest bruksanvisninga som fulgte med forsterkeren? Der står alt du trenger å vite..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, takk for denne tråden folkens!!

Jeg satt å grublet på 1016 vs 2016.
    Har ingen HDMI komponenter.. Selv om laptop'en min har HDMI ut, har jeg bare 32" philips widescreen med scart og svideo inn...

Videre, har jeg to videkilder:
    PC + DVD (dvd har heller ikke HDMI).

Ergo. etter å ha lest denne tråden, tror jeg at jeg gjør som følgende:

Kjøper 1016

Selv om 2016 har bedre MCACC eller wtf det heter, så er det samme effekt i kanalene. EQ'en på 2016 vil nok bli litt bedre, men @ what cost?

Jeg har jo ikke bruk for HDMI switching på minst et år, muligens enda mer.. Tv'en min brukes ytterst sjeldent, så 2kanalslyd er vle så viktig for meg,kanskje mer, enn surroundlyden.

Vil derimot ikke ofre surround.

Jeg har også store høyttalere fremme og stor senterkanal, så jeg trenger litt "fres". Tror nok 1016 blir mitt valg og jeg tror jeg kan være fornøyd med den i et par år! Kan jo bytte til HDMI når det har gått 1-1.5 år, når jeg da sikkert har en prosjektor og har kvittet meg med gammeldags widescreen tv..

Når den tid har kommet, får man nok mye bedre forsterkere for 5000kr, enn per dags dato.

Jeg regner med jeg kan få den for ca. 3990 (med kvitt, ny), som bør være "grei" pris for pioneer 1016...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usb

Jeg vurdere 1016
    Hvilke muligheter gir usb inngangen. Kan en f.eks koble til en hardisk og spille MP3 fra denne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du har ingen kontroll. Den begynner på folder 1 og hopper seg nedover

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wee, nå har jeg 1016 i uken en gang :-)
    Har allerede belastet visa'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Med dine krav kommer du garantert til å bli fornøyd Hvilket surround system skal du sette opp på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Grattis. Med dine krav kommer du garantert til å bli fornøyd Hvilket surround system skal du sette opp på den?
    Hei,
    Fremme: Infinity SM255 (10-300w, 4-8 ohm, 103db/1w/1m)
    Senter: Mission 70C2, husker ikke følsomhet, men den spiller NYDELIG!
    Bak: Mission et eller annet bookshelf

Ellers, har jeg:
    Xbox 1.4
    Xbox 1.6
    Sony DVP-S336
    Toshiba Qosmio G20 oppgradert laptop

kjører bare optisk digitale kilder :-)

Tven min er en 32" widescreen philips, som samler støv for det meste.
    Bruker bare TV for "span" fra pc, evnt litt filmer fra dvdspilleren, så hdmi er tull for meg.. (tv'en min støtter jo bare vanlig PAL, samt da NTSC).

Jeg har recieveren i morgen, regner jeg med. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Lurer litt på det samme. Jeg tenkte jeg skulle smelle en 1016 inn i stua.

Hvor mange kilo gull snakker vi her? Jeg tror ikke økonomien holder til 2016 om dagen...

Tolket jeg switchingen rett som at man må kjøre HDMI inn og ut på 1016, men ikke på 2016 på en f.eks. xbox?
    Spørr av lite vett. Hva er Advanced MCACC? Får 2016 i posten om noen dager..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Spørr av lite vett. Hva er Advanced MCACC? Får 2016 i posten om noen dager..
    Det er kort fortalt Pioneer sin romkorreksjon!
    Du kobler til mic'en som følger med,og forsterkeren kalibrerer alle høytalerne med hensyn til nivå og avstand samt eq!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er kort fortalt Pioneer sin romkorreksjon!
    Du kobler til mic'en som følger med,og forsterkeren kalibrerer alle høytalerne med hensyn til nivå og avstand samt eq!
    Da er gutten med Takk for svar! Funker det bra forresten?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker bra, når jeg brukte en eldre versjon på AX4ASi, så måtte man skru opp bassen for å få det til å bli bedre. Dette skal være fikset.

Men det endte faktisk med at jeg ikke brukte romkorreksjonen på den, da jeg syntes den ga bedre lyd uten, ren fabrikk innstilling.

Men den skal være videre utviklet etter dette.

Slå også på det oransje bølgetegnet dems, husker ikke hva det heter, men det gjør at bass frekvensene, samt andre frekvenser ikke blir borte. Det vil si, hvis fronthøytaller og sub spiller samme frekvens, og disse treffer hverandre så kansellerer de hverandre ut. Denne funksjonen forhindrer det, slik at ingenting blir borte i lydbildet.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •