Pioneer VSX-2016 eller VSX-1016 ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan jeg koble Midgar Oberon 6.1 til Pioneer VSX-1016 ????

ser ikke noe preout på den.
    sikkert jeg som bare er blåst

seph

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring nok til å svare på dette, men jeg tenkte jeg skulle nevne at netshop har 1016 inne for 4900,- som ukens tilbud. Personlig er jeg veldig fornøyd med Mcacc 1016 leverer. Mulig bakhøytalerene er noe lave, men det kan jo stilles etter smak. Uansett vil man vel ofte tweeke selv videre uansett. Personlig har jeg ikke gjort dette ennå.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Jeg har ikke erfaring nok til å svare på dette, men jeg tenkte jeg skulle nevne at netshop har 1016 inne for 4900,- som ukens tilbud. Personlig er jeg veldig fornøyd med Mcacc 1016 leverer. Mulig bakhøytalerene er noe lave, men det kan jo stilles etter smak. Uansett vil man vel ofte tweeke selv videre uansett. Personlig har jeg ikke gjort dette ennå.
    jeg hentet min i dag.. men du som har den.. jeg er veldig skuffet over basen den gir, jeg bruker den til sterio nå. jeg har satt Bassen på 6 db+ men fremdeles gir den Utrolig mye mindre bass til høyttalerene en min gamle Sony sterio forsterker klarte. for der DUNKER DET GODT. noen råd til hva jeg burde gjøre ?
    kjører noen store jamo hlyttalere nå 12" bassere på de
    + hva skjer når jeg får Oberon 6.1 på hver av CV cls 215. vil det fremdeles gi tam bass ?
    seph

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan desverre bekrefte at dette er et av mine større problemer med denne recieveren. Da jeg spilte musikk analogt på min forrige DVD spiller dundret bassen slik at den kilte både puls- og kappilærårene mine. Nå som jeg kjører digitalt fra oppo'en og recieveren står for alt av signal til høytalerene merker jeg enorm forskjell... Det kan virke som om bassen prøver å spille, men blir holdt igjen... Jeg har ikke hatt tid til å tweeke no særlig på dette så foreløpig er gain satt på kl. 11-12 :?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan desverre bekrefte at dette er et av mine større problemer med denne recieveren. Da jeg spilte musikk analogt på min forrige DVD spiller dundret bassen slik at den kilte både puls- og kappilærårene mine. Nå som jeg kjører digitalt fra oppo'en og recieveren står for alt av signal til høytalerene merker jeg enorm forskjell... Det kan virke som om bassen prøver å spille, men blir holdt igjen... Jeg har ikke hatt tid til å tweeke no særlig på dette så foreløpig er gain satt på kl. 11-12 :?
    møkk da... bass er jo VIKTIG for meg si ifra om du får det til da

Noen andre som vet om noe man kan gjøre...
    men en sub vil vel ta det bastapet godt igjen.

og hva med preout til noen MA opberon 6.1 til cls 215 blir basel like slapp der. får da ikke håpe det...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig nok gjelder det kun stereo. På film er det like rått. Politiet kommer hver gang jeg spiller AkvarieScenen på Finding Nemo da naboene tror det er terror i nabolaget og blokka deres er truffet. ( Gjør egentlig ikke det, men om jeg setter den scenen på repeat tenker jeg det kommer besøk )

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig nok gjelder det kun stereo. På film er det like rått. Politiet kommer hver gang jeg spiller AkvarieScenen på Finding Nemo da naboene tror det er terror i nabolaget og blokka deres er truffet. ( Gjør egentlig ikke det, men om jeg setter den scenen på repeat tenker jeg det kommer besøk )
    hehe,
    vel jeg har ikke fått koblet til noe dvd spiller enda, får kjøpe meg en, men har du drittbass til og med den suben du har i sterio ? syns det er rart.

Jeg som hovedsaklig skal spille musikk i sterio på den. hmmm what to do.,?

Seph

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er rart. Men som sagt, nå har jeg digitale signaler fra oppo'en kontra analoge fra en scott. Til og med med PB-10'n Jeg får se hva jeg får til når det kommer til tweakinga. Jeg nekter å tro at det ikke går an å gjøre noe med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart at å sette spilleren på RAW hjelper jo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd å kjøre i Midnight eller loudness på forsterekeren. Det gir veldig mye bass. Jeg synes faktisk det blir litt mye.

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at ikke høytalerne står på small eller noe lignende, kan være det som er problemet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    small, small, small Har alltid stått på det.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-arnesen
    Pass på at ikke høytalerne står på small eller noe lignende, kan være det som er problemet!
    Og hva betyr det at den er på small ? hvis du konne forlkare ossen jeg setter den på noe annet hadde det vert fint
    jeg har lite peil på dette her, hehe

jeg har testa nå en del med Midnight eller loudness på forsterekeren, men jeg får ikke noe mer bass ut av det.. hmmm hva burde jeg gjøre. vil det hjelpe med en cv Bass booster 10+ Db ?
    Skal sies at jeg ikke har cls ene enda men den gamle forsterkeren min får frem en vild bas opp levelse på høyttalerene jeg tester med. hvorfor er pioneeren så slapp på bass.. møkk
    Calbe & Wire seph

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi => Hdmi?

Jeg bestillte akkurat en JVC 40" LCD TV, Pioneer DV-490 DVD spiller og Pioneer 1016.

Alle disse har HDMI tilkoblinger. Er det da slik med 1016 forsterkeren at jeg kan bruke HDMI på alle komponentene? Eller burde jeg ha bestilt 2016?

Jeg har også en Drembox satelittmottager. Den har kun SCART og digital audio (S/PDIF AC3) samt RCA jack analoge utganger. Betyr dette at jeg ikke kan bruke HDMI på TV'en siden forsterkeren ikke konverterer analog til HDMI?

Håper det er en vei rundt dette... ellers må jeg ombestille snarest...

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1016 har vel bare hdmi-switch slik at du fra paraboltuneren ikke vil få bildet ut via hdmi-kabelen (kun via monitor out s-video e.l.). 2016 vil nok gjøre jobben for din del da ja.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om det går an å bi-ampe andre kanaler en kun front? Det gjelder såklart 1016/2016.

Litt off-topic, men syns det var unødvendig å lage ny tråd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle 5 kanalene kan biampes, er pre-out på all kannalan

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda , Men eg tenkte meir på software instilling. Men eg leste i manualen og kom vel fram til at dette ikkje går.

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting:

1) Kan noen av dere som eier VSX-1016 måle DYBDEN og sjekke om den virkelig er 46.6 cm, som spesifikasjonene tilsier? Vet ikke om jeg har plass i reolen min? VSX-916, som jeg nettopp kjøpte og som skal returneres pga slapp lyd, er ikke fullt så dyp som spesifikasjonene tilsier.

2) Jeg merker meg at noen melder om dårlig bass på deres VSX-1016. MCACC-oppsettinga på min 916 justerte bassen (40 Hz) maksimalt ned, dvs. -6.0 dB, noe som gjorde bassen fraværende. Nå har jeg rettet opp dette tullet manuelt, men fortsatt synes jeg bassen sliter. Lyden generelt synes jeg virker komprimert og noe livløs. Vurderer derfor 1016, men er redd den har samme lydbilde, og da er jeg nesten like langt :???:

Setter pris på tilbakemeldinger.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •