sette C372 inn i surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sette C372 inn i surround

har idag et par dali concept 10 høytalere og en nad c372 stereoforsterker. vurdere å kjøpe meg en surround forsterker men da kan jeg jo like gjerne selge naden til 6000kr og den er bare 2 måneder gammel. kan jeg for eksempel kjøpe en bilig surround forsterker med ikje fult like mange watt som c 372 (150 watt) og heller 70 for det er haugen på nok for bak og senterhøytalene, og bruke c372 kun til gulvhøytalerene foran??? er det noen form for måte man kan få te noe slik?

takker for svar

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jøggi
    har idag et par dali concept 10 høytalere og en nad c372 stereoforsterker. vurdere å kjøpe meg en surround forsterker men da kan jeg jo like gjerne selge naden til 6000kr og den er bare 2 måneder gammel. kan jeg for eksempel kjøpe en bilig surround forsterker med ikje fult like mange watt som c 372 (150 watt) og heller 70 for det er haugen på nok for bak og senterhøytalene, og bruke c372 kun til gulvhøytalerene foran??? er det noen form for måte man kan få te noe slik?

takker for svar
    det er bare å koble den inn på pre out, men da vil ikkje lyden bli " skikkelig, for det vil ikkje bli rett volum i forhold til dei andre høytalerene, for du kan da skru opp og ned lyden på naden og på den andre forsterkeren, så eg ville ikkje gjort den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar
    Var litt uoversiktlig det innlegget ditt. Men etter sånn jeg forsto, så lurte du på om du kunne bruke den naden du har nå sammen med en surrond forsterker? Svaret er ja;-) Det vil funke fint. Om det var det du lurte på da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    det er bare å koble den inn på pre out, men da vil ikkje lyden bli " skikkelig, for det vil ikkje bli rett volum i forhold til dei andre høytalerene, for du kan da skru opp og ned lyden på naden og på den andre forsterkeren, så eg ville ikkje gjort den.
    Det gjør jo ingen ting. Stiller den bare inn slik at man selv føler det stemmer over ens med de andre;-) Funker fett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei va litt uklart.

men blir d da sorrund??? vil ikke dalihøytalerne spille alle lydene? og dermed miste surround efekten?? at samme lydene kommer i alle høytalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei va litt uklart.

men blir d da sorrund??? vil ikke dalihøytalerne spille alle lydene? og dermed miste surround efekten?? at samme lydene kommer i alle høytalerne?
    Prøv å forklar litt bedre.
    Om du har en senter + bak høyttalere på surround forsterkeren og driver consept 10 med den andre naden din, og den er koblet til surround forsterkeren din, så vil du jo få surround. Om det var det du lurte på?
    Prøv å forklar deg litt bedre. Har litt vanskelig med å forstå deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow

tar du ikke feil her? Når du kobler ut broen bak på 372'en, så kutter du også ut forforsterker-delen i ampen, slik at volumet ikke kan styres på NAD'en?!?

Mener dette skulle stemme, men si fra hvis jeg tar feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    tar du ikke feil her? Når du kobler ut broen bak på 372'en, så kutter du også ut forforsterker-delen i ampen, slik at volumet ikke kan styres på NAD'en?!?

Om det stemmer er den jo helt genial!
    Har ikke hørt dette selv. Men godt mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vil ikke daliene og bakhøytalerene levere samme lydene???? for surroundforsterkeren levere ikke ut kun d fronthøytalerene skal spille men alt ???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vil ikke daliene og bakhøytalerene levere samme lydene???? for surroundforsterkeren levere ikke ut kun d fronthøytalerene skal spille men alt ???
    De vil ikke levere samme lydene. Bak høyttalerene levere lydenen som de skal levere. Og daliene leverer front høyttaler lydene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare pre out "front right" og "front left" som skal brukes. Disse kobles til "main in" eller hva det nå heter på NAD'en, iallefall må du fjerne broen. Så kobler du høyttalerne høyre og venstre foran til høyttalerutgangene på NAD'en.

Bakhøyttalere og senter kobler du til receiveren.

Det du må huske hvis du skal kjøpe receiver er da at du må ha en med pre out, f.eks. Denon AVR 1906.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei tror jeg ble litt visere der hehe

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar
    Du kobler bare naden til Pre Out Front på surroundforsterkeren fra Pre out på naden.
    Blir helt supert det

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Må legge til at det går an å koble via f.eks. CD inngang og justere nivået med volumknappen slik at det blir passe i forhold til de andre. Dette er imidlertid ikke å anbefale, da det er flere som har prøvd dette og mener at det blir dårligere lyd enn om du gjør det som i beskrivelsen over. Har nok å gjøre med at det blir to "foforsterkere" etter hverandre å gjøre.

Lykke til :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen

det du seir der stemmer ikkje, for eg har gjort det hos ein kompis, og da styrte og lyden på begge forsterkerene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •