CAMBRIDGE 640A v.2, lydmessig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAMBRIDGE 640A v.2, lydmessig?

Er det noen som kan forklare meg åssen Cambridge 640 v.2 låter? Åssen passer disse sammen med Audio Pro Blue Diamond v.2?

Takker for alle svar

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt den. men det jeg leser er "frisk og rytmisk, litt frempå...."

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Har lest veldig mye bra om den. Tenker at jeg skal kjøpe meg en billig integert forsterker imens jeg sparer til bil. Så tenker at jeg skal bruke max 5000,- Audio Pro`ene behøver vel ikke så mye effekt siden det er en egen effektforsterker til Sub`ene, men føler at dem er veldig tungdrevene, mere en mine gamle Patos B510 faktisk.

Harman Kardon har jo et strålenede alternativ i denne prisklassen, og den passer veldig godt til høyttalerne mine også, men vil utelukke alle alternativer før jeg handler.

Takk for tidlig svar einis

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har en

jeg har skaffet meg en 640 v2 og en DVD89 og jeg vil si at det er meget gode komponenter. den er som nevnt litt frisk og frempå, men jeg har lånt noen B&W stativ høytalere og det var en meget god combo.
    hørt dem sammen med dali også men det låt mer stramt og skarpt i diskanten.
    så om Denne forsterkeren passer deg er opp til høytaleren og hva du liker.
    men den er absolutt bra til prisen. 2 x 75w er heller ikke ille, men ikke nok til å drive en skikkerlig gulvhøytalere.

små gulv eller store stativ høytaler er hva den passer godt til.

De sier forøvrig om høytalerene dine at de ikke hade vondt av litt ekstra men knunne utmerket godt bli drevet av en 60-100 w forsterker.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten burde ikke være noe problem, høyttalerne har en innebygd sub forsterker på 175W, så forsterkeren skal bare driver en 1" dome diskant og et 6,5" mellomtone element. Som nevnt er disse tungdrevene men 75 sterke watt burde vel duge? og denne har vel en strømforsyning på 600w eller noe, som burde være nok

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er 4 ohms i tillegg, så de krever litt strøm. Forsterkeren jeg har nå skal gi 125w@ 4ohm trur jeg, men dette er tydligvis ikke nok, den gir seg når jeg drar veldig på.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nok dele 600watten på to. 300VA er max for en slik prisklasse. vekten sier litt og. 7kg
    de 70wattene er oppgitt med 1% forvrengning og 1khz

uansett hva den måler er kvaliteten på kretsen viktigere

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode begge.

Lyd&Bilde om Cambridge 640v2:
    Måten forsterkeren tegner opp lydbildet på, gir oss litt følelsen av å sitte midt i konsertsalen, der alt stemmer på en prikk! Med såpass god lyd blir man lett fristet til å skru opp lydstyrken. Men da butter det dessverre ganske fort imot, som hos de fleste forsterkere med begrenset effekt.
    Karakter 9+

Lyd&Bilde om HK 970:
    En forsterker som er kraftig nok til å drive selv store høyttalere med overbevisning. Masse trøkk i bassen og glimrende dynamikk hele veien. Mangler bare litt oppløsning oppover for å dra oss inn i drømmeland.
    Karakter 9

Tøft valg må inrømme det, men til å gi deg en god og presis diskant og mellomtone tror jeg Cambridge gjør en vel så god jobb som litt kraftigere HK

jeg har som sagt brukt den både på B&W og Dali sine Stativhøytalere og syns lyden ble veldig Veldig god i B&W men litt skarp for min smak i Dali.
    kommer da ann på hva du liker. etter det jeg hører gir HK litt mer kraft i bassen og ikke like krisp diskant (det har jeg ikke erfart selv).

(om du ikke alt har gjort det så les om begge to her) : http://www.lydogbilde.no/index.php?c...4Z&testid=1955

og : http://www.lydogbilde.no/index.php?c...4Z&testid=1899

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller:

du kan forøvrig tenke på at om du kjøper Cambridge kan du koste på deg å oppgradere med en ny cd / DVD spiller samtidig, uten at det koster deg vesentlig mer enn HK 970 gjør.

Camridge 640v2 og DVD89 har gitt meg god lyd og kostet 5500,- his hifiklubben.
    og vil du ha dedikert CD har de også flere å velge mellom der.
    Cambridge kunne kanskje holde om du har aktiv bass?

HK 970 koster etter hva jeg vet 4995,- alene.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som vanlig idiotisk skriveri i lydogbilde.
    "enda mer krefter takk" som eneste minus, hva i huleste har dette med lydsignatur osv å gjøre. er de så dum at de ikke fatter at en 3000kroners forsterker ikke kan brukes på tungdrevne kjøleskaper?
    på en klipsch stativ gir den langt mer krefter en den noen gang skulle ha behov for, likevel står fortsatt krefter som minus. det sier enten noe om en vrengete krets eller ikkeno...........

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mye mulig.

Jeg kan godt skjønne at de ikke får nok krefter i en stor gulvstående høytaler fra 640v2 men jeg har ved normal lytting og en del over ikke merket noen som helst problemer med mitt oppsett.
    jeg har da stativ høytalere, det blir ikke flust med bass men jeg er velig begeistret for det Cambridgen leverer.

Det sier kanskje seg selv for de fleste her inne på forumet at denne forsterkeren ikke kan drive et par store høytalere, men for faktisk de fleste her i landet er det greit at Lyd&Bilde mater litt med teskje.
    mange MANGE kjøper fortatt det utstyret med den høyeste watt målingen til billigst penge (billig watt) eks 7x150.
    ikke mange forsterkere som kan levere denslags men en del folk jeg kjenner som likefult mener de har så mye kraft. eller 4000watt på en monoforsterker som kostet 1500kr og eksemplene er mange bare blant mine bekjente.

så ikke slakt L&B bare fordi du vet bedre selv.

Cambridge er en frisk og god forsterker som bør prøves. !

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden prisen på HK er mer enn 60% enn CA, så er det vel ikke helt rettferdig å sammenligne krefter. Når det gjelder å være tro mot signalet inn (nøytral reproduksjon), så mener jeg CA i engelsk, konservativ tradisjon gjør en mer pålitelig jobb her. HK på sin side gir deg nok mer action, men vil nok også sette mer preg på musikken, og passer kanskje ikke like godt til alt (selv om nok HK har fått et litt ufortjent rykte her, for de er ikke SÅ langt fra det nøytrale).

Personlig ville jeg sett på hvor mye kraft man egentlig trenger. For etter min mening er det kraftbetraktninger som skiller. HK har litt mer strømreserver, så man må se dette i forhold til høyttalerne som skal drives. Likevel holder jeg en knapp på at CA gir mer for pengene.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    som vanlig idiotisk skriveri i lydogbilde.
    "enda mer krefter takk" som eneste minus, hva i huleste har dette med lydsignatur osv å gjøre. er de så dum at de ikke fatter at en 3000kroners forsterker ikke kan brukes på tungdrevne kjøleskaper?
    på en klipsch stativ gir den langt mer krefter en den noen gang skulle ha behov for, likevel står fortsatt krefter som minus. det sier enten noe om en vrengete krets eller ikkeno...........
    Kan desverre ikke si meg enig med deg einis. Jeg har selv en cambridge 640 v2 og klipsch synergy b3 på solide stativ, og det eneste jeg har å utsette på de er effekten. lyden er aldeles nydelig, men den mangler utvilsomt effekt etter min mening, selv med et par lettdrevne bokhyllehøyttalere fra klipsch. skulle jeg kjøpt nå, ville jeg nok heller kjøpt rotel

Har foresten hørt rykter om at nad og klipsch kan være en dårlig match. Noen som kan utdtype det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    Har foresten hørt rykter om at nad og klipsch kan være en dårlig match. Noen som kan utdtype det?
    Har NAD C352 og Klipsch RF-25, synes det fungerer Bra sammen! Prøvde en Cambridge 640 v2,0 først, men den Ble litt for Strømsvak!!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er helt klart kvaliteten det står på om 70watt ikke er nok til din b3.
    en forsterker med 1/4 del av hva du har kan ha langt bedre bass, mer avslappet og åpnere lyd!

har selv hatt rb35. 10-20watt holdt lenge. med mindre du vil spille 120db
    mange har brukt rb75 med 8watts 300b forsterkere og slikt.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    Kan desverre ikke si meg enig med deg einis. Jeg har selv en cambridge 640 v2 og klipsch synergy b3 på solide stativ, og det eneste jeg har å utsette på de er effekten. lyden er aldeles nydelig, men den mangler utvilsomt effekt etter min mening, selv med et par lettdrevne bokhyllehøyttalere fra klipsch. skulle jeg kjøpt nå, ville jeg nok heller kjøpt rotel

stemmer. hørt mye hos "duckand". sant som han sier. Bra lyd men når det kommer til kraft så takker forsterkeren fort for seg. til og med på dissen små lettdrevne høytalerene så går den i protect temelig fort. :???:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener ikke å pirke, men går en forsterker på 70watt i protect med så latterlig lett last som klipsch stativer er noe rett og slett feil.

mulig det er et vanlig fenomen i billige transistorforsterkere hvor det er spart på hver eneste komponent.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tull

Sitat Opprinnelig postet av einis
    mener ikke å pirke, men går en forsterker på 70watt i protect med så latterlig lett last som klipsch stativer er noe rett og slett feil.

mulig det er et vanlig fenomen i billige transistorforsterkere hvor det er spart på hver eneste komponent.

Cambridge640v2 er billig og bra det, spillte mer enn høyt nok på Dynavoice f-6 som jeg brukte den på. (naboklager var ikke noe problem)

Tørr påstå at det er en av de forsterkerene som gir mest lydkvalitet for pengene der ute, og da er det ikke snakk om hvor høyt man kan presse volumet til max.
    Skjønner ikke helt dette med at dere får den til å gå i protect på klipch ved "lavt" volum.
    Klarte det samme på en eldre gulv høytaler med to 8" på 2,30 - 3,00 på volumet, og det på fest, ingen som syns det var lavt da.

2x75 watt er ikke en party forsterker og selvom den er rimlig så er det ikke spart så mye at det går så hardt utover kvaliteten.
    Man får jo det man betaler for men ved å kjøpe dette så har man hevet seg milevis over billig plastik som finnes i 85% av norske hjem. så syns ikke du bør rakk for mye ned på dette.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det ja... men som sagt. lyden er pen den, men kan ikke spille høyt.... Høyt er jo ganske relativt da, men for meg så spiller den ikke høyt nok, før den går i protect. Mulig det er noe man må tåle for lydkvaliteten...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •