CAMBRIDGE 640A v.2, lydmessig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mange db er "høyt" for deg?

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på det gamle anlegget mitt så spilte eg 103 db (chorus 706) og med stor forsterker. Eg vil tippe vi spiller ca 95-97 db før cambridgen går i protect. "Duckand" har hat 2 stk cambridger den første måtte returneres pga releene "klikka" og ville ikkje funke. den andre (som han har nå) virker jo bra. men det er jo det at den ikkje kan spilles høyt med.

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det ja

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. 95-97 når den går i protect? altså under 2watt!
    følsomhet på 93.5db nesten flatt med 1watt. etter 2-3watt når den 100db.
    stabil forsterker
    som sagt det har altså overhode ingenting med den 70watts utgangseffekten å gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Cambridge 640 v2,0 på Klipsch RF-25 noen dager! Den gikk i protect etter å ha spillt en liten stund når volumet stod like før rett opp(Ca halveis)...

Spillte veldig Pent og var ganske bra driv! Men fikk Byttet til NAD C 352, synes den var noe bedre i lyden og har ikke problem med at den går i protect...

Tror nok den vil være bra på noe mindre høytalere!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

db

Sitat Opprinnelig postet av Geirjbye
    Hadde Cambridge 640 v2,0 på Klipsch RF-25 noen dager! Den gikk i protect etter å ha spillt en liten stund når volumet stod like før rett opp(Ca halveis)...

Spillte veldig Pent og var ganske bra driv! Men fikk Byttet til NAD C 352, synes den var noe bedre i lyden og har ikke problem med at den går i protect...

Tror nok den vil være bra på noe mindre høytalere!!
    Kan desverre ikke skilte med noen db måler hjemme hos meg selv, spennende kanskje for å ha fakta til forum bruk, det varierer hvor høyt man vil ha det men på Dynavice f-6 spiller Cambridge 640v2 høyt. Alltid vanskelig å si hvor høyte n høytaler spiller om man ikke måler, noen ganger høres det bare høyere ut, men at det spilte over 100db er jeg ganske sikkert på.

Så ikkr vet jeg hva som var problemet men skulle jeg hatt noe som spillte høyere så tror jeg nok man må regne med en del dyrere utstyr om man ikke vil ofre lydkvalitet.
    Blir for ofte kvantitet eller kvalitet på rimlig utstyr, JBL Array syns jeg er kul men da må jo prisen X50 for å få et sett

Kan ikke ha vannvittige forventninger til utstyret selvom det er bra.

Kjøp deg et par Midgard 6.1 på noen store klipch så får du hvertfall mye lyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! det er akkuratt det jeg drømmer om

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du enda lurer på om du skal kjøpe H/K 970 eller Cambridgen så må du sjekke ut prisen hos Pixmania.

H/K 970

Er det forresten noen som vet hva billigste pris på Cambridge 640A v.2 er? Selges den kùn hos Hifiklubben??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør man gå for av disse to når prisen er såpass lik. I følge testen blir jo H/K fremstilt som om den kan drive alt, mens Cambridgen sier takk for seg når man bare såvidt skrur opp volumet? Er det så stor forskjell som L&B skal ha det til?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delirious
    Hva bør man gå for av disse to når prisen er såpass lik. I følge testen blir jo H/K fremstilt som om den kan drive alt, mens Cambridgen sier takk for seg når man bare såvidt skrur opp volumet? Er det så stor forskjell som L&B skal ha det til?
    Vil bare kort innpå om Cambridge Azur 640A v2. Det er ikke sånn at denne forsterkeren sier "takk for seg dersom du såvidt skrur opp volumet". Med tanke på prisen er det et stykke mellom de som leverer mer kraft for samme sum. Har testet denne for Hjemmekino, og den stod seg godt mot konkurrenter i samme prisklasse rent kraftmessig. Når det gjelder tidligere innlegg i denne tråden angående på hvilket lydnivå forsterkeren begynte å få pusteproblemer så ble det antydet 95-97 db, og det er høyt! Etter min mening blir det da feil å forvente at en forsterker til rundt 3k skal ha stålkontroll på store gulvstående høyttalere.

Lydsignaturmessig vil jeg klart foretrekke Cambridge fremfor H/K, mye grunnet nøytraliteten i lydbildet fremfor H/K sin mer amerikanske og "fete" lyd. Smak og behag.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var selv å kjøpte HK 970 i dag, i strømstad på Nordby senteret, BRL heter butikken. Gav rett under 3300nkr, ikke galt det. Kjøpte også 970 cd spilleren, men dem hadde den ikke inne, men kunne hente den på torsdag. Bor i halden, så er ikke noe problem da! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris!:twisted:

For oss som bor på Vestlandet er det jo et pent stykke til Sverige....:cry:

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har nesten samme dilemmaet selv. Synes min H/K AVR 340 leverer for lite til mine Audio Pro Blue Diamond V.2. Selvsagt så er oppgraderingsbehovet stort, og økonomien dårlig. F*** at jeg fikk denne hobbyen

Jeg heller mot å spare til HK 970 og DVD 37 da. 6500 fra pixmania eller 8500 fra hificenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixmania virket litt slurvete og har ikke fått så bra tilbakemelding fra kunder. I tilegg sender de fra Frankrike...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av Delirious
    Pixmania virket litt slurvete og har ikke fått så bra tilbakemelding fra kunder. I tilegg sender de fra Frankrike...
    Ja jeg vet dette. Men det gir jo grunnlag for å prute litt med hificenter

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil bare kort innpå om Cambridge Azur 640A v2. Det er ikke sånn at denne forsterkeren sier "takk for seg dersom du såvidt skrur opp volumet". Med tanke på prisen er det et stykke mellom de som leverer mer kraft for samme sum. Har testet denne for Hjemmekino, og den stod seg godt mot konkurrenter i samme prisklasse rent kraftmessig. Når det gjelder tidligere innlegg i denne tråden angående på hvilket lydnivå forsterkeren begynte å få pusteproblemer så ble det antydet 95-97 db, og det er høyt! Etter min mening blir det da feil å forvente at en forsterker til rundt 3k skal ha stålkontroll på store gulvstående høyttalere.

Lydsignaturmessig vil jeg klart foretrekke Cambridge fremfor H/K, mye grunnet nøytraliteten i lydbildet fremfor H/K sin mer amerikanske og "fete" lyd. Smak og behag.
    Den cambridgen eg har vert å hørt på går i proteckt veldig raskt. Den blir brukt sammen men klipsch B-3 så det er ingen stor og tungdreven høytaler. Vet at man ikkje bør ha for store forventninger til ein forsterker til 3,2k det er eg enig i. Men det er at den ikkje får mere liv i høytalerene en den gjør det synest eg er merkelig! I tilleg så må volumet over kl12 for det skal bli liv og når du nermer deg kl3 så er det protect. Merker at høytalerene har mye mer å gå på, har prøvd dem på min forsterker og det spilte veldig bra. Tror nokk lydtrykket ikkje er oppe i 95-97 kansje det peaker på 95. Eg synest det burde klart mer! på mit gamle anlegg målte eg 103 DB med jmlab chorus 706 (lite rom da) men ca den avstanden som det er hos "Duckand".

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    F*** at jeg fikk denne hobbyen
    Har hørt at hekling er sabla billig...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har hørt at hekling er sabla billig...
    Sabla kjedelig også kan jeg tenke meg

Tar jeg oppgraderingene litt om litt så går det nok bra. Tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt totalt om ca. 10 år

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    word bro...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Den cambridgen eg har vert å hørt på går i proteckt veldig raskt. Den blir brukt sammen men klipsch B-3 så det er ingen stor og tungdreven høytaler. Vet at man ikkje bør ha for store forventninger til ein forsterker til 3,2k det er eg enig i. Men det er at den ikkje får mere liv i høytalerene en den gjør det synest eg er merkelig! I tilleg så må volumet over kl12 for det skal bli liv og når du nermer deg kl3 så er det protect. Merker at høytalerene har mye mer å gå på, har prøvd dem på min forsterker og det spilte veldig bra. Tror nokk lydtrykket ikkje er oppe i 95-97 kansje det peaker på 95. Eg synest det burde klart mer! på mit gamle anlegg målte eg 103 DB med jmlab chorus 706 (lite rom da) men ca den avstanden som det er hos "Duckand".
    Her kan vi nok være enige om å være uenige. Jeg mener fremdeles at de desibeltall dere opererer med et i overkant av hva en strengt tatt kan forlange av en forsterker i denne prisklassen. Du sier også "tror nok ikkje" at lydtrykket er oppe i xx db. Viktig å holde tungen rett i munnen her, et riktig målt tall hadde nok kunnet underbygge dine påstander bedre.

95 db er fremdeles "svinhøyt" og over de flestes normale lyttevolumer (og da holder jeg demoer og lettere "uheldig festvriding av volumknotten" utenom.....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •