Problemer med en Denon AVR-1801

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med en Denon AVR-1801

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt på vei i ffeilsøking på min Denon AVR-1801.

Problemet er som følger: når receiveren slås på begynner den "oppstartsrutinen" som vanlig. Like før effekttrinnet slås på, går receiveren i Stand-By - dvs den slår seg av og Stand-By lyset blinker, noe som indikerer at "noe" er feil....

I og med at receiveren slår seg av er det et he..... å feilsøke på.
    Jeg har gjort noen forsøk, bla med å ohme litt på effekttrinnet for å se om det er noen avvik mellom de forskjelling kanalene .... kortslutninger el.
    Kan ikke finne noe :-?

Det jeg lurer på er mom det finnes noe form for diagnose som kan leses ut....
    Eventuelt om det går ann å overstyre prosessoren - slik at ikke forsterkeren slår seg av igjen (slik at det går ann å feilsøke litt, om ikke annet - se om det begynner å røyke fra noen av komponentene :roll: )

Jeg er ikke så lysten på å levere receiveren til rep. da den er over 5 år gammel. Det er ikke verdt å bruke masse penger på den..... men så ligger det ikke inne penger i budsjettet til å erstatte den. :cry:

Håper noen kan gi meg noen tips.
    (ps jeg har fått tak i skjema/service manual - denne fortalte forøvrig lite)

mvh
    Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å dra ut alt av kontakter for så å slå den på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - alt er koblet fra.
    Det var det første jeg gjore for å være sikker på at det ikke var noe eksternt som kortsluttet.

Har prøvd å resette receiveren - ved å trykke på Speaker A og B samtidig når powerknappen trykkes inn.
    Ingen hjelp i det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkuratt samme problemet med min.. Har vel ikke funnet ut noe? Kom ett smell når jeg såg film og den slo seg av.. Slår seg på i 10 sekund før den går i stand by modus og blinker.. Koster vel skjorta å levere den inn...:?

mvh kjetil

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil men jeg tror nok den har levd sine siste dager...

Hvis den ikke får "startet opp" effektforsterker delen så tyder jo det nesten på at den er sprengt/brent/ødelagt...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5år er ikke akkurat mye. en god moderne forsterker bør vare MINST 10år.

viss det er utgangene skulle det ikke koste mer enn et par hundre kroner å fixe selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    5år er ikke akkurat mye. en god moderne forsterker bør vare MINST 10år.

viss det er utgangene skulle det ikke koste mer enn et par hundre kroner å fixe selv.
    Jeg er veldig enig med deg.

Jeg ser for meg at det burde være mulig å få ut en form for "diagnose" fra forsterkeren - tross alt er det en "prossessor" som styrer den, og det er tydligvis denne som bestemmer at forsterkeren skal gå i stand-by.
    Det er tross alt "noe" som gjør at den slår seg av - og hvordan er det mulig å finne ut hva dette "noe" er om ikke en ken få en diagnose? Det er jo nesten nytteløst å prøve å feilsøke når det ikke er spenning på .....

Please - håper det er en eller annen som kan fortelle meg/oss hvordan det er mulig å feilsøke på denne forsterkeren.

Jeg ville være evig takknemmelig om en eller annen kunne gi meg et hint....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •